Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-07-28 13:47:09 följande:
    Hejsan tjejer!
    jaha då va de en ny dag igen då!
    sambon har åkt till jobbet igen;/kommer hem i natt!!
    men han är ju ledig på fredag så han jobbar ju bara i morrn natt oxå;)
    jaha 18 dagar kvar och inget händer!ja bara går och hoppas på att i dag kan de ju vara dags men ike;)
    tänkte baka nått gott i kväll någon som har nått bra förslag har bara 2 st ägg!
    men kom med förslag;)
    nu ska jag ta med mig min nya Föräldrar och bran och gå in i sängen en stund men jag hoppas att de är några inne här senare sen!!
    Hej tjejen!

Här kommer förslag på vad du kan baka, kladdkaka som jag provade förra veckan. Blev kanongott! Välj själv om du vill äta direkt eller låta stå en dag i kylskåpet. 2 ägg iallafall!
    http://www.recepten.se/recept/kladdkaka.html
    BF 100809
  • Mandy86

hej tjejer!

har inte haft ork mer än att gå in och läsa era inlägg på sistone men jag tänkte mest bara uppdatera er om att det inte hänt något på bebisfronten - inga tecken på någon förlossning på G alls..

sista BM besök på måndag :) kram på er

BF 100809
  • Mandy86

Fler som kännt vibrationer istället för sparkar? Varar en liten stund bara, har läst att det är för att bebisen kissar? Har kännt 3 ggr nu sista veckan

BF 100809
  • Mandy86

Godmorgon!

BM besök idag, och en vecka kvar till BF!! Min sambo är säker på att jag kommer gå långt över tiden, känns inte så uppiggande direkt.. hoppas att hon har fixerat sig nu iallafall Glad

BF 100809
  • Mandy86

Grattis till Catsa och bebisen!!! Guuud vad mysigt att du äntligen kan gulla med din bebiiis!! =)
    Man blir så glaaad!

Eftersom jag fortfarande inte känner av värkar så gissar jag på att jag själv blir sist i denna tråden! HAHA
    Nallepuhmamma - du blir säkert före mig också bara för det Solig

Är trött på den extrema tröttheten som kommit tillbaka nu sista veckan, känner mig grymt slö!!

BF 100809
  • Mandy86
    Kajsagumman skrev 2010-08-04 14:10:31 följande:
    Hej tjejer,

Jag har BF 9 augusti... hoppas det är ok att man får vara med och snacka lite ? Är helt ny här på FL, men nu när man inte jobbar mer och bara sitter här hemma och väntar för sig själv så blir det ju att man surfar runt och läser en massa om förlossning och andras upplevelser!

Jag är 27 år och det är mitt första barn, tillsammans med min man som jag gifte mig med i augusti förra året.

5 dagar kvar! Men här verkar inte hända nåt speciellt!! Svårt att säga vad som är tecken på att det startar iom att det är första gången - men inget vatten eller slimpropp iaf En och annan sammandragning, men inget som gör väldigt ont eller så.

Det är lite underligt att bara gå här hemma och vänta tycker jag. Jag är annars organiserad och har kontroll på saker och ting, och det är underligt tycker jag att det kan vara NU men också om 2 veckor... svårt att förhålla sig till!

Nån som har några bra idéer på vad man skall hitta på för att kunna njuta av den sista väntetiden istället för att vara rastlös och otålmodig?

Nån som har fött för första gång nyligen som vill berätta om sin erfarenhet? Var det som ni hade tänkt er? (vad hade ni tänkt er ?)
    hej!! vad roligt med ännu en som har bf 9 augusti!!
    jag har börjat baka en hel massa, tycker det är super kul att fördriva tiden med =) tips bara
    och städa, för rengöringsmedel luktar såå gott
    BF 100809
  • Mandy86

Godmorgon..har även jag varit uppe vid sju idag men orkade inte logga in så tidigt =)

Har även jag haft tryck nedåt och småvärkar i natt men inget speciellt nu på morgonen

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-05 09:17:44 följande:
    morgon gumman!

jag har fortfarande tryck nedåt och ilningar... men värkar? vad är det för något? känner inte av några alls :S

tror du du kommer föda före BF, på BF eller efter?

Jag tror/hoppas på att jag kommer föda nån dag innan BF iallafall. Fast försöker intala mig själv att jag kommer gå över tiden, men jag vägrar att tro på det hahaha
    Heej gumman!
    Jo precis, värkar, vad är det? Jag känner små små värkar ibland men går ju och väntar på riktiga värkar som ska göra mera ont..tror vattnet kommer gå och SEN att värkarna kommer, så sent dem bara kan..så jag får väl en chock när jag känner all smärta på en gång sen istället när det väl är dags.

Jag tror inte att jag kommer föda före BF, men visst går man och väntar, och längtar...hade gissat sedan innan på den 6e, dvs. imorgon..bara en kul grej jag och sambon gjorde. Jag gissar att min förlossning kommer börja med vattenavgång.

Nallepuhmamma: Min tös låg också länge i tvärläge, tror och hoppas att din bebis vänder sig rätt av sig själv snart!
    BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 10:25:48 följande:
    När vände sig din flicka? I Vilken vecka?
    Oj vad svårt..det var runt v 37-38 rätt så sent men vet inte exakt
    BF 100809
  • Mandy86

GRATTIS till alla er som går in i ny vecka!

Kan någon lägga in länken som man fyller i efter barnets födelse? trodde att jag lagt till den i favoriter

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10