• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Fröken Catrin
    elinnnnn skrev 2011-01-02 15:16:00 följande:
    förresten, ger ni era små vatten??
    Jag ger Nellie lite vatten då och då, men hon är inte så värst förtjust i det. Smaklöst antar jag. Däremot så får hon lite äpple eller päron dryck tillsammans med gröten på morgon. Vattnet rynkar hon näsan åt och spottar ut, men nått måste hon få dricka så det har blivit sån där dryck :) Det funkar för oss :)
    Men försöker såklart med vatten först. :)
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • elinnnnn
    Fröken Catrin skrev 2011-01-03 01:11:45 följande:
    Jag ger Nellie lite vatten då och då, men hon är inte så värst förtjust i det. Smaklöst antar jag. Däremot så får hon lite äpple eller päron dryck tillsammans med gröten på morgon. Vattnet rynkar hon näsan åt och spottar ut, men nått måste hon få dricka så det har blivit sån där dryck :) Det funkar för oss :)
    Men försöker såklart med vatten först. :)
    aha...läste nånstans att man ska blanda ut juicen med 10 delar vatten oxå...jag ger lillan vatten o hon älskar det precis som hennes mamma gör ;) ljummet vatten vill hon ha hehe
  • Kitty 82
    Hej alla!

Vill bara kika in och önska er alla en god forsättning på nya året

Hoppas ni har det bra och era små småttingar mår väl?

Här är det full rulle här hemma och tösen blir 4 månader nu den 15 januari sen.

Sen KANSKE man är gravid på nytt...Snabb i svängarna här isåfall

Kram fårn mig till er (Fd Nallepuhmamma)
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2011-01-02 15:13:24 följande:
    jo självklart behövs det nog mer än en matsked ;) men som du sa man ökar ju lite i taget. det är det bästa så man hinner märka om magen klarar det eller ej. kul han gillade det :) hur gammal är han? min dotter är 4månader och nån vecka men jag tänker inte börja ännu. 6månader tror jag hon kommer bli innan jag börjar med smakisar, men vi får se hur det blir, hon börjar ju redan intressera sig för mat, hon sitter ju med oss när vi äter och undrar nog varför hon inte får :D
    noah blir 5 månader den 15e. vi har inte gett nåt vatten än, tror jag läste att det först behövs när man börjat ge större portioner. men det skadar ju förstås inte, ska nog testa.

• mammailund85

vi testade så smått med spjälsängen inatt, har satt den mot vår säng och tagit bort en sida. jag gjorde några misslyckade försök att lyfta över honom när jag ammat honom till sömns men han vaknade direkt. sen lyckades min man vagga honom till sömns och lägga ner honom och då sov han där några timmar. sen när han vaknade igen ammade jag och lät honom ligga kvar hos mig...

• Bubbis10

Kikar in en snabbis bara, å undrar -är era små inne i en ny ätarperiod? jag har massor med mjölk fortfarande men lilleman äter nu sen ett par dagar tillbax ca 4 gng per natt, så jag antar att han är i en ätar/växarperiod?! ngn mer? på nyårsafton fick jag åka in akut med lillprins då han hade såå ont i magen trots att jag bara gett han 1 tesked med mat om dan i 4 dagar, dom sa åt mig att avvakta med smakisar nu.

Önskar er alla underbara en underbar fortsättning på det nya året :) kraaam

• elinnnnn
    Malten skrev 2011-01-03 11:56:11 följande:
    noah blir 5 månader den 15e. vi har inte gett nåt vatten än, tror jag läste att det först behövs när man börjat ge större portioner. men det skadar ju förstås inte, ska nog testa.

min dotter käpar så med att få ut bajset, det är väldigt trögflytande o tjockt därför fick jag rådet att ge vatten.15ml i taget ett par ggr om dagen.

ps vänta med att flytta på lillkillen till han sovit en stund.en timme brukar min lilla behöva
    Bubbis10 skrev 2011-01-03 13:23:11 följande:

Kikar in en snabbis bara, å undrar -är era små inne i en ny ätarperiod? jag har massor med mjölk fortfarande men lilleman äter nu sen ett par dagar tillbax ca 4 gng per natt, så jag antar att han är i en ätar/växarperiod?! ngn mer? på nyårsafton fick jag åka in akut med lillprins då han hade såå ont i magen trots att jag bara gett han 1 tesked med mat om dan i 4 dagar, dom sa åt mig att avvakta med smakisar nu.

ätarperioder avlöser nästan varann :P
    jag ska inte börja med smakisar förräns hon blir 6 mån ca...stackars lilla discoprins
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-03 14:37:08 följande:
    min dotter käpar så med att få ut bajset, det är väldigt trögflytande o tjockt därför fick jag rådet att ge vatten.15ml i taget ett par ggr om dagen.

ps vänta med att flytta på lillkillen till han sovit en stund.en timme brukar min lilla behöva
    Bubbis10 skrev 2011-01-03 13:23:11 följande:

ätarperioder avlöser nästan varann :P
    jag ska inte börja med smakisar förräns hon blir 6 mån ca...stackars lilla discoprins
    ok, hehe ja jag ska inte heller ge förens han e 6 månader nu å skita totalt i vad alla andra ger mig för råd, prova å ge han ditten å datten,näe varför stressa fram utvecklingen? den kommer vare sig jag vill eller inte så nu väntar jag med till 6 månader :)

DETTA ÄR INGEN kritikt till ngn annan som väljer att göra annorlunda utan alla är olika å tur e väl det :)
  • elinnnnn
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 11:06:47 följande:
    Hej alla!

Vill bara kika in och önska er alla en god forsättning på nya året

Hoppas ni har det bra och era små småttingar mår väl?

Här är det full rulle här hemma och tösen blir 4 månader nu den 15 januari sen.

Sen KANSKE man är gravid på nytt...Snabb i svängarna här isåfall

Kram fårn mig till er (Fd Nallepuhmamma)
    tack detsamma! Kanske gravid, hoppas du berättar mer när du vet säkert :D
    kramar tbx
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10