Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Min väninna fick på sitt vita armband (el, vad det heter?) nr 666 så hon sa till dem att hon inte kunde ha det numret men hon tittade upp och ned så det var egentligen nr 999 Glad

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-08-09 15:44:03 följande:
    Våran tråd är den bästa Hjärta

Håller med till 100! Har haft denna tråden i mina favoriter sen jag började följa er, efter ungefär halva graviditeten. Har känts superbra med många av er som gått igenom graviditeter tidigare och massa bra tips och stöd.

synd att vi är så utspridda i landet, jag kunde allt behöva lite fler fikakompisar. har ju de flesta som jag umgås med på jobbet i danmark och mina bra vänner i malmö har genom åren visat sig inte vara så bra vänner, så många försvinner med tiden..men kanske möter man nya människor när man blir mamma och är ute sen

BF 100809
  • Mandy86

Ja, inga av våra vänner har barn ännu..men vi hoppas kunna träffa dem och umgås någerlunda framöver iallafall! Jag är själv ingen festprisse längre, blev "den tråkiga" till slut så en del har man kommit ifrån på det sättet också som du skriver Pregga.

Kanske blir vännerna inspirerade till att skaffa barn snart också Glad hade ju varit det allra bästa

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-09 18:20:54 följande:
    åh spännande :D
    här är det väääääldigt lugnt, ingen bebis i sikte ;)

mandy: hur går det för dig? bebis än? :P

lillabambi: hoppas det går bra för dig !
    Ingen bebis än, vi är som sagt inställda på att gå över tiden med x antal dagar redan Glad Har ju inga barn sedan tidigare heller så då är det väl vanligt

Men kul att läsa om alla andra här inne sålänge! Jag längtar bara så mycket själv att jag inte kan glädjas till 100 för alla andra som redan fått sin bebis innan jag också har min! Så känns det iallafall, känns dumt att skriva det med men så är det ju
    BF 100809
  • Mandy86

Godmorgon sötnosar!!

Sitter här med huvudvärk som inte vill ge med sig och dricker varmt vatten med honung och äter rostade mackor, yummy! Elinnnnn faan va gott med Oboý! Har inte köpt hem det sedan jag bodde hemma, haha..men nu blev jag skitsugen!

Klarblå himmel och sol idag - får se vad dagen har att bjuda på!

BF 100809
  • Mandy86
    ssssssss8 skrev 2010-08-10 10:19:16 följande:
    Oj vad ni har värkar och annat smått och gott, jag vill också!
    Igår hade jag faktiskt ganska rejäla sd men det var inte konstigt med den behandling som jag fick igår. Sen inatt har det dess värre varit lungt och fridfullt.
    Jag ringde till min Bm idag och berättade om incidenten igår och hon sa att den läkaren är bara nu som då 1 vecka där och så är det länge tills han nästa gång dejourerar.
    Så nu behöver jag inte oroa mig över honom iaf.

Hur mycket rör sig era bebisar nu? Jag tycker min är såå vild, men det är skönt för då vet jag att allt är under kontroll.

Igår sa ju bm också till mig att bra sätt att få igång förlossning är ju promenader, vara mycket igång och samlag.
    Jag har provat allt förutom sex för jag tror ändå inte det startar om jag inte är mogen men ni som har värkar kan ju försöka
    Jag tror inte på promenader iallafall. Jag är ute och går mellan 30 min och två timmar varje dag samt går i trappor.. fast kanske hjälper det på dig =) Hoppas det!
    BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 11:47:30 följande:
    Känner ni ibland att eran lill* ska sparka sig ut genom "utgång" nr två där bak eller ibland även fram i muttan?

Ibland får man sådan fullträff så det känns som hela nr 2 tarmen skall flyga ut
    Men så brukar det väl kännas när det är nära förlossning? Så var det för min väninna. Dem sa att när hon kände tryck där bak så skulle hon föda och det gjorde hon strax efteråt..fast kanske kan det trycka på där iallafall Solig
    BF 100809
  • Mandy86

Haha, nej det låter ju iofs smått obehagligt.. Är väl bebisen som ligger där allra längst nere nu då

BF 100809
  • Mandy86

Morning

Carolh, nu är jag här iallafall. BF+2 idag och inget speciellt fortfarande. Är ju så långa väntetider hos barnmorskan att vi inte fått en tid förrän BF+10 nästa gång.

Förresten när jag ska föda blir jag på sjukhuset ca48 timmar för här gör dem kontroll efter 24h och innan dess får ingen gå hem (även om man fött barn innan) och nästa kontroll är inom ytterligare 24h, sambon har inte körkort och vi orkar inte ta oss tillbaka dit så snabbt igen Glad

Elinnnnn hoppas du har öppnat dig är mer än DAGS nu! Får skriva här inne sen så alla vi nyfikna får läsa hur det gått

Pregga, come on..hur länge ska du gå och ha känningar av olika saker hela tiden, bäst din skatt kommer nu i veckan

kram på er

BF 100809
  • Mandy86
    Perssonlund skrev 2010-08-11 10:54:04 följande:
    Hallå allihopa!!! Gud det är en massa ni hunnit skriva. Jag vaknade av att jag mådde illa så jag gick till affären och handlade lite gott. Illa måendet håller dock i sig, knas i magen och värkar lite då och då. Jag tror inte att jag hade tänkt så mycket på förlossningen om det inte hade varit för dessa värkar. OM allt otrevligt bara hade kunnat försvinna så jag hade kunnat leva som en prinsessa fram till BF så hade resten inte varit så jobbig... Snart är det max en månad kvar tills bebben är ute =) Dessutom är det min 3:dje v med värkar.....suck!!

Nallepuhmamma - Det beror på. Kan nog inte riktigt svara på det försen man själv står i den sitsen. Om jag verkligen vill föda naturligt så hade jag tagit bricanylen och hade det kvittat så hade jag tagit snitt.

Mandy86 - Är det du som bor i Malmö?

Pregga - Hoppas att det är din tur idag. Vet ju själv hur jobbigt det är med dessa "signaler"... Värst är nog alla värkar som kommer och går....

Elinnnnn - Lycka till idag. Längtar att få läsa om vad som hände....Så spännande. Själv ska jag till BM imorgon =)
    Ja, jag som bor i Malmö
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10