• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

Kitty82

ojoj, aså man blir ju lite paff att du e gravid så snart inpå din sista, å framförallt efter hur svinet betedde sig när du väntade er minsta, du fick ju krypa till toa av smärta å kissade ner dig för att han inte ville hjälpa till aset!!
    Sen sparkade han på dig å manade till abort hos bm, så hur ska detta gå nu?

Ödet? Vill du verkeligen ha en till så nära inpå? Du var ju skitless på din graviditet redan i v 25, hur ska du orka en till? Å med den sk mannen dessutom som för mig är en lika patetisk krake som mitt eget x.

Lillabambi-ajaj låter inget vidare alls hörru, stackare..kramar om <3

• Regnbågslycka

Ja här är ju lilleman oxå inne i en sova-/äta-period = växperiod. Han äter sina mål med ersättning + 2 mindre mål smakisar/dygn. Dock sover han fortfarande hela natten vilket är sååå skönt. Lite vatten får han till sina smakisar och han ÄLSKAR mat! Han skulle kunnat ätit hela tiden om han fått Tungan ute 

~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kitty 82

Vi har haft kondom så ja allt är nog inte helt 100% säkert men men jag får se om fler tester visar pos först innan en ställning till det hela tas.

• ssssssss8

Kitty 82: oj då! grattis iaf. Mindre roligt om inte mannen vill ha någon fler men kanske det löser sig till det bästa allt har en mening, men hur vet att du är gravid om du har bim 8-10 januari? Symtom?

Här ger jag smakisar började redan lite smått vid 3 mån men det var för tidigt så vid 4 mån tog vi ny fart och nu äter han med god aptit (snart 5 mån).
    Han äter potatis och morot som jag fick som rekommendation att börja med och sen olika puréer, plommonpuré en gång i veckan för att hålla magen i balans och det fungerar kanon.
    Denna vecka har jag infört pot-morotsvälling men det tror jag att ha klarar sig utan för jag ammar ju ännu.

Svänger sig från rygg till mage och rör sig i cirkel på golvet men svänger sig inte tillbaka bara ibland.

Bubbis: Usch då vad jobbig tid du haft med begravning och att han inte ens då orkar hålla sig från att bråka. Kramar till dig i massor!{#emotions_dlg.flower}

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-01-04 21:18:33 följande:
    Kitty 82: oj då! grattis iaf. Mindre roligt om inte mannen vill ha någon fler men kanske det löser sig till det bästa allt har en mening, men hur vet att du är gravid om du har bim 8-10 januari? Symtom?

Här ger jag smakisar började redan lite smått vid 3 mån men det var för tidigt så vid 4 mån tog vi ny fart och nu äter han med god aptit (snart 5 mån).
    Han äter potatis och morot som jag fick som rekommendation att börja med och sen olika puréer, plommonpuré en gång i veckan för att hålla magen i balans och det fungerar kanon.
    Denna vecka har jag infört pot-morotsvälling men det tror jag att ha klarar sig utan för jag ammar ju ännu.

Svänger sig från rygg till mage och rör sig i cirkel på golvet men svänger sig inte tillbaka bara ibland.

Bubbis: Usch då vad jobbig tid du haft med begravning och att han inte ens då orkar hålla sig från att bråka. Kramar till dig i massor!{#emotions_dlg.flower}
    Tack stumpan...gulliga du <3...ja det var ju ett tillfälle då man trodde han skulle hålla sig i schack, men inte....Hjärta Kram

Sen undrar jag över ngt, Ikv så satt lilleman i sin gunga å jollrade, jag gick ut i köket å fixade en kopp t å återvänder då han gnäller, då sitter han å slår sig sj med knuten näve i ansiktet-jag blev bestört!!!
    tog hans små händer, å så fort jag släppte dom så gjorde han det IGEN?! jag tog upp honom å då slutade han, aså va e detta? upptäcker han sig sj eller vad? han tittade på mig å gnällde som om det vore jag, herregud aså...jag blev ju helt bestört å tog upp å pussade på honom...Ngn mer som vart med om detta?
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-05 01:11:26 följande:
    Tack stumpan...gulliga du <3...ja det var ju ett tillfälle då man trodde han skulle hålla sig i schack, men inte....Hjärta Kram

Sen undrar jag över ngt, Ikv så satt lilleman i sin gunga å jollrade, jag gick ut i köket å fixade en kopp t å återvänder då han gnäller, då sitter han å slår sig sj med knuten näve i ansiktet-jag blev bestört!!!
    tog hans små händer, å så fort jag släppte dom så gjorde han det IGEN?! jag tog upp honom å då slutade han, aså va e detta? upptäcker han sig sj eller vad? han tittade på mig å gnällde som om det vore jag, herregud aså...jag blev ju helt bestört å tog upp å pussade på honom...Ngn mer som vart med om detta?
    Hej vännen!

Kan tänka mig att det inte var någon rolig syn. Vet inte vad det kan handla om, har aldrig sett mina barn göra så, inte andras heller faktiskt. Men det kanske är som du säger; hans sätt att upptäcka sig själv!
    Hur är allt annars med dig?
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • puchelina88

va på bvc i går och viktor väger 8000 och är 66.5 lång,han fick vaccsin i går,lite feber i dag

kände en tand i morse där nere;)

han blir 5 månader i morrn

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-01-05 13:31:18 följande:

va på bvc i går och viktor väger 8000 och är 66.5 lång,han fick vaccsin i går,lite feber i dag

kände en tand i morse där nere;)

han blir 5 månader i morrn

eller hur är det kul när man är hos BVC och får ny vikt och längd på dem små och inser att dem växer på bra? Haha, jag blir iallafall så glad och stolt på nåt konstigt sätt. som om det är lillans förtjänst att hon blir större? :P

Min lilla har två tänder på g därnere, men det verkar ta lång tid innan dem kommer upp... Hon har dreglat och hållt på nu i 2 månader redan :S
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2011-01-03 18:48:58 följande:
    hej tjejer.....
    Länge sen man var in här nu..... Här händer det en massa, äter för fullamuggar, vänder sig från mage till rygg och rygg till mage, babblar och skrattar, en tand har nästan spruckigt igenom.

Själv har jag jätte problem med en ond rygg, ska till en massör den 12 och göra röntgen o grejer, har troligtvis en fog inflammation plus nå mer han inte kunde svara på...
    usch då hoppas du får lite svar den 12e och hjälp-
    roligt med massa utveckling för de små ;)
    Malinski79 skrev 2011-01-03 19:13:14 följande:

Hej tjejer!!! god fortsättning på er alla
    Vi har fortfarande en liten "latmask" här...Moa börjar nästan kunna rulla från rygg till mage, det är så hon nästan viker sig runt men inte helt...hon blir 4 mån på fredag min lilla skrutta!! Har inte börjat med några smakisar än heller,men tänkte jag ska testa lite gröt någon dag..kankse på fredag å fira 4 mån dagen,men får se!

Kitty82: Grattis! eller vad säger man?!?! Jag undrar ju mest hur din karl reagerar när han reagerade som han gjorde nu senast...min karl hade nog inte blivit alltför lycklig om jag sa att jag va gravid nu

Men om det är planerat å ni känner att det känns bra så GRATTIS!!!!

tack detsamma :)
    min lilla vänder sig bara när hon ligger i soffan. lättare där det är mjukt än på golvet antar jag.
    dock har hon börjat med nåt nytt haha, när hon sitter ii ens knä gungar hon sig själv fram o tillbaks
    Kitty 82 skrev 2011-01-04 06:42:41 följande:
    Vi har haft kondom så ja allt är nog inte helt 100% säkert men men jag får se om fler tester visar pos först innan en ställning till det hela tas.
    tyvärr är ju varken kondomer eller ppiller 100%...vi kör oxå med kondomer för tillfället och om jag blir gravid så kommer jag inte behålla det. är alldeles för tidigt, kan inte ens tänka mig fler barn, fast maken vill ha fler så kanske blir det EN till om ett par år men sen är det stopp :)
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2011-01-04 21:18:33 följande:

ang smakisar, skönt att det funkar för er :) skönt med en matglad bebis :)
    Bubbis10 skrev 2011-01-05 01:11:26 följande:

nope inte här. låter lite konstigt, det är säkert bara nån fix ide, miin lilla brukade dra sig själv i håret och gråta. fast det har hon lyckligtvis slutat med nu :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10