Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hormonrand har jag också längs med hela magen

BF 100809
  • Mandy86

Idag ska jag äta lunch med pojkvännen och sedan när jag handlat så går jag förbi Life och köper hallonbladste, tänkte att det kan jag ju prova iallafall.. spännande och se om där händer något innan BF

BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 10:14:45 följande:
    Lycka till dock är inte dom hallonbladsteerna lika bra som de du köper här ifrån: Re-frech.

Smakar HÖ men jag dricker det i syfte om att stärka livmodern så man slipper blöda så mycket efteråt osv.
    Tack för tipset! Ska kolla deras hemsida
    BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-07-08 19:06:28 följande:
    Idag under mitt BM besök så sammanfattade vi graviditeten hur den varit hittills och vi diskuterade lite om förlossningen. Jag sa till henne att jag var orolig för att komma försent in, då det gått väldigt snabbt dem 2 senaste gångerna. BM sa då att samtidigt som jag tycker det är nödvändigt att ringa till förlossningen ska jag också berätta att jag vill komma in pga tidigare förlossningar (syns ju i min journal hur snabbt det gått förr)

blodtryck har blivit högre, fast helt okej eftersom jag normalt har rättså lågt.
    hon kollade efter äggvite proteiner men det fanns inget
    hon kollade nåt annat också men jag har glömt vad det var.. :S
    och så skulle hon skicka iväg på sån urinodling för att kolla om jag har UVI...
    hb låg på 122, högre än förra gången så järnisarna hjälper ju :)
    SF mått var 34 bara men följer kurvan sa hon...
    Bebisens hjärtljud var uppe på 180 ungefär så hon fick mig till att vila och sen fick hon lyssna igen men hjärtslagen var fortfarande höga och därför skickades vi iväg till förlossningen för ctg .

väl på förlossningen så lugnade prinsessan ner sig lite och blev mest påverkad av sammandragningarna jag hade.
    för nyfikenhetens skull frågade jag vad riktiga värkar brukar ligga på. fast det sa hon var väldigt individuellt och att man med en bred mage inte behöver ha så starka värkar för att det ska göra nån nytta. typ 45 ungefär enligt den där monitorn. mina låg runt 22 och ett par ända uppe vid 25.. det var roligt att se :D

men nu är vi hemma iallafall och allting såg ju bra ut.
    det var barnmorskans fel att vi blev skickade till förlossningen haha
    hon kollade livmodern och bebisens huvud/läge osv innan hon kollade hjärtslagen.
    min lilla prinsessa protesterade vilt därför dem höga hjärtslagen :)

men det var trevligt att komma in på förlossningen och hälsa på lite hihi
    och barnmorskan jag träffade var supersnäll och söt, en äldre dam :)
    och jag berättade också hur mina senare förlossningar gått till och hon rådde mig också att ringa in när det börjar kännas och komma in tidigare.

så det känns väldigt bra. men hoppas lillan stannar i magen i 3 veckor till :)
    Alltid lika skönt när man varit på kontroll och fått veta nya mått och värden!
    Men vilka hjärtslag! De senaste två gångerna har min bebis legat på 135 resp. 138, räknas väl som lågt då kanske!
    BF 100809
  • Mandy86

Hej hopp!

Så har man städat rent hela lägenheten. Vet ej vem som skrev för ett par dagar sedan om rengöringsmedel, men jag ääälskar också lukten av det! Så nu städar jag för minsta lilla - haha!
    Ligger även i badkaret varje kväll och doftar på mitt badskum!

Sitter och lyssnar på musik just nu och kollar BB - listor på google. Verkar finnas en massa saker som rekommenderas att ta med, men man får väl sortera ut vad som känns nödvändigt.

Ska ut en runda idag och titta efter amningslinne så att jag har det åtminstone Cool

BF 100809
  • Mandy86

Puha, redan 30 grader, jag svettas!

Blir nog en kanonsöndag! Ang. svullnad mellan benen så har jag haft det sen v.12..
    men det är pga trycket nedåt..

Gjorde ett sista försök att raka mig mellan benen häromdagen, ja..lite på måfå väl..såg roligt ut
    när jag tittade i spegeln sen, har gett upp det nu

BF 100809
  • Mandy86

Godmorgon, har inte heller sovit något inatt men fick sovit ett par timmar nu på morgonen sedan sambon gått till jobbet Cool

Har också fått svullna fötter och händer de sista dagarna, gör ont också..men tror bara att det hör till på slutet

BF 100809
  • Mandy86

Ja, promenader börjar bli jobbigt..har varit ute 1 timme i lördags och samma igår..
    men det orkar jag inte mer. Är ju helt färdig när man kommer hem.

Och på balkongen skiner solen hela dagen, börjar också bli jobbigt. Ska se om jag inte kan
    ordna med ett parasoll i varje fall, jag som äälskar att vara utomhus vill inte sitta inne dessa veckorna!

BF 100809
  • Mandy86
    knyzzel skrev 2010-07-12 10:59:11 följande:
    Nä vi har vår balkong på solsidan från morron till kväll. Går inte att vara där mellen 10:00-20:00. D e för varmt. Vår e så lite oxå så att ett parasol inte får plats heller. lIte drygt. Ska se im a teen mom nu kl 11:00 på 5:an

Sen ska tydligen Livet på BB börja på onsdagar. Verkar bra d med. Annars
    Jaha vad intressant..ska kolla...för jag har bara tittat på unga mödrar hittills =) och det är ju inga förebilder direkt
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10