Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Bubbis10 skrev 2011-01-25 15:27:14 följande:
    bara så du vet, majs e stoppande....
    hehe kanske inte skadar för han Solig Ammar ju i övrigt och en tesked majs tror jag varken gör till eller ifrån Glad

Men saken är den att jag tycker smakisar ska vara för att uppmuntra barnen att äta och då kanske inte avokado vore ett första alt..
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-01-26 07:59:49 följande:
    har aldrig hört att man ska ge avocado... är det nytt?
    se till att avocadon är mogen, annars är den hård och oaptitlig,
    jag älskar avokade, mogen med salt och citron. MUMS!
    Både BVC sa det och sen står det i barnmatsboken jag fick.. Jag tycker också avokado är gott till något annat.. Men inte bara avokado Obestämd och inte som en smakportion.. Finns liksom bra mycket bättre alt att locka med..
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-01-29 06:39:54 följande:
    Viktor somna 19.30 i går vakna 05.30 dultig kille;)men han har sovit bra hela tiden;)
    Va på bvc i torsdags viktor väger nu 8315 och är 69 lång;)
    hoppas ni alla får en trevlig helg
    Åh önskade att min lille son kunde fatta det där med att sova på kvällen. Han lägger sig mellan 23.30 och 01.00.. Vet inte hur jag ska vända hans dygn.. Har försökt väcka han på morgonen men då är han supertrött och går knappt få liv i .
  • Oväntad

Jag hoppas min lille kille väntar med tänder gärna tills jag slutar amma.. Tungan ute

• Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-02-01 08:53:15 följande:
    angående tänder och amning, min lilla biter ibland mig i bröstet, men tills igårkväll har hon ju varit tandlös så det har typ inte gjort nåt. Men nu när den första tanden spruckit igenom ska det bli intressant och se om hon fortsätter att bita på det viset, för lär hon inte av sig av det så kommer jag sluta amma, jag vill ju gärna ha 2 bröstvårtor ;) Men jag tror nog man kan lära dem att inte bita. Biter hon kommer jag ta bröstet ur munnen varje gång och då borde hon väl förstå att "vill jag ha bröst så får jag inte bita"? Dem är visserligen bebisar och inte så gamla, men dumma är dem ju faktiskt inte :D
    Ja nåt sånt tänker jag också köra. Dvs ta bort bröstet om han bits.. Egentligen kanske jag borde gör det nu.. För ibland biter han ihop (alltid i slutet på amningen) käkarna och drar bakåt.. Kan faktiskt göra riktigt ont och han har inga tänder ännu..
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-02-09 06:33:48 följande:
    Hej
    ja har en fråga till er
    Min viktor har bara sovit kanske 20 min på fm och 20 min på fm
    men i går vakna han 6 somna om vid 7 och sob till 10,sen va han vaken somna vid 13 tiden vakna vid 15 tiden sen va han vaken en stund sen gick vi ut i vagnen då somna han vid 16.30 vakna 18.00 sen va han vaken till 20 och somna typ då och nu sover han forfarande!
    ska dom sova så här mycket??
    Min lille kille sover också hemskt ojämt.. Ibland jättemycket och ibland lite mindre.

Hoppas sofie och laura får bra besked, håller tummarna..
  • Oväntad

Är det någon av er (som ammar) som fått höra när man kan sluta med nattmål`?  Jag skulle verkligen vilja sluta med det snart så vi får sova lite längre än 20 min-2 timmar i stöten

• Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-02-12 00:10:45 följande:
    hahahahaah denna fejkhosta aså, han hostar å jag ojjar mig å han kiknar av skratt :)
    Låter som min lille pojk..Visst är det helt underbart att ha kontakt med lite humor Skrattande
  • Oväntad

Om ca 14 dagar så är lilleman 6 månader Skrattande Tiden går fort när man har roligt.. Nu börjar det hända mer och mer saker som är skoj.. Ok, hans humör är mindre skoj.. Han blir tokig när man ska klä på han och skriker för högan sky.. Men annars så är han rätt cool. .

Jag har han fortfarande i liggdelen i vagnen dels för att han ligger mer skyddad och vänd mot mig (har en urban Jungle) och dels för att han bara sover när han kommer ut.. Är aldrig vaken däri.. Förvånad

Vi har börjat med smakisar och allt går faktiskt riktigt bra.. Skrattande Det enda jobbiga är att han sover fortfarande väldigt lite på natten.. Men jag har bestämt mig att vid 6 månader så är det dags att ta tag i det.. Måste bara passa ihop det med att hans pappa är ledig.. För det kommer bli tungt..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10