• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-01-03 14:42:24 följande:
    ok, hehe ja jag ska inte heller ge förens han e 6 månader nu å skita totalt i vad alla andra ger mig för råd, prova å ge han ditten å datten,näe varför stressa fram utvecklingen? den kommer vare sig jag vill eller inte så nu väntar jag med till 6 månader :)

DETTA ÄR INGEN kritikt till ngn annan som väljer att göra annorlunda utan alla är olika å tur e väl det :)
    rekommendationerna är ju för tillfället 6 månader. och jag har ju 3 barn sen innan och har då börjat med smakisar vid 4 månader, för oss blev det jobbigt att börja med mat så tidigt, blev så ångestladdat för barnen var inte så intresserade men jag lockade och "trugade" mer eller mindre för å få dem att äta... så nej, denna gången ska jag ta det lugnt :) min kompis helammade till hennes lille grabb var hela 8 månader och han mår prima, dock har jag inte planerat vänta så länge :) 6 månader har jag sagt och då börja väldigt sakta och amning/ersättning kommer vara hennes enda/största näringskälla om man säger så fast med smakisar som bonus :P
  • lillabambi

hej tjejer.....
    Länge sen man var in här nu..... Här händer det en massa, äter för fullamuggar, vänder sig från mage till rygg och rygg till mage, babblar och skrattar, en tand har nästan spruckigt igenom.

Själv har jag jätte problem med en ond rygg, ska till en massör den 12 och göra röntgen o grejer, har troligtvis en fog inflammation plus nå mer han inte kunde svara på...

• Kitty 82

Jaha mina damer sista testet jag tog med RFSU visade svagt plus iaf. Har BIM den 7-10 januari så det är ju en tid kvar därav kanske man fr så jäkla svagt.

Men anongen nervös e man ju må jag säja. Liksom 3mån efter andra k-snittet så man kanske får gå hos en specialbm nu? Någon som vet?

• lillabambi
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 18:50:53 följande:
    Jaha mina damer sista testet jag tog med RFSU visade svagt plus iaf. Har BIM den 7-10 januari så det är ju en tid kvar därav kanske man fr så jäkla svagt.

Men anongen nervös e man ju må jag säja. Liksom 3mån efter andra k-snittet så man kanske får gå hos en specialbm nu? Någon som vet?
    inte en aning om den frågan där du :/
    Är detta planerat?
  • Malinski79

Hej tjejer!!! god fortsättning på er alla
    Vi har fortfarande en liten "latmask" här...Moa börjar nästan kunna rulla från rygg till mage, det är så hon nästan viker sig runt men inte helt...hon blir 4 mån på fredag min lilla skrutta!! Har inte börjat med några smakisar än heller,men tänkte jag ska testa lite gröt någon dag..kankse på fredag å fira 4 mån dagen,men får se!

Kitty82: Grattis! eller vad säger man?!?! Jag undrar ju mest hur din karl reagerar när han reagerade som han gjorde nu senast...min karl hade nog inte blivit alltför lycklig om jag sa att jag va gravid nu

Men om det är planerat å ni känner att det känns bra så GRATTIS!!!!

Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • Kitty 82

ja ni vad han kommer säja o hans familj är en annan historia men den boken läser vi om sen

• Malinski79
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 19:18:23 följande:

ja ni vad han kommer säja o hans familj är en annan historia men den boken läser vi om sen

hur känner du själv då??? Känns det bra?
    Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • Kitty 82
    Malinski79 skrev 2011-01-03 19:21:11 följande:
    hur känner du själv då??? Känns det bra?
    Jäkligt förvånad och chockad för jag måste ju blivit gravid då vi skyddade oss.
    Men tydligen kan allt hända.
    Jag tror p ödet så allt har väl en mening även detta .
  • lillabambi
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 19:24:12 följande:
    Jäkligt förvånad och chockad för jag måste ju blivit gravid då vi skyddade oss.
    Men tydligen kan allt hända.
    Jag tror p ödet så allt har väl en mening även detta .
    tydligen så skyddades inte tillräckligt..... hur skyddade ni er?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-03 15:42:40 följande:
    rekommendationerna är ju för tillfället 6 månader. och jag har ju 3 barn sen innan och har då börjat med smakisar vid 4 månader, för oss blev det jobbigt att börja med mat så tidigt, blev så ångestladdat för barnen var inte så intresserade men jag lockade och "trugade" mer eller mindre för å få dem att äta... så nej, denna gången ska jag ta det lugnt :) min kompis helammade till hennes lille grabb var hela 8 månader och han mår prima, dock har jag inte planerat vänta så länge :) 6 månader har jag sagt och då börja väldigt sakta och amning/ersättning kommer vara hennes enda/största näringskälla om man säger så fast med smakisar som bonus :P
    Instämmer helt med detta elinnnn :) tummen upp :) Kommer bli samma här, hehe
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10