• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn

förresten nu har min lilla vaknat precis efter att ha sovit i 90 minuter i sin egna säng för första gången (under dagen alltså)
    *stolt mamma*

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-08 13:34:18 följande:
    till er som ammar!

jag läste nånstans att vid 4månaders ålder så är bebisarnas magar större och att dem ska kunna hålla sig till 4-5 mål per dag (bröstmjölk alltså)

hur många gånger ammar ni per dygn??

jag räknade nån dag och fick det till 9 gånger! visserligen är hon inte vrålhungrig en enda av dem gångerna, jag erbjuder ju bröstet så fort hon gnäller typ :P hon tar ju inte napp så bröstet får hon ju när hon vill sova, vill ha tröst osv och då äter hon litegrann också.
    Exakt samma sak här gumman men bvc sa att det är för att dom är mer aktiva nu å kräver med kalorier, såå jag har börjar med smakisar igår igen å det gick jättebra :) annars får man tokamma nu, vilket jag åxå gör...japp minst 9 gng...tack för komplimangen om min son, kraaam
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-01-08 14:04:06 följande:
    Exakt samma sak här gumman men bvc sa att det är för att dom är mer aktiva nu å kräver med kalorier, såå jag har börjar med smakisar igår igen å det gick jättebra :) annars får man tokamma nu, vilket jag åxå gör...japp minst 9 gng...tack för komplimangen om min son, kraaam
    ja fast jag ammar nog såhär alltid tror jag. typ var tredje timme ungefär. idag har jag dock bara ammat kl.5 kl.9 kl.13.30 kl.17.. bara det är ju 4 ggr och då har bara halva dygnet gått...kvällarna spenderas ju mestadels med lillan suttandes.

ta det lugnt bara med smakisarna så det inte blir som förra gången. lycka till.

jag väntar lite till innan jag börjar. säger ju 6 månader men om inte den kommande 1 1&2 månaden går snabbt så vet jag inte om jag kan hålla det. lillan är ju intresserad när vi äter.. men vi får se :)
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-01-08 13:34:18 följande:
    till er som ammar!

jag läste nånstans att vid 4månaders ålder så är bebisarnas magar större och att dem ska kunna hålla sig till 4-5 mål per dag (bröstmjölk alltså)

hur många gånger ammar ni per dygn??

jag räknade nån dag och fick det till 9 gånger! visserligen är hon inte vrålhungrig en enda av dem gångerna, jag erbjuder ju bröstet så fort hon gnäller typ :P hon tar ju inte napp så bröstet får hon ju när hon vill sova, vill ha tröst osv och då äter hon litegrann också.
    Jag ammar nog ungefär samma som du.. Om inte mer.. Lillkillen äter mer på kvällarna än på dagarna.. Men det blir lite mer en slurk och sen vila en 30-60 min för att sen ta en slurk till.
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-07 20:26:13 följande:

Min lille bubbis <3 KÄRLEK <3
     VIlken sötnos...så fin!

Skönt att de gick bra på bvc.
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-01-09 10:32:36 följande:
    Jag ammar nog ungefär samma som du.. Om inte mer.. Lillkillen äter mer på kvällarna än på dagarna.. Men det blir lite mer en slurk och sen vila en 30-60 min för att sen ta en slurk till.
    ja precis, samma som här, mer på kvällarna.. och mest korta tupplurar minst 3 ggr om dagen på ca20-30 minuter... fast igår sov hon i 90 minuter, fast det var nog för att hon inte sovit så mkt på natten
  • Bubbis10

Gode gud ge mig kraft....jag faller snart i bitar...mitt x kom idag å sa-min nya tjej vill inte att vi har mer kontakt utan all kontakt ska ske via Fr eller annan myndighet. För jag vill inte mista henne pga dig, sen kommer jag stämma dig på vårdnaden å att han ska bo hos mig halva tiden.
    jag finner inte ord mer nu...men hans psykiska terror tär på mig...

han sa det med, jag tänker ju inte förlora henne pga dig så du kommer aldrig att få veta vem hon är, å vi ska skaffa barn å gifta oss å då kommer dominic få bröder där...
    helt ärligt tjejer så har jag kommit till den punkt att jag känner.-ta han för helsike å slit han med hälsan för jag skulle aldrig titta åt hans håll igen, MEN min son ska han inte ta.

han frågade mig om jag ångrade att jag skaffat barn med honom, å det kan jag ju inte göra för jag e ju så lycklig över min älskade pojk, å han hade ju inte vart de han är om det inte var för mitt x heller. Så nej det ångrar jag inte!
    Då frågade han-men varför skaffade du barn med mig för om du avskyr mig så?
    jag-jag skaffade barn med en man som var underbar, men han finns inte längre men det var HAN jag valde att skaffa barn med....

ska ringa Fr imon bitti.

kram

• Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-10 00:02:32 följande:
    Gode gud ge mig kraft....jag faller snart i bitar...mitt x kom idag å sa-min nya tjej vill inte att vi har mer kontakt utan all kontakt ska ske via Fr eller annan myndighet. För jag vill inte mista henne pga dig, sen kommer jag stämma dig på vårdnaden å att han ska bo hos mig halva tiden.
    jag finner inte ord mer nu...men hans psykiska terror tär på mig...

han sa det med, jag tänker ju inte förlora henne pga dig så du kommer aldrig att få veta vem hon är, å vi ska skaffa barn å gifta oss å då kommer dominic få bröder där...
    helt ärligt tjejer så har jag kommit till den punkt att jag känner.-ta han för helsike å slit han med hälsan för jag skulle aldrig titta åt hans håll igen, MEN min son ska han inte ta.

han frågade mig om jag ångrade att jag skaffat barn med honom, å det kan jag ju inte göra för jag e ju så lycklig över min älskade pojk, å han hade ju inte vart de han är om det inte var för mitt x heller. Så nej det ångrar jag inte!
    Då frågade han-men varför skaffade du barn med mig för om du avskyr mig så?
    jag-jag skaffade barn med en man som var underbar, men han finns inte längre men det var HAN jag valde att skaffa barn med....

ska ringa Fr imon bitti.

kram
    Fy fan för honom...att han bara vågar..blir så rasande! Skulle jag varit du så hade jag aldrig öppnat dörren. Har han hotat dig eller liknade så anmäl detta o försök få genom besöksförbud!

Tänker på dig vännen!
    Kramar
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Fröken Catrin

Styrkekramar till dig Bubbis10!!

Här ligger jag i sängen med näst intill ångest över vaccination imorgon. Har varit på akuten för att Nellie har varit så ledsen och skrikit så det inte går att trösta, men inte så konstigt efter att ha varit sjuk. Hon har ju precis blivit glad och pigg efter en öroninflammation och tre dagars-feber samtidigt och nu ska hon bli vacc. Känns inte alls kul eftersom jag tror att hon ska bli ledsen igen efter det :(
    Annars är det bra, rullar över på mage och tillbaka stup i ett och försöker ta sig framåt :) äter som en tok, ammar ca 6 ggr per dag och så äter hon gröt varje morgon och ibland blir det även lite banan eller fruktpuré som mellanmål :) hon är snart 5,5 månad :)

Varma kramar från oss i vinterrusket!!
    :)

• elinnnnn
    Fröken Catrin skrev 2011-01-10 01:30:52 följande:
    Styrkekramar till dig Bubbis10!!

Här ligger jag i sängen med näst intill ångest över vaccination imorgon. Har varit på akuten för att Nellie har varit så ledsen och skrikit så det inte går att trösta, men inte så konstigt efter att ha varit sjuk. Hon har ju precis blivit glad och pigg efter en öroninflammation och tre dagars-feber samtidigt och nu ska hon bli vacc. Känns inte alls kul eftersom jag tror att hon ska bli ledsen igen efter det :(
    Annars är det bra, rullar över på mage och tillbaka stup i ett och försöker ta sig framåt :) äter som en tok, ammar ca 6 ggr per dag och så äter hon gröt varje morgon och ibland blir det även lite banan eller fruktpuré som mellanmål :) hon är snart 5,5 månad :)

Varma kramar från oss i vinterrusket!!
    :)
    usch för öroninflammation, skönt att hon mår bättre. lycka till med vaccinationen!

BUBBIS! skit i honom, kör ditt egna race! styrkekramar
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10