Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-11 12:44:25 följande:
    HAHA Skrattande 

Pregga - Tycker synd om dig som har sååå ont!! Hoppas att det är på riktigt nu då. Nu får han faktiskt inte lura dig mer!!!

Här är det som vanligt....

Mandy - Okej,skulle bara dubbel kolla. har du en BVC sen som erbjuder att komma hem till er?
    BVC ringer hem till oss inom en vecka efter födseln och bokar en tid så man får själv gå dit vad jag har hört
    BF 100809
  • Mandy86

Ja då har jag dammsugat hela lägenheten idag och badat skumbad - härligt!
    Har även kört och handlat mat, men nu får bilen stå tills vidare..hoppas alla har en bra eftermiddag/kväll, här händer det lika mycket som innan dvs NOLL på förlossningsfronten

BF 100809
  • Mandy86
    Perssonlund skrev 2010-08-11 16:32:55 följande:
    Här så erbjuder dom att dom kommer hem...Men tror du dom måste komma hem? BVC ligger i huset brevid och jag känner att jag inte vill ha in "sånt" folk i våran lilla lägenhet och jag känner lite oro, jag vill hellre gå dit... Tänk så stökigt det kommer att vara när man precis fått.... Aja jag ska prata med BM om det imorgon...
    Vilken tur du har! Om dem frågar mig så får dem gärna komma hit första gången så jag slipper gå någonstans på ett par dagar
    BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-08-11 17:02:02 följande:
    Flickor!

jag funderar på att fixa världens överrasskning till min dotter som uppskattning för att hon hjälpt mig så sjukt mkt under graviditeten, hade inte fixat vissa saker utan henne. Hon har varit såå snäll å funnits där, det e så man får ångest.

Funderar på att skicka iväg henne med mamma under ett par timmar å fixa en riktig surprice fest till henne när dom kommer hem, med blåsta ballonger,tårta,godis mm å tacka henne för allt....

Har ni ngt annat tips?
    Jättebra idé! Tycker det du kommit på hittils låter kanon, tårta, godis och ballonger, perfekt!!
    BF 100809
  • Mandy86

Elinnnnn vilken tur att du fick tid hos din barnmorska så du fick hinnsvepning!! Själv är det ett tag sedan jag var där eftersom det är så lång väntetid nu.....suck!!

Gissar att du åker in till förlossningen sent ikväll Skrattande

BF 100809
  • Mandy86

17 dagar mellan mitt förra och nästa BM besök, tycker det är mycket såhär i slutet när man vill ha extra kontroll

BF 100809
  • Mandy86

Vägde mig nyss, har ju gått upp 4 kg på en vecka nu, och sist jag var hos BM så hade jag gått över min egen viktkurva! Har ju hela tiden legat över normalkurvan. Börjar tänka nu att det säkert blir en stor bebis när hon väl ska komma ut.. Har gått upp 30kg nu i allt.

Ska man säga till om man går upp mycket i vikt på övertid?

BF 100809
  • Mandy86

Ska tillägga: BF 1 augusti enligt sista mens, det vet jag precis på dagen..tänk om bebisen redan är jättestor och jag går över max tiden

BF 100809
  • Mandy86

Familjen Mu: Ja, jag har rätt så mycket vätska i kroppen..syns inte så mycket bara, puha..då är det nog det!

BF 100809
  • Mandy86

Jag ringer BM imorgon och kollar läget. Känns som sagt jättelänge tills nästa besök för att få kontrollera att allt är OK. Ska snart vila mig vid tv tror jag

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10