• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Regnbågslycka
    puchelina88 skrev 2011-01-29 06:39:54 följande:
    Viktor somna 19.30 i går vakna 05.30 dultig kille;)men han har sovit bra hela tiden;)
    Va på bvc i torsdags viktor väger nu 8315 och är 69 lång;)
    hoppas ni alla får en trevlig helg
    Skönt när de kan sova hela nätter, man behöver ju sin sömn hehe Glad

Oj...vår son var sist (på bvc-besöket) 68 cm lång & vägde 6500 gram, vilke skillnad hihi
    Bubbis10 skrev 2011-01-29 12:29:41 följande:
    jag e hemskt ledsen, har varit så otroligt mkt som har distraherat mig här. kan inte gå in på detaljer dock...
    kramar å grattis till tanden..
    Ingen fara. Tack  {#emotions_dlg.flower}
    Oväntad skrev 2011-01-29 14:23:56 följande:
    Jag hoppas min lille kille väntar med tänder gärna tills jag slutar amma.. Tungan ute
    Hur länge vill du amma?
    Ja vår lillkille biter ju i flasknappen så jag säger bara: "Aj aj aj, till er som fortfarande ammar när er baby får tänder"
    elinnnnn skrev 2011-01-29 19:13:24 följande:
    åh vad skönt!!!! min lilla sover inte så länge utan att äta. Nu somnade hon kl.20.20 får väl se när hon vaknar nästa gång. Igår somnade hon 22.30 och sov ända till 4.40(utan att äta emellan) och DET tyckte jag var lyxigt :D
    Gulligt när man dem ligger och småpratar med sig själva när dem vaknar :D det gör min dotter också ibland, men ibland är det skrik och gråt :P

De e nice ja Glad Fast ibland (väldigt sällan) så vill även vår kille ha lite mat på natten Tungan ute

Vår kille ÄLSKAR mat och äter numera även riktiga mål mat, speciellt lunch Tungan ute Och fort ska det gå. Men inte nog med det, sedan ska det vara efterrätt oxå...SÅ det ska bli intressant att se hur mycket han väger nästa gång på bvc hehe Solig
    elinnnnn skrev 2011-01-29 19:14:55 följande:
    min fina dotter är 5 månader och 1 vecka precis idag och hon kan sitta utan stöd jippiiii men hon är dock inte så pigg på att vända sig när hon ligger på golvet haha
    Åååh va roligt, grattis....hur länge kan hon sitta utan stöd?
    Vår kille har suttit sedan ca 2½ månaders ålder, dock med stöd och han är väl inte helt stabil ännu.
    Men 30 sekunder eller så klarar han utan stöd Tungan ute
    sofie och laura skrev 2011-01-30 15:23:16 följande:
    guuud vad länge sen jag skrev här""
    Hoppas att ni mår bra det gör jag ialla fall Lite till o från!!

Nyfikna hur ni andra har det?

Alvin e ju fyllda 6 månader tiden bara sussar förbi hua hua..

Hur är era bebisar i utvecklingen? Vet dock att man inte ska jämnföra men jag e välldans orolig för att lilla Alvin inte orkar stödja sina ben mot mina knän han drar upp sig som en groda?
    Undrar om det är ngt fel??

Kan det vara det?

Han stödjer lite men inte alls mkt
    Det lät väl inte riktigt rätt i mina öron, då han inte alls orkar stödja sina ben...
    Vår lille kille har alltid älskat att stå och har inga problem med det,  alltid gjort det och han är nu 5 månader, 1 vecka & 5 dagar gammal Glad Med "alltid" menar jag typ sedan han föddes. Han var redan då väldigt stark i sina ben. Nu tror jag inte att alla är det, men du undrade ju om hur "vi" har det Tungan ute
    De flesta babysar har ju den reflexen när dem födds med sedan brukar den försvinna för att sedan komma tillbaka när de lär sig gå!
    Tycker nog att du ska/bör ta upp det med bvc om det är så att du är orolig! Good Luck
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • mammailund85

noah har just börjat ta sig runt på mage, han typ roterar runt och kan hasa sig fram lite. han kan dra sig upp till stående om man håller lätt i honom. rulla runt gör han lätt. han kan däremot inte sitta utan stöd, han faller åt sidan. han är 5 1/2 månad

noah har 2 tänder i underkäken. han kan bitas hårt om man håller fram fingret, men att amma funkar forfarande bra. vi kör med lite smakisar o gröt, men amnngen står nog för 90% fortf.  

• sofie och laura
    Regnbågslycka skrev 2011-01-31 11:11:09 följande:
    Skönt när de kan sova hela nätter, man behöver ju sin sömn hehe Glad

Oj...vår son var sist (på bvc-besöket) 68 cm lång & vägde 6500 gram, vilke skillnad hihi
    Bubbis10 skrev 2011-01-29 12:29:41 följande:
    jag e hemskt ledsen, har varit så otroligt mkt som har distraherat mig här. kan inte gå in på detaljer dock...
    kramar å grattis till tanden..
    Ingen fara. Tack  {#emotions_dlg.flower}Hur länge vill du amma?
    Ja vår lillkille biter ju i flasknappen så jag säger bara: "Aj aj aj, till er som fortfarande ammar när er baby får tänder"
    elinnnnn skrev 2011-01-29 19:13:24 följande:
    åh vad skönt!!!! min lilla sover inte så länge utan att äta. Nu somnade hon kl.20.20 får väl se när hon vaknar nästa gång. Igår somnade hon 22.30 och sov ända till 4.40(utan att äta emellan) och DET tyckte jag var lyxigt :D
    Gulligt när man dem ligger och småpratar med sig själva när dem vaknar :D det gör min dotter också ibland, men ibland är det skrik och gråt :P

De e nice ja Glad Fast ibland (väldigt sällan) så vill även vår kille ha lite mat på natten Tungan ute

Vår kille ÄLSKAR mat och äter numera även riktiga mål mat, speciellt lunch Tungan ute Och fort ska det gå. Men inte nog med det, sedan ska det vara efterrätt oxå...SÅ det ska bli intressant att se hur mycket han väger nästa gång på bvc hehe SoligÅååh va roligt, grattis....hur länge kan hon sitta utan stöd?
    Vår kille har suttit sedan ca 2½ månaders ålder, dock med stöd och han är väl inte helt stabil ännu.
    Men 30 sekunder eller så klarar han utan stöd Tungan ute
    guuud vad länge sen jag skrev här""
    Hoppas att ni mår bra det gör jag ialla fall Lite till o från!!

Nyfikna hur ni andra har det?

Alvin e ju fyllda 6 månader tiden bara sussar förbi hua hua..

Hur är era bebisar i utvecklingen? Vet dock att man inte ska jämnföra men jag e välldans orolig för att lilla Alvin inte orkar stödja sina ben mot mina knän han drar upp sig som en groda?

Kan det vara det?

Det lät väl inte riktigt rätt i mina öron, då han inte alls orkar stödja sina ben...
    Vår lille kille har alltid älskat att stå och har inga problem med det,  alltid gjort det och han är nu 5 månader, 1 vecka & 5 dagar gammal Glad Med "alltid" menar jag typ sedan han föddes. Han var redan då väldigt stark i sina ben. Nu tror jag inte att alla är det, men du undrade ju om hur "vi" har det Tungan ute
    De flesta babysar har ju den reflexen när dem födds med sedan brukar den försvinna för att sedan komma tillbaka när de lär sig gå!
    Tycker nog att du ska/bör ta upp det med bvc om det är så att du är orolig! Good Luck
    Jo han orkar stödja en liten stund men han sjunker oftast ihop i grod position eller att benen viker sig????
     Är det ngt att oroa sig för
  • elinnnnn

min lilla kan också stå upp och man håller henne. men hon kan inte dra sig upp från liggande och till stående, då faller hon också ihop med benen. Men om man ställer henne i sitt knä så kan hon stå och hoppa en stund :)
    Hon var väldigt stark i benen redan när hon fortfarande låg i min mage.

min lilla har fått sin första tand tjoheeeeeeeeeeeeeeeej! 5 månader, 1 vecka och 3 dagar ;)

Hon kan sitta utan stöd i typ 5 minuter. Hon har kunnat sitta MED stöd typ sen när hon föddes typ men bara i våra knän inte typ med kuddar osv, hon satt ofta i vårt knä redan från början..

• elinnnnn

angående tänder och amning, min lilla biter ibland mig i bröstet, men tills igårkväll har hon ju varit tandlös så det har typ inte gjort nåt. Men nu när den första tanden spruckit igenom ska det bli intressant och se om hon fortsätter att bita på det viset, för lär hon inte av sig av det så kommer jag sluta amma, jag vill ju gärna ha 2 bröstvårtor ;) Men jag tror nog man kan lära dem att inte bita. Biter hon kommer jag ta bröstet ur munnen varje gång och då borde hon väl förstå att "vill jag ha bröst så får jag inte bita"? Dem är visserligen bebisar och inte så gamla, men dumma är dem ju faktiskt inte :D

• Malinski79

Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!

Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-02-01 08:53:15 följande:
    angående tänder och amning, min lilla biter ibland mig i bröstet, men tills igårkväll har hon ju varit tandlös så det har typ inte gjort nåt. Men nu när den första tanden spruckit igenom ska det bli intressant och se om hon fortsätter att bita på det viset, för lär hon inte av sig av det så kommer jag sluta amma, jag vill ju gärna ha 2 bröstvårtor ;) Men jag tror nog man kan lära dem att inte bita. Biter hon kommer jag ta bröstet ur munnen varje gång och då borde hon väl förstå att "vill jag ha bröst så får jag inte bita"? Dem är visserligen bebisar och inte så gamla, men dumma är dem ju faktiskt inte :D
    Ja nåt sånt tänker jag också köra. Dvs ta bort bröstet om han bits.. Egentligen kanske jag borde gör det nu.. För ibland biter han ihop (alltid i slutet på amningen) käkarna och drar bakåt.. Kan faktiskt göra riktigt ont och han har inga tänder ännu..
  • bizzziie

Kikar in och säger hej till er alla gamla rävar i tråden!

Ser att alla verkar kommit till rätta med sina småttingar som ju inte är så himla små längre. Otäckt vad tiden går fort!! Min är 5,5 mån redan.. jisses! Var på BVC förra veckan, han var 71cm lång och vägde ca 7700g. Lång kille! =)

Ha det bra alla!

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ -----> vitamalmen.blogg.se -om inredni
  • Bubbis10

Kan det vara det?

Hey gumman!

här e hönan nr 2, haha aså som jag messade dig så står min lille stadigt på benen å även hoppar lite,MEN alla barn är olika. Tycker inte du ska oroa dig å jag tycker personligen inte att man ska stressa fram ngt utan låta dom ta det i sin takt. Min systers svägerskas dotter är 18 månader å vill inte gå, hon kan men vill inte utan föredrar att krypa. Jag tror absolut inte att det är ngt fel. Se på min, han e stark i benen men vägrar riktig mat utan vill bara tutta medans alvin äter som attan, barn är olika så det behöver du inte oroa dig för, han vill nog bara inte helt enkelt.Hjärta

ELINNNN- åh va roligt att hon kan sitta utan stöd, hehe grattis till det. Man blir varm i hjärtat av å få höra hur era små utvecklas...tänk att vi har följt varandra sedan +et på stickan typ..helt fantastiskt å roligt:)
    jag ammar i stort sett hela tiden då min lille avskyr mat, haha men jag har börjat ge en tesked om dagen å det funkar men tutten e bäst. Ang amning när dom får tänder så har du helt rätt, min väninna tog bort tutten varje gng hennes lille bet henne å till slut så fattade bebis å slutade upp.
    Malten skrev 2011-01-31 16:11:39 följande:
    noah har just börjat ta sig runt på mage, han typ roterar runt och kan hasa sig fram lite. han kan dra sig upp till stående om man håller lätt i honom. rulla runt gör han lätt. han kan däremot inte sitta utan stöd, han faller åt sidan. han är 5 1/2 månad

noah har 2 tänder i underkäken. han kan bitas hårt om man håller fram fingret, men att amma funkar forfarande bra. vi kör med lite smakisar o gröt, men amnngen står nog för 90% fortf.  
    samma här, lilleman tar sig framåt...typ kryper redan...men det e inte alltid som armarna hinner med,han sitter dock inte utan stöd riktigt än,men det kommer ju.utvecklingen är ju oundviklig :)
  • Bubbis10

Sofie&laura

Kom ihåg att din lille e för tidigt född åxå, DET kan juu ha stor roll i ditt barns utveckling. fullt normalt.

kram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10