• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • lillabambi

Kikar in och säger hej när jag ändå ä'r inne,  har de lite tufft nu så är knappt inne nått! men kikar in här på fl ochkikar mailen emellanåt så skicka gärna där, hinner aldrig gå igenom sidorna här i tråden :P
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2011-01-26 16:19:05 följande:

Kikar in och säger hej när jag ändå ä'r inne,  har de lite tufft nu så är knappt inne nått! men kikar in här på fl ochkikar mailen emellanåt så skicka gärna där, hinner aldrig gå igenom sidorna här i tråden :P
    Guu va söt :)
    In på msn med dig! kram
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-01-26 16:07:19 följande:
    haha min lille sover med mig jämt, bara vrider huvudet å suger tag när han vill ha sig en slurk..hahaha
    jo min lille är garanterat inne i en växt period. ang mat nu så ska jag bara ge 1 tesked om dan nu å vara MKT mer försiktig. jag ska amma iallafall 1 år :) undrar just om lilleman kommer tycka att ngt e bättre än min mjölk innan dess, hahaha busunge:)
    jag vill ocks[ amma iallafall ett år men vettekatten om jag kommer orka haha sen typ dag 1 så har jag velat fram och tillbaka ;) men som sagt så länge jag velar så kommer jag fortsätta amma för om jag börjar ge flaska/välling och jag sen ångrar mig kanske det är försent ;)

dagar när jag känner mig tjock och har lite ork, deppig osv osv så vill jag sluta amma och bara få återgå till det normala. fast å andra sidan så vill jag ju fortsätta amma för jag tycker det är mysigt och fortfarande hoppas bli av med lite vikt på detta sättet hahah och sen att bröstmjölk är nyttigt och att lillan gillar det gör bara det hela ännu mer underbart :)

lillabambi: naw vilken söting! hoppas livet blir lite smidigare snart. många kramar
  • Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2011-01-26 11:13:46 följande:
    Hoppar bara in en snabbis innan vi ska dra vidare...
    Har något kul att berätta Glad

Idag är prinsen 5 månader & 1 vecka gammal och har idag fått sin FÖRSTA tand...wiiiiw Solig ♥

Önskar er alla en underbar dag!
    Häp....alla missade visst mitt inlägg Obestämd

Ja ja..vår dag har iallafall varit underbar!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • mammailund85

elinn ang detta att tappa vikt av amning så gör ju inte alla det, har tom hört dem som istället rasar i vikt när de slutat amma. sen finns det dem som rasar i vikt av att amma, men sen går upp allt igen när de slutar. 

jag kommer nog amma på ett bra tag till. noah vaknar också ofta och snuttar på nätterna, fast lite mindre ofta nu än för några v sen. jag funderar på om han trots allt får i sig för lite dagtid, det känns nämligen som han kissar mer på natten än dagarna. han äter ofta på dagarna också, men kanske för lite åt gången? ibland är han så ofokuserad på ätandet, tar nån slurk, börjar snacka osv... 

• elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2011-01-26 22:19:54 följande:
    Häp....alla missade visst mitt inlägg Obestämd

Ja ja..vår dag har iallafall varit underbar!
    sorry :) grattis till första tanden! jag trodde min lilla fick sin första för ett par veckor sen men den har inte spruckit igenom riktigt än :S Men 2 på G har hon iallafall :)
    Malten skrev 2011-01-27 09:23:04 följande:
    elinn ang detta att tappa vikt av amning så gör ju inte alla det, har tom hört dem som istället rasar i vikt när de slutat amma. sen finns det dem som rasar i vikt av att amma, men sen går upp allt igen när de slutar. 

jag kommer nog amma på ett bra tag till. noah vaknar också ofta och snuttar på nätterna, fast lite mindre ofta nu än för några v sen. jag funderar på om han trots allt får i sig för lite dagtid, det känns nämligen som han kissar mer på natten än dagarna. han äter ofta på dagarna också, men kanske för lite åt gången? ibland är han så ofokuserad på ätandet, tar nån slurk, börjar snacka osv... 
    nej alla gör inte det, det har jag verkligen märkt ;) haha jag har hoppet kvar om att gå ner i vikt när jag slutar amma. kanske kroppen jobbar på och tror att jag fortfarande ammar ävebn nr jag slutar? hoppas på det hehe

kanske känns det som att han kissar mer om du byter blöja mer sällan på natten? Min lilla har samma blöja på hela natten och den är minst sagt full på morgonen. På dagen byter jag var tredje timme ungefär.
    Min lilla äter heller inte så mkt per gång under dagen men det beror nog på att jag ammar henne oftare än på natten. På dagen ammar jag henne kanske varannan var tredje timme + när hon ska sova under dagen så hon är ju aldrig riktigt hungrig under dagen. sen blir hon som din son lätt distraherad på dagen och börjar le och skratta och fjanta sig mitt i maten hehe
  • elinnnnn

inatt har lillan sovit i sin säng igen andra natten i rad. hon sov från 23-4! sen snuttad ehon lite vid 4 när hon vaknade. men åt gjorde hon inte ordentligt förräns kl7 och sen vid 11.30. bra! roligare och skönare när dem äter mer sällan för då äter dem snabbare och mer (känns det som iallafall)
    nu ska vi ut och äta lunch jag och maken och lillan följer självklart med men hoppas på att hon tar en tupplur i vagnen hihi

ha en trevlig torsdag!

• elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-01-28 08:37:03 följande:
    Har ni sett det här?

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8471442....
    tack för länken (ännu skönare att jag ammar så jag slipper bli helt hispig) men ang gröten nu bor jag visserligen inte i sverige men jag planerar ju definitivt att ge "köpe"gröt till min lilla.
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-27 10:03:23 följande:
    sorry :) grattis till första tanden! jag trodde min lilla fick sin första för ett par veckor sen men den har inte spruckit igenom riktigt än :S Men 2 på G har hon iallafall :)
    Tack tack...Hans har spruckit genom o sen har han några på G däruppe oxå. Skönt när de spricker genom för då har dem ju inte så ont längre. (alla har ju dock inte besvär)

Ang sömn...Här sover prinsen fortfarande hela natten men häromnatten så sov han ovanligt många timmar!
    Han åt klockan 19.40 sen sov han enda till klockan 08.20 då min fru vaknade av att han låg och pratade i sin säng hehe Tungan ute Han är ju väldigt mycket vaken under dagen men endast små powernap´s!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10