• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2011-02-01 20:07:34 följande:
    Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!
    hahaha heeey gumman, få ordning på din msn snarast, haha jag ska inboxa dig :)
    Håller med dig,det känns som om det kunde vart igår då vi väntade in den ena efter den andra som födde, å alltid var det ngn som hann före, måttet var rågat när carro fick före mig, hon skulle för 17 ha efter, hahahaha
    saknar dig gummanHjärta kraaam
  • Bubbis10
    bizzziie skrev 2011-02-02 11:00:40 följande:
    Kikar in och säger hej till er alla gamla rävar i tråden!

Ser att alla verkar kommit till rätta med sina småttingar som ju inte är så himla små längre. Otäckt vad tiden går fort!! Min är 5,5 mån redan.. jisses! Var på BVC förra veckan, han var 71cm lång och vägde ca 7700g. Lång kille! =)

Ha det bra alla!
    Hey gumsan :)
    ja tiden rullar på å barnen blir större å större, min lille prins e sjövild...aså så liten å så mkt energi,hahaha
    kul att du kikade in{#emotions_dlg.flower}

Regnbågslycka-tänker på dig åxå, kraam
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-02-02 09:00:45 följande:
    Ja nåt sånt tänker jag också köra. Dvs ta bort bröstet om han bits.. Egentligen kanske jag borde gör det nu.. För ibland biter han ihop (alltid i slutet på amningen) käkarna och drar bakåt.. Kan faktiskt göra riktigt ont och han har inga tänder ännu..
    ja så gjorde min dotter också innan , typ när det inte kom nån mer mjölk eller när hon inte var så hungrig längre. men nu har hon fått en tand och har slutat göra så :)
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!
    åh skönt att ha en sån som sover så länge :D min somnar typ vid 21 oftast och kan iofs sova till kl.9 (med massa uppehåll för att ammas ;))

BUBBIS: snart ska vi börja med smakisar och jag börjar faktiskt längta för lillan är så himlans intresserad när vi äter. nästan så man tycker synd om henne

Bizzie: hej hej! vilken stor och fin kille :) skönt när dem växer på som dem ska :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-02-03 16:46:32 följande:
    ja så gjorde min dotter också innan , typ när det inte kom nån mer mjölk eller när hon inte var så hungrig längre. men nu har hon fått en tand och har slutat göra så :)

Kraaaam på er alla!!!
    åh skönt att ha en sån som sover så länge :D min somnar typ vid 21 oftast och kan iofs sova till kl.9 (med massa uppehåll för att ammas ;))

BUBBIS: snart ska vi börja med smakisar och jag börjar faktiskt längta för lillan är så himlans intresserad när vi äter. nästan så man tycker synd om henne

Bizzie: hej hej! vilken stor och fin kille :) skönt när dem växer på som dem ska :)
    hahaha DET e enda gng han smakar på SIN mat det är när han sitter i mitt knä å när vi äter samtidigt då e det väldigt spännande..här ammas det ju åxå mkt :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2011-02-04 11:42:24 följande:

Mammas kille blir 6 månader på söndag den 6/2;)
    hahaha skitsöt :)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-02-04 11:42:24 följande:

Mammas kille blir 6 månader på söndag den 6/2;)
    grattis grattis! fin han är er lille kille!
  • elinnnnn

men ååååh vad irriterande! Visst är det väl fluor i barntandkräm? Jag menar det SKA det väl finnas, eller? Jag hittar bara tandkräm för barn över 6 år som är med fluor. Den enda jag hittade som det inte står nån åldersgräns är nån med grönt te, aloe vera osv men inget fluor!? Kanske är det så att man inte borstar bebisars tänder här ( i saudiarabien).. Hm fy vad hemskt isåfall.... Kanske finns det på apoteket, men som sagt, visst ska det väl vara fluor i??

• Bubbis10
    HjärtaUnderbara tjejer...vi har en fr vår tråd som behöver en tanke å styrka fr oss nu i en stor oro för sin lille, jag vill inte gå in på detaljer utan hon får välja att göra det sj om hon vill.
    Sofie&laura å hennes lille alvin åkte in akut inatt å fick inte så roliga besked, så nu behöver hon vårt stöd å stöttning,å en del av vår gemensamma styrka...

Sofie, jag tänker på dig å barnen å är som du vet bara ett samtal bort.
    kramar i massor{#emotions_dlg.flower}
  • ssssssss8
    Bubbis10 skrev 2011-02-06 16:07:02 följande:
    HjärtaUnderbara tjejer...vi har en fr vår tråd som behöver en tanke å styrka fr oss nu i en stor oro för sin lille, jag vill inte gå in på detaljer utan hon får välja att göra det sj om hon vill.
    Sofie&laura å hennes lille alvin åkte in akut inatt å fick inte så roliga besked, så nu behöver hon vårt stöd å stöttning,å en del av vår gemensamma styrka...

Sofie, jag tänker på dig å barnen å är som du vet bara ett samtal bort.
    kramar i massor{#emotions_dlg.flower}
    Neej! usch det låter ju inte bra hoppas det inte är allvarligt krya på er sofie& laura!

Bubbis hur är det själv hur mår du med allt jag förstått du går igenom?{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10