• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    Pregga skrev 2010-02-21 10:34:31 följande:
    Min latinska ros....Jag finns här för dig 24/7 -ALLTID! Det kommer inte hända ngt med din lilla skatt, men du får ta det lite lungt...Du är för långt gången nu.Önskar att jag bodde lite närmare så jag kunde springa över å ge dig en bamsekram...men jag finns här för dig, å skulle du behöva en semester här i det underbara götet så är du alltid välkommen å bo hos mig med tösa din. Jag skulle skämma bort dig så du bara kunde slappna av å njuta av din graviditet...Blev så ledsen när du ringde innan å mina tankar e med dig hela tiden...Du är en så fantastiskt go tjej....Puss & Kram
    Åh tack gumman det var inte meningen att skrämma upp dig men jag visste att jag kunde ringa dig och jag hade panik. känner mig som sagt lugnare nu.
    Vad du är go och samma sak gäller för dig att du behöver mig så finns jag 24/7.
    Nä kanske att jag ska försöka sova lite... det har tog hårt på mig. Jag har inge ont iaf jag är orolig bara att blödningarna ska fortsätta även om det inte komit mera efter imorse tack och lov! P&k
    Malinski79 skrev 2010-02-21 10:24:40 följande:
    Håller alla tummar för dig nu Carohl!!!!!! Hoppas det inte är nåt allvarligt..Nu ska jag klä på dottern å gå ut i det underbara soliga vädret....
    Tack! Jag hoppas så med...
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • carohl

Tänkte på en grej tjejer.. Jag skrev ite och berättade detta för att skrämma någon. Jag vet när man läser saker om andra så blir man orolig för deras skull men man blir skitorolig för sin egen skull med vilket är helt normalt och förståeligt.
    Som innan jag klev in i fl första gången hade jag aldrig ens hört talats om ma och nu tycker jag att för många verkar få det vilket gör mig tex skitorolig för min egen bebbe. Men som Pregga sa till mig tidigare: att man inte ska jämmföra sig med andra. Alla har ju olika graviditeter.

Jag hittade en skitbra sida dock som handlar om allt kort som handlar om andra trimestern:

http://www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester2.html

• carohl

Tack tjejer. nu ska jag försöka sova lite det har tagit hårt på mig som fan...

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-02-21 10:55:13 följande:
    Åh tack gumman det var inte meningen att skrämma upp dig men jag visste att jag kunde ringa dig och jag hade panik. känner mig som sagt lugnare nu.Vad du är go och samma sak gäller för dig att du behöver mig så finns jag 24/7.Nä kanske att jag ska försöka sova lite... det har tog hårt på mig. Jag har inge ont iaf jag är orolig bara att blödningarna ska fortsätta även om det inte komit mera efter imorse tack och lov! P&k Tack! Jag hoppas så med...
    Så lite gumman, du har ställt upp så mkt på mig med...å få människor kommer mig nära. Men du är en av dom, efter alla samtal (då vi bor i luren me varandra) hehe så har jag blivit så fäst vid dig. Klart du inte ville skrämma upp mig, men du gjorde helt rätt i att ringa, som sagt..jag finns här för dig. å jag vet att det e ömsesidigt.! förstår att detta tog hårt på dig, men det är positivt i det hela att du inte har ont å inte blöder mer. Det kommer gå bra för dig å din lilla skatt ska du se..
    P&K {#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-02-21 11:00:04 följande:
    Tänkte på en grej tjejer.. Jag skrev ite och berättade detta för att skrämma någon. Jag vet när man läser saker om andra så blir man orolig för deras skull men man blir skitorolig för sin egen skull med vilket är helt normalt och förståeligt.Som innan jag klev in i fl första gången hade jag aldrig ens hört talats om ma och nu tycker jag att för många verkar få det vilket gör mig tex skitorolig för min egen bebbe. Men som Pregga sa till mig tidigare: att man inte ska jämmföra sig med andra. Alla har ju olika graviditeter.Jag hittade en skitbra sida dock som handlar om allt kort som handlar om andra trimestern:www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester2.html
    Jag tror vi alla här inne fattar å förstår att du självklart inte ville skrämma upp ngn! Men vi stöttar varandra i sådana här lägen, asså även om det skulle vara ngn jag tjaffsat med innan så vill man ju inte ens dom detta. Jag håller med dig, innan jag reggade mig på FL så va jag ju redan lite orolig..men efter att ha läst om saker som man inte visste existerade som Ma, osv...så blev man nästan mer orolig än man var när man reggade sig. Å folk som skrivit-jag lämnar tråden då min lilla inte lever längre...klart man blir påverkad.
    Å det är så som jag sa gumman, man ska aldrig jämföra sig med ngn annan, då hade vi båda haft alla krämpor som går att få.
    p&k
  • Angel20
    carohl skrev 2010-02-21 10:14:13 följande:
    Jag blödde imorse klarblod imorse, tillräckligt mycket. Det rann i toan. Jag blev hysterisk som fan det får inte hända nu jag är i v 14!! Jag ringde 1177 med detsamma, de skulle ringa upp mig 11 min senare. Min karl sov och var ovetandes. Jag ringde hysterisk och grät till vår kära Pregga medan jag väntade på deras samtal. Hon är underbar.Jag har snackat med 1177 nu och de vill att jag ska vila och om jag löder mera eller får ont så ska jag åka in. Jag är mindre orolig, blöder inget och har inte ont.Jag väckte min karl och han lugnade mig lite.Håll tummarna för mig nu jag fixar inte mista en till liten.
    jag hoppas att d inte e nån fara.
    om d kan lugna dig något kan jag berätta om en arbetskamrat som blödde rikligt från å till under hela graviditeten och d skrämde henne så pass att hon blev sjukskriven... men idag har hon en riktigt go liten gossepojk.

jag håller alla tummar å tår för dig!!
  • SweetLilly

morrn morrn! Hoppas allt är bra med dig carohl!

Nu ska jag äta frukost och sen ta en dusch!

Lilla pyret väntas 100804
  • t0va

Hoppas du får sova och vila ut carohl och att allt är som det ska. 

• carohl

Tack tjejer, ni är jättegulliga!
    Jag har legat och vilat hela fm, tror att jag ska fortsätta med det hela dagen faktiskt.
    Inge blod syns mera tack och lov och ingen smärta har jag så jag hoppas att det kanske var bara ett blodkärl som skrämde vettet ur mig!

Kramen

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-02-21 13:26:23 följande:
    Tack tjejer, ni är jättegulliga!Jag har legat och vilat hela fm, tror att jag ska fortsätta med det hela dagen faktiskt.Inge blod syns mera tack och lov och ingen smärta har jag så jag hoppas att det kanske var bara ett blodkärl som skrämde vettet ur mig!Kramen
    Så va det alldeles säkert, läste på nätet att man kan få en blödning fr slidan vid ansträngning, å att det är just ett blodkärl som brister. Bra att du tar dt lungt, se nu till att killen din skämmer bort dig ordentlingt! haha
    kraam
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10