• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2011-01-05 02:28:58 följande:
    Hej vännen!

Kan tänka mig att det inte var någon rolig syn. Vet inte vad det kan handla om, har aldrig sett mina barn göra så, inte andras heller faktiskt. Men det kanske är som du säger; hans sätt att upptäcka sig själv!
    Hur är allt annars med dig?
    Hej stumperump :)

Ja aså jag har kollat upp det idag e d e tydligen rätt så vanligt ändå när dom upptäcker sina händer å ben osv, idag sög han tag i stortån, haha pratade med bvc om det å det var tydligen mer vanligt änm man tror.
    Min dotter klöste däremot sig sj när hon var liten..
    Annars så e det helt ok nu ändå faktiskt, mitt x dök upp som gubben i lådan idag..jag fick en knut i magen å blev en aningen avvisande direkt...suck..jag vill ju inte vara elak eller otrevlig men jag tror jag ställde in mig på försvar direkt..hur e det sj?
    Kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-05 15:31:32 följande:
    ang smakisar, skönt att det funkar för er :) skönt med en matglad bebis :)
    Bubbis10 skrev 2011-01-05 01:11:26 följande:
    Tack stumpan...gulliga du <3...ja det var ju ett tillfälle då man trodde han skulle hålla sig i schack, men inte....Hjärta Kram

Sen undrar jag över ngt, Ikv så satt lilleman i sin gunga å jollrade, jag gick ut i köket å fixade en kopp t å återvänder då han gnäller, då sitter han å slår sig sj med knuten näve i ansiktet-jag blev bestört!!!
    tog hans små händer, å så fort jag släppte dom så gjorde han det IGEN?! jag tog upp honom å då slutade han, aså va e detta? upptäcker han sig sj eller vad? han tittade på mig å gnällde som om det vore jag, herregud aså...jag blev ju helt bestört å tog upp å pussade på honom...Ngn mer som vart med om detta?
    nope inte här. låter lite konstigt, det är säkert bara nån fix ide, miin lilla brukade dra sig själv i håret och gråta. fast det har hon lyckligtvis slutat med nu :)
    haha jo men det e lite samma sak, dom får tag i sitt hår å -HEY, vad e det för ngt? bäst å dra lite i det, haha tror det e samma sak.
  • Bubbis10

Såg just nu i inboxen att en kille söker kontakt?? hahaha wtf?`har detta blivit en dejtingsida? för då draaaar jag! hahaha

• Regnbågslycka
    puchelina88 skrev 2011-01-05 13:31:18 följande:

va på bvc i går och viktor väger 8000 och är 66.5 lång,han fick vaccsin i går,lite feber i dag

kände en tand i morse där nere;)

han blir 5 månader i morrn

Åååh va våra småttingar växer Glad Isch isch...dessa dumma sprutor...Vår kille får sin den 20 jan Rynkar på näsan

Aaah som här dårå! Vår lillekille föddes ju med sina hörntänder "på G" dock har dem inte spruckit genom än däremot så är en tand nästan genom därnere och oj oj oj va gnällig han är till och från och smått febrig. Så han har nu fått Alvedon ett par ggr!
    Vår kille är 4 månader, 2 veckor och 3 dagar gammal Tungan ute
    Bubbis10 skrev 2011-01-05 16:35:35 följande:
    Hej stumperump :)

Ja aså jag har kollat upp det idag e d e tydligen rätt så vanligt ändå när dom upptäcker sina händer å ben osv, idag sög han tag i stortån, haha pratade med bvc om det å det var tydligen mer vanligt änm man tror.
    Min dotter klöste däremot sig sj när hon var liten..
    Annars så e det helt ok nu ändå faktiskt, mitt x dök upp som gubben i lådan idag..jag fick en knut i magen å blev en aningen avvisande direkt...suck..jag vill ju inte vara elak eller otrevlig men jag tror jag ställde in mig på försvar direkt..hur e det sj?
    Kram
    Tur de ej var något annat än så hehe...Men inte skönt att slå sig själv...dock tar de ju lite tid innan de lärt sig kontrollera sina rörelser!

Nämen usch, släppte du in honom...vad ville han nu mån tro?

Jorå tack det rullar på. Som jag skrev här ovan så han lilleman en tand på g därnere o har så ont av det stackaren. Men den är nog snart genom. Han ÄLSKAR att snutta på sin kylda bitring Tungan ute det lindrar ju lite.
    Annars så växer han så det knakar. Vet dock inte dagslägets vikt och längd då det var ett tag sedan vi hade tid hos bvc Rynkar på näsan Känns som att det inte är lika viktigt med täta besök med andra barnet Skrikandes

Ha det underbart vännen!
    Kramar
    Bubbis10 skrev 2011-01-05 16:38:38 följande:
    Såg just nu i inboxen att en kille söker kontakt?? hahaha wtf?`har detta blivit en dejtingsida? för då draaaar jag! hahaha
    Ha ha ha...va skriver han då? *nyfiken ju*
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Regnbågslycka
    puchelina88 skrev 2011-01-06 11:29:11 följande:
    I dag blir mammas kille 5 månader.
    Hipp hipp hurra Nalle
  • Bubbis10

Regnbågslycka, svarar dig snarast men hinner bara ställa en fråga till er alla nu.-

Växer era lika mkt än? aså rent viktmässigt, tycker min lille stannar av lite aså...

• Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-06 13:34:21 följande:
    Regnbågslycka, svarar dig snarast men hinner bara ställa en fråga till er alla nu.-

Växer era lika mkt än? aså rent viktmässigt, tycker min lille stannar av lite aså...
    De växer inte lika mycket hela tiden utan ibland står dem lite stilla. Men om det är något du blir orolig av så hör med bvc så kollar dem ju även med hans växarkurva! Men tror som sagt inte att det är något du behöver oroa dig över!
  • Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2011-01-06 15:46:01 följande:
    De växer inte lika mycket hela tiden utan ibland står dem lite stilla. Men om det är något du blir orolig av så hör med bvc så kollar dem ju även med hans växarkurva! Men tror som sagt inte att det är något du behöver oroa dig över!
    ska till bvc imon men han ligger på normalkurvan,går bara inte upp lika mkt som innan men det e klart skulle han det ...då kanske det e dags att oroa sig, hahaha
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-06 20:04:23 följande:
    ska till bvc imon men han ligger på normalkurvan,går bara inte upp lika mkt som innan men det e klart skulle han det ...då kanske det e dags att oroa sig, hahaha
    Ja ha ha...Skulle barnen växa lika mycket hela tiden så hade dem ju blivit jättar Tungan ute
    Nämen skämt o sido, tror inte att du behöver oroa dig vännen och lycka till imorrn!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10