• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-01-22 02:53:35 följande:
    Hm, jag har börjat byta ut ett mål om dagen emot riktig mat nu men tycker att han bajsar VÄLDIGT lite..kanske 1 gng om dagen å då är det som en klump med klister?? wtf?? ska det vara så? han verkar inte ha ont i magen iallafall, sen undrar jag-kan man amma dom små för mkt? han älskar att tutta å tar bröstet till mat,gos,tröst å napp....en väninna påpekade att-hans mage får ju aldrig vila...nu blev jag jätteorolig ju..:(
    glöm inte ge vatten. och du tillsätter väl fett i maten?

ang att hans mage aldrig får vila, det säger min mamma också om min dotter hihi. men dem äter ju inte hela tiden dem suttar. inte min flicka iallafall. och då är det ju precis som om dem har napp i munnen bara. inte säger folk till en "magen får ju aldrig vila" när ett barn har napp... har inte lillkillen ont i magen så verkar han ju inte bry sig :)
    min lilla bajsar inte ens varje dag. kanske var fjärde, lite olika det där. helt normalt enligt BVC
  • elinnnnn

ang vaccinationer: såhär får barnen här (i saudiarabien).

Födsel: BCG
    2 mån, 4 mån och 6 mån: polio, DTap, HiB, Hepatit B, Rota vaccin, Pneumococcol
    9 mån, mässlingen
    Sen vid 12 månader osv andra vaccin.

Lillan har alltså vaccinerats 2 ggr,  (+ BCG som hon fick vid 2 mån eftersom hon inte blev vaccinerad i Sverige) + polio med flera vaccinet vid 2 månader och 4 månader och om en månad ska hon få det för tredje gången.

• Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-22 02:53:35 följande:
    Hm, jag har börjat byta ut ett mål om dagen emot riktig mat nu men tycker att han bajsar VÄLDIGT lite..kanske 1 gng om dagen å då är det som en klump med klister?? wtf?? ska det vara så? han verkar inte ha ont i magen iallafall, sen undrar jag-kan man amma dom små för mkt? han älskar att tutta å tar bröstet till mat,gos,tröst å napp....en väninna påpekade att-hans mage får ju aldrig vila...nu blev jag jätteorolig ju..:(
    Här bajsar lilleman inte ena varje dag alltid så dedär e så olika. Verkar han bara må bra och inte verkar ha ont i magen så Glad Konstistensen blir ju annorlunda när dem äter vanlig mat! Glöm inte att ge vatten, fast de gör du säkert redan! (?) Solig

Säger nog som elinnnnn oxå ang om magen får vila....och som du själv säger; han har ju tutten som tröst också så då kanske han bara suttar. Lilleman har ju inte tutte sedan ca 4 månader tbx. Han blev så frustrerad då jag som du har "platta" bröstvårtor, så då gick vi över helt o hållet till ersättning.
    elinnnnn skrev 2011-01-22 08:14:21 följande:

9 mån, mässlingen

Lillan har alltså vaccinerats 2 ggr,  (+ BCG som hon fick vid 2 mån eftersom hon inte blev vaccinerad i Sverige) + polio med flera vaccinet vid 2 månader och 4 månader och om en månad ska hon få det för tredje gången.
    Aha...visste ej att ni inte bodde här i Sverige. Hur länge har ni bott där?
    Därför de var lite annorlunda med vaccinationerna!

------------------------------------------------------------------------------------------

Förresten....Lilleman blev ju 5 månader i onsdags och som gåva fick han en gåstol av oss.
    Han ÄLSKAR den sååå mycket,  just friheten tror jag att han gillar mest Glad
    Att se hans lycka när han "springer" runt på golvet och höra hans skratt....de e helt underbart!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2011-01-22 09:52:59 följande:
    Här bajsar lilleman inte ena varje dag alltid så dedär e så olika. Verkar han bara må bra och inte verkar ha ont i magen så Glad Konstistensen blir ju annorlunda när dem äter vanlig mat! Glöm inte att ge vatten, fast de gör du säkert redan! (?) Solig

Säger nog som elinnnnn oxå ang om magen får vila....och som du själv säger; han har ju tutten som tröst också så då kanske han bara suttar. Lilleman har ju inte tutte sedan ca 4 månader tbx. Han blev så frustrerad då jag som du har "platta" bröstvårtor, så då gick vi över helt o hållet till ersättning.
    elinnnnn skrev 2011-01-22 08:14:21 följande:

9 mån, mässlingen

Aha...visste ej att ni inte bodde här i Sverige. Hur länge har ni bott där?
    Därför de var lite annorlunda med vaccinationerna!

-------------------------------------------------- ----------------------------------------

Förresten....Lilleman blev ju 5 månader i onsdags och som gåva fick han en gåstol av oss.
    Att se hans lycka när han "springer" runt på golvet och höra hans skratt....de e helt underbart!
    vi har bott här sen ett år tillbaka :) grattis till 5 månader :) min lilla blir 5 månader idag. funderar också på gåstol. tror hon skulle gilla det, men vet inte om det är för tidigtt??
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-22 07:40:46 följande:
    glöm inte ge vatten. och du tillsätter väl fett i maten?

ang att hans mage aldrig får vila, det säger min mamma också om min dotter hihi. men dem äter ju inte hela tiden dem suttar. inte min flicka iallafall. och då är det ju precis som om dem har napp i munnen bara. inte säger folk till en "magen får ju aldrig vila" när ett barn har napp... har inte lillkillen ont i magen så verkar han ju inte bry sig :)
    min lilla bajsar inte ens varje dag. kanske var fjärde, lite olika det där. helt normalt enligt BVC
    Han får alltid vatten till maten :) å lagar jag egan puree så får han lite margarin i åxå.
    Men det e sant som du säjer, han ligger ju inte å äter för jämnan men vill gärna nappa på mig när han ska somna eller bara mysa. Jag tycker mig känna skillnad fr det att han äter eller bara suttar iallafall..ang att han bajsar mkt mer sällan reagerade jag på då han brukar göra det 10 gng dagligen annars, hahaha men som sagt, han verkar inte ha ont utan e glad :){#emotions_dlg.flower}
    Regnbågslycka skrev 2011-01-22 09:52:59 följande:

Säger nog som elinnnnn oxå ang om magen får vila....och som du själv säger; han har ju tutten som tröst också så då kanske han bara suttar. Lilleman har ju inte tutte sedan ca 4 månader tbx. Han blev så frustrerad då jag som du har "platta" bröstvårtor, så då gick vi över helt o hållet till ersättning

-------------------------------------------------- ----------------------------------------

japp jag ger han såklart vatten :) näe han har alltid gott humör,å e gladGlad  Jo han tar ju tutten till tröst,sova,napp å gooos...japp jag har ju åxå platta bröstvårtor men nu funkar amningen perfekt. Ja vi fick ju våra söner på samma dag exakt som vi planerat, hahaha jag ska åxå köpa gåstol till min lille, tror han som sin syster kommer älska den,Men jag köpte en badstol häromdan å det ska bli kul å se vad han tycker om den. jaaa deras skratt värmer oerhört..kramHjärta
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-22 12:58:57 följande:
    vi har bott här sen ett år tillbaka :) grattis till 5 månader :) min lilla blir 5 månader idag. funderar också på gåstol. tror hon skulle gilla det, men vet inte om det är för tidigtt??
    Tack så mycket & grattis till er lilla flicka!

Nej det är väl inte för tidigt....VÅr kille älskar som sagt sin gåstol och "springer" runt runt o skrattar som bara den!
    Bubbis10 skrev 2011-01-22 13:29:15 följande:
    japp jag ger han såklart vatten :) näe han har alltid gott humör,å e gladGlad  Jo han tar ju tutten till tröst,sova,napp å gooos...japp jag har ju åxå platta bröstvårtor men nu funkar amningen perfekt. Ja vi fick ju våra söner på samma dag exakt som vi planerat, hahaha jag ska åxå köpa gåstol till min lille, tror han som sin syster kommer älska den,Men jag köpte en badstol häromdan å det ska bli kul å se vad han tycker om den. jaaa deras skratt värmer oerhört..kramHjärta
    Japp dem har ju samma födelsedag de små sötnosarna Glad
    Badstol....Tänk annars på det att själva stolen till "Antilop"-matstolen från IKEA passar utmärkt som badstol (om du har en sådan) så slipper du lägga ut mer pengar hehe Tungan ute

Annars så bada tillsammans med honom Skrattande Jag badar ofta me prinsen...eller ja med båda barnen.
    Prinsen älskar att ligga på rygg o flyta o så plaskar han som en liten fisk hehe Hjärta
    Kramiz
  • Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2011-01-22 14:45:54 följande:
    Badstol....Tänk annars på det att själva stolen till "Antilop"-matstolen från IKEA passar utmärkt som badstol (om du har en sådan) så slipper du lägga ut mer pengar hehe Tungan ute
    Ah läste nu att du redan köpt en badstol...Tungan ute Då hoppas vi på att han gillar den Skrattande
  • elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2011-01-22 14:45:54 följande:
    Tack så mycket & grattis till er lilla flicka!

Nej det är väl inte för tidigt....VÅr kille älskar som sagt sin gåstol och "springer" runt runt o skrattar som bara den!
    Bubbis10 skrev 2011-01-22 13:29:15 följande:
    Japp dem har ju samma födelsedag de små sötnosarna Glad

Annars så bada tillsammans med honom Skrattande Jag badar ofta me prinsen...eller ja med båda barnen.
    Prinsen älskar att ligga på rygg o flyta o så plaskar han som en liten fisk hehe Hjärta
    Kramiz
    tack! hm ska se om vi kan köpa en i helgen då, hihi

antilop stolen använde jag på samma sätt med mina andra barn hihi
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-22 16:01:52 följande:
    tack! hm ska se om vi kan köpa en i helgen då, hihi

antilop stolen använde jag på samma sätt med mina andra barn hihi
    Jag har faktiskt aldrig gjort det själv...men har läst att många gör det Glad
    Vår lilleman älskar att flyta och sprattla så tror inte han hade gillat att sitta i en stol hehe Tungan ute
  • Bubbis10

Ang badstol så jo jag har antilop stol till lilleman MEN jag ville ha en riktig med sugproppar under :)
    Men tack för tipset, sen gåstol, jag hade en sådan till dottern å kommer köpa till lilleman men har hört att dom ska använda det vid minst 6 månaders ålder pga deras ryggar,men man gör ju som man vill..jag kommer vänta lite...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10