• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-01-25 15:27:14 följande:
    bara så du vet, majs e stoppande....
    hehe kanske inte skadar för han Solig Ammar ju i övrigt och en tesked majs tror jag varken gör till eller ifrån Glad

Men saken är den att jag tycker smakisar ska vara för att uppmuntra barnen att äta och då kanske inte avokado vore ett första alt..
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-01-25 15:56:02 följande:
    hehe kanske inte skadar för han Solig Ammar ju i övrigt och en tesked majs tror jag varken gör till eller ifrån Glad

Men saken är den att jag tycker smakisar ska vara för att uppmuntra barnen att äta och då kanske inte avokado vore ett första alt..
    har aldrig hört att man ska ge avocado... är det nytt?
    se till att avocadon är mogen, annars är den hård och oaptitlig,
    jag älskar avokade, mogen med salt och citron. MUMS!
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-01-26 07:59:49 följande:
    har aldrig hört att man ska ge avocado... är det nytt?
    se till att avocadon är mogen, annars är den hård och oaptitlig,
    jag älskar avokade, mogen med salt och citron. MUMS!
    Både BVC sa det och sen står det i barnmatsboken jag fick.. Jag tycker också avokado är gott till något annat.. Men inte bara avokado Obestämd och inte som en smakportion.. Finns liksom bra mycket bättre alt att locka med..
  • mammailund85

jag älskar också avokado, men den måste somsagt vara mogen, annars kan den kännas bitter. noah var dock inte förtjust i det alls, det är nog det han gillat minst hittills. det är väl bara en av många grönsaker man kan testa, inget måste. jag tänkte göra broccolipure idag, får se vad noah tycker om det.  gröten är väl annars favoriten här än sålänge

• Regnbågslycka

Hoppar bara in en snabbis innan vi ska dra vidare...
    Har något kul att berätta Glad

Idag är prinsen 5 månader & 1 vecka gammal och har idag fått sin FÖRSTA tand...wiiiiw Solig ♥

Önskar er alla en underbar dag!

~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-01-26 08:35:29 följande:
    Både BVC sa det och sen står det i barnmatsboken jag fick.. Jag tycker också avokado är gott till något annat.. Men inte bara avokado Obestämd och inte som en smakportion.. Finns liksom bra mycket bättre alt att locka med..
    aha okej. bor som sagt inte i sverige så jag får ju inte ta del av all ny(?) info från BVC:)
  • elinnnnn

bubbis: grattis till din lille prins som fick tömt tarmen hahaha skönt, lillan gjorde detsamma idag, hon hade sparat sen i förrgår :P

Fråga till alla!

Förresten, jag läste på nån blogg att BVC sköterskan sa att man inte ska/behöver mata bebisen på natten. Alltså att man ska SOVA mellan kl.00-05 INTE äta.
    Min lilla vaknar alltid runt 3-4 tiden och får äta... Jag skulle gärna vilja sova mer än 3 timmar i streck men det är inte så lätt att hindra lillan från att äta när hon använder min tutte som napp ;) Några tips?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-26 12:45:02 följande:
    bubbis: grattis till din lille prins som fick tömt tarmen hahaha skönt, lillan gjorde detsamma idag, hon hade sparat sen i förrgår :P

Fråga till alla!

Förresten, jag läste på nån blogg att BVC sköterskan sa att man inte ska/behöver mata bebisen på natten. Alltså att man ska SOVA mellan kl.00-05 INTE äta.
    Min lilla vaknar alltid runt 3-4 tiden och får äta... Jag skulle gärna vilja sova mer än 3 timmar i streck men det är inte så lätt att hindra lillan från att äta när hon använder min tutte som napp ;) Några tips?
    Tackar så mkt, jag e så lättad å glad :)

ang att äta på natten så ligger ju lilleman jämte mig å jag kan vakna av att han redan ligger å tuttar, hahaha men jag tycker man känner skillnad när han äter eller nappar på mig. Ge din lilla mat om hon behöver det å du som helammar ska inte sluta att ge på natten om hon vill ha det, nu är dom i den åldern att det krävs mkt mer mat då dom rör sig mkt mer.
    Min lille försöker krypa å tar sig faktiskt framåt, därav så kräver han mer amning nu åxå.
    Avokado älskar jag med örtsalt, kanske ska ge han en liten bit ren avokado som jag kör i mixern, haha
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-01-26 13:00:19 följande:
    Tackar så mkt, jag e så lättad å glad :)

ang att äta på natten så ligger ju lilleman jämte mig å jag kan vakna av att han redan ligger å tuttar, hahaha men jag tycker man känner skillnad när han äter eller nappar på mig. Ge din lilla mat om hon behöver det å du som helammar ska inte sluta att ge på natten om hon vill ha det, nu är dom i den åldern att det krävs mkt mer mat då dom rör sig mkt mer.
    Min lille försöker krypa å tar sig faktiskt framåt, därav så kräver han mer amning nu åxå.
    Avokado älskar jag med örtsalt, kanske ska ge han en liten bit ren avokado som jag kör i mixern, haha
    ja min lilla har sovit med mig nu också i ett par veckor. började med att maken min blev sjuk och självmant flyttade till andra sidan lägenheten haha och då orkade jag helt enkelt inte bära över lillan till sin säng efter att hon ätit så nu har hon vant sig vid att sova i våran säng igen. men inatt fick hon sova i sin egen.. min lilla suttar typ varannan timme hela dagen, endast under natten som hon äter var tredje eller var fjärde timme. klart man känner om hon äter eller suttar men sen tänker man ju på växperioder och man kan ju inte veta om dem behöver sutta för att öka på mjölkproduktionen om man inte erbjuder :)

den eviga frågan, amma eller sluta hahaha jag kommer itne sluta förräns jag är helt säker på att jag vill sluta eller tills hon kommer på att det finns bättre att äta än mammas bröstmjölk haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-26 14:02:22 följande:
    ja min lilla har sovit med mig nu också i ett par veckor. började med att maken min blev sjuk och självmant flyttade till andra sidan lägenheten haha och då orkade jag helt enkelt inte bära över lillan till sin säng efter att hon ätit så nu har hon vant sig vid att sova i våran säng igen. men inatt fick hon sova i sin egen.. min lilla suttar typ varannan timme hela dagen, endast under natten som hon äter var tredje eller var fjärde timme. klart man känner om hon äter eller suttar men sen tänker man ju på växperioder och man kan ju inte veta om dem behöver sutta för att öka på mjölkproduktionen om man inte erbjuder :)

den eviga frågan, amma eller sluta hahaha jag kommer itne sluta förräns jag är helt säker på att jag vill sluta eller tills hon kommer på att det finns bättre att äta än mammas bröstmjölk haha
    haha min lille sover med mig jämt, bara vrider huvudet å suger tag när han vill ha sig en slurk..hahaha
    jo min lille är garanterat inne i en växt period. ang mat nu så ska jag bara ge 1 tesked om dan nu å vara MKT mer försiktig. jag ska amma iallafall 1 år :) undrar just om lilleman kommer tycka att ngt e bättre än min mjölk innan dess, hahaha busunge:)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10