• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Oväntad

Jag har beställt en teatime matstol (www.barabus.se/produkt125/52_/akta_graco_-_matstol_tea_time_high_chair_grazia.html) från babyproffsen för ca 700:- . Hade en sån till hans storebror men eftersom jag inte skulle ha fler barn så sålde jag den. Obestämd Känns väl sådär att köpa en igen... Jag hade köpt en antilop om jag inte hade en 3åring som gillar att springa osv. Vågar inte ha den då antlopstolen är väldigt lätt även om man får ett litet band att förankra stolen i tex bord.

Har också precis börjat med smakisar och en del går hem och en del går mindre bra. Gröt var gott, potatis sådär.. Idag börjar vi med avokado.. Skrattande

Han har börjat visa humör och "säger till" att han vill till mig tex.. Dessutom har han börjat bli lite blyg, kommer folk för nära och för fort så vänder han sig om eller kryper ihop i famnen med ansiktet inåt.

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2011-01-24 08:43:04 följande:
    Jag har beställt en teatime matstol (www.barabus.se/produkt125/52_/akta_graco_-_ma...) från babyproffsen för ca 700:- . Hade en sån till hans storebror men eftersom jag inte skulle ha fler barn så sålde jag den. Obestämd Känns väl sådär att köpa en igen... Jag hade köpt en antilop om jag inte hade en 3åring som gillar att springa osv. Vågar inte ha den då antlopstolen är väldigt lätt även om man får ett litet band att förankra stolen i tex bord.

Har också precis börjat med smakisar och en del går hem och en del går mindre bra. Gröt var gott, potatis sådär.. Idag börjar vi med avokado.. Skrattande

Han har börjat visa humör och "säger till" att han vill till mig tex.. Dessutom har han börjat bli lite blyg, kommer folk för nära och för fort så vänder han sig om eller kryper ihop i famnen med ansiktet inåt.
    den var fin, jag ska köpa en hokus pokus längre fram :) min lille blir åxå blyg å kryper in i min famn,såå mysGlad
    här ska det köpas gulaktos idag då lillleman inte bajjat på 3 dagar..han verkar inte ha ont men INNAN han får det så...
  • puchelina88

Nu sover min Prins!
    får se om han sover till 7-8 i morrn som han brukar;)
    i dag är det min födelsedag;)

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2011-01-24 21:48:52 följande:
    Nu sover min Prins!
    Grattis på dagen,hoppas den var lyckad :)

som de flesta av er vet så är jag leg massageterapeut,men när dte kommer till en sj så e man ju tydligen helt handfallen å plötsligt så minns man inte,men man kan väl massera deras små magar när dom e förstoppade?
    min utb handlade ju om vuxna å inte så små barn.....
  • ssssssss8
    puchelina88 skrev 2011-01-24 21:48:52 följande:
    Nu sover min Prins!
    Grattis på din dag!{#emotions_dlg.flower}
    Bubbis10 skrev 2011-01-24 22:13:35 följande:

som de flesta av er vet så är jag leg massageterapeut,men när dte kommer till en sj så e man ju tydligen helt handfallen å plötsligt så minns man inte,men man kan väl massera deras små magar när dom e förstoppade?
    Jag vet inte något om de men vår kille hade också problem med magen så vid varje måltid gav jag plommonpuré till och börja med, den jag kokade själv var effektivast och godast, nu så fungerar magen utan plommon.
  • puchelina88

vad äter era små,finns nått dom tycker om lite extra??
    nu kör ja med slotspure de gillar min kille.
    har börjar med välling nu oxå och de går bra;)

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • elinnnnn

puchelina> grattis i efterskott hoppas du hade en fin dag. vi har inte börjat introducera mat ännu. väntar på 6 månadersdagen men dagarna känns långa och jag börjar tröttna på att amma.....får se hur länge jag klarar av att stå emot/fortsätta amma. Jag vill egentligen fortsätta amma i hopp om att förlora massa vikt hm, och såklart för närheten till lillan och att bröstmjölk är bra.. lillan går upp i vikt som hon ska men jag väger fortfarande 72 :( vägde 79 innan hon föddes, efter förlossningen vägde jag 73.....

Bubbis, självklart kan man massera bebisarnas magar! det är ju tom bra för dem. men gör det på rätt sätt och med rätt tryck. typ halvmåne, börja på höger ljumske, upp till revbenen och ner igen avsluta i vänster ljumske.

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-01-25 09:05:37 följande:
    Bubbis10 skrev 2011-01-24 22:13:35 följande:

Jag vet inte något om de men vår kille hade också problem med magen så vid varje måltid gav jag plommonpuré till och börja med, den jag kokade själv var effektivast och godast, nu så fungerar magen utan plommon.
    ok, ja nu kommer jag köra med det åxå å dra ner på maten till ngn tesked ist...Imorse så hände det ÄNTELIGEN, han bajjade för första gng på nu 5 dagar,jag blev överlycklig å det kom ett jättelass...å sen en stund senare så kom ett lass till.jag tjoade av glädje å lilleman blev så glad :)
    elinnnnn skrev 2011-01-25 11:00:52 följande:
    vi har inte börjat introducera mat ännu. väntar på 6 månadersdagen men dagarna känns långa och jag börjar tröttna på att amma.....får se hur länge jag klarar av att stå emot/fortsätta amma. Jag vill egentligen fortsätta amma i hopp om att förlora massa vikt hm, och såklart för närheten till lillan och att bröstmjölk är bra.. lillan går upp i vikt som hon ska men jag väger fortfarande 72 :( vägde 79 innan hon föddes, efter förlossningen vägde jag 73.....

Bubbis, självklart kan man massera bebisarnas magar! det är ju tom bra för dem. men gör det på rätt sätt och med rätt tryck. typ halvmåne, börja på höger ljumske, upp till revbenen och ner igen avsluta i vänster ljumske.
    jag älskar att amma, det e ju våran mys sr´tund å jag kommer fortsätta tills han är iallafall 1 år. kommer backa av lite med mat å bara ge en tesked om dagen. Tänk va lustigt jag som är utbildad på en av sveriges bästa massage skolor frågar ngn annan men det blir annorlunda när det kommer till en själv aså...jag drog handen som en cirkel över hans lilla mage å kände lite om den var hård,spänd eller svullen...gjorde det mjukt men ändå så jag skulle massera igång lite, gav han katrinplommon igår å ni släppte allt idag,jag e såå lättad :)
  • Oväntad

Avokado är ju inte gott alls.. Skulle skrapa ut lite "kött"  ur en avokado och skulle sen mixa den.. Gick knappt att mosa och fick för mig att smaka lite själv.. Det smakar ju bittert och inte gott alls Guld i mun Vems idé var det att man skulle ge bebisar det? Lika brilliant som att ge citron till en bebis... Min lille kille "slapp" avokado och fick god majs istället.. Glad Mumma i jämförelse Solig

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2011-01-25 15:25:49 följande:
    Avokado är ju inte gott alls.. Skulle skrapa ut lite "kött"  ur en avokado och skulle sen mixa den.. Gick knappt att mosa och fick för mig att smaka lite själv.. Det smakar ju bittert och inte gott alls Guld i mun Vems idé var det att man skulle ge bebisar det? Lika brilliant som att ge citron till en bebis... Min lille kille "slapp" avokado och fick god majs istället.. Glad Mumma i jämförelse Solig
    bara så du vet, majs e stoppande....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10