• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • bizzziie
    Carohl:
    Ja jag märkte också att du var borta för nån vecka sen!! Trodde du tagit bort mig?? {#lang_emotions_cry}
    La iaf till dig som vän igår igen, tror jag? Haha.. om jag inte har gjort det (utan välkomnat nån helt annan okänd CS till min sida) kan du ju försöka lägga till mig, du har kvar mailet här på fl om min mail-adress?
    ♥♥ Sötnöt: 060627 ♥♥ Liten, BF:100807 ♥♥
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!
    jag sitter här med min linssoppa som jag lagade i förmiddags. så himlans mustig och god! TIll middag blir det stroganoff och ris. Fast de enda recepten på biff stroganoff jag hittade innehöll massa tomatpure så det blir en röd biff stroganoff... hm varje gång jag ätit biff stroganoff har den varit ljus!? någon som har recept?

BF: 100810 enligt RUL
  • lillabambi
    hej hej brudar :)

Hur står det till med er?
    Själv har jag legat hela helgen med hög feber och ont i hela kroppen tyvärr :) men känns som det är på bättringsvägen nu allafall :)
  • t0va

Hejsan, såg att ni hade saknat mig.

Har bara det fördjävligt just nu och har inte orkat engagera mig speciellt mycket i trådarna här, har hållt mig till en annan tråd och skrivit lite sporadiskt.

Bebis mår nog bra, tror jag kände en puff i magen för några dagar sedan men jag mår inte alls. Hamnade i en svacka och funderade på om jag verkligen kan bli en mamma, om jag kan ta hand om ett barn eller inte. Folk hade åsikter och det satte igång en massa tankar. Är inte helt tillbaka än, men jag ska träffa kurator på mvc den 29:e efter jag varit på RUL, så det känns bra.

Sambon har fått praktikplats i 3månader och stortrivs, det är jättestor chans att han får en anställning efter praktiken och då slipper vi nog soc from. i sommar. Men det betyder att jag måste klara mig helt själv på dagarna från 8-19, något som vi fick veta med 1 dags förvarning. Så nu har det varit många timmar själv där jag fått handskas med att jag behöver enhel del hjälp. Att jag inte kan ta mig ut på promenader själv, fixar inte att rulla min rullstol några längre bitar och elrullstol får jag inte ens nämna för arbetsterapeuten, hon tycker jag ska gå...

Framförallt har matsituationen blivit ohållbar, jag får knappt i mig mat nu när ingen är hemma och påminner och inte kan hjälpa mig att värma på. Tyvärr så gör min ätstörning att jag inte fixar matlådor där saker blandats eller har konstig konsistens. Ta av kokande mat från spisen klarar jag inte. Blir bättre när vi flyttat för då är det en glaskeramikspis, så jag kan dra kastrullerna och hälla av vattnet i diskhon. Behöver aldrig lyfta och riskerar då inte att falla eller tappa kastrullen. Har gjort sånt tidigare och fler brännmärken vill jag undvika.

Men nu är det en jättekamp att få hjälp från komunen, imorgon ska det komma en tant från hemtjänst och prata... men de erbjuder bara kylda matlådor så har jag inte en otrolig tur så lär inte de hjälpa mig. Ska få tid till dietist nu och se vad hon tycker, känner själv att jag inte får i mig mat. Testar med smörgås och sånt men just nu går varm mat bättre. Smörgås får jag i mig en halv om dagen. {#lang_emotions_frown}

Bråkar för fullt för att få byta arbetsterapeut också, till en som lyssnar. Men har fått nej när jag försökt i över ett år, men nu ska min läkare se om han inte kan trycka på lite.

Så det är fullt upp hos oss och mycket tankar just nu, och energin går åt att bråka med myndigheter. Nu är jag jättetaggad att få så mycket som möjligt klart tills bebis kommer. Ska försöka få bostadsanpassning i nya lägenheten så jag kan laga mat helt själv osv. Idag har vi knappt något anpassat. Men även det kräver intyg och tar lååååång tid att jaga fram.

Men bebis verkar som sagt må bra och det är det viktigaste just nu. Resten vänder säkert, men allt har bara kommit så pang på nu och den begränsade orken och hormonerna har tagit ut sin rätt.

Hoppas ni andra har det bättre. Tittar in lite då och då. *kram på er alla*

• SweetLilly

Usch Tova, att kämpa är så jobbigt när man är sjuk, och myndiheter vill alltid att man ska ge upp! men kämpa så gott du kan, det blir bra i slutändan, på nåt sätt! Kramar till dig!

Lilla pyret väntas 100806
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-14 19:14:54 följande:
    Usch Tova, att kämpa är så jobbigt när man är sjuk, och myndiheter vill alltid att man ska ge upp! men kämpa så gott du kan, det blir bra i slutändan, på nåt sätt! Kramar till dig!
    Tack, jo det går frammåt i alla fall. Och får sambon jobbet så vi kan slippa soc så blir det mycket lättare, jag slipper hålla på att tjaffsa med handläggaren där. Nu sist när jag pratade med henne så det enda hon gjorde var att gnälla över att lägenheten vi ska flytta till är så dyr. Trots att den ligger 500kr under normen... Orkar inte ens berätta om graviditeten.

Så det är mer än ett heltidsjobb att tjaffsa med myndigheter. Vi har ansökt om en godman som skulle avlasta mig på den punkten, och ta myndighetsbråkandet. Men komunen anser inte att vi behöver en sån och inte tingsrätten heller... ändå har komunen letat upp folk och senast för 1.5vecka sedan var det en kvinna som hörde av sig, men nu ska komunen utreda om vi kan få den hjälpen via LSS istället. Helt sannslöst var snart ett år sedan vi ansökte om godman och ingen har sagt till oss att de inte tycker vi ska ha någon sådan... inte förrens tingsrätten undrade varför det tog så lång tid.

Min tanke var att få extra hjälp att bråka så jag kommer frammåt någon gång, för när jag får det stöd jag har rätt till så klarar jag mig mer än väl själv. Så det är så tröttsamt att springa i hamsterhjulet men aldrig komma frammåt.

Men nu börjar folk runt oss tröttna och kan ställa lite krav som tur är.
  • SweetLilly
    t0va skrev 2010-03-14 19:28:27 följande:
    Tack, jo det går frammåt i alla fall. Och får sambon jobbet så vi kan slippa soc så blir det mycket lättare, jag slipper hålla på att tjaffsa med handläggaren där. Nu sist när jag pratade med henne så det enda hon gjorde var att gnälla över att lägenheten vi ska flytta till är så dyr. Trots att den ligger 500kr under normen... Orkar inte ens berätta om graviditeten. Så det är mer än ett heltidsjobb att tjaffsa med myndigheter. Vi har ansökt om en godman som skulle avlasta mig på den punkten, och ta myndighetsbråkandet. Men komunen anser inte att vi behöver en sån och inte tingsrätten heller... ändå har komunen letat upp folk och senast för 1.5vecka sedan var det en kvinna som hörde av sig, men nu ska komunen utreda om vi kan få den hjälpen via LSS istället. Helt sannslöst var snart ett år sedan vi ansökte om godman och ingen har sagt till oss att de inte tycker vi ska ha någon sådan... inte förrens tingsrätten undrade varför det tog så lång tid. Min tanke var att få extra hjälp att bråka så jag kommer frammåt någon gång, för när jag får det stöd jag har rätt till så klarar jag mig mer än väl själv. Så det är så tröttsamt att springa i hamsterhjulet men aldrig komma frammåt. Men nu börjar folk runt oss tröttna och kan ställa lite krav som tur är.
    Ja det är ju ett väldigt stort stöd att få hjälpt med myndigheterna! Sen är det ju så att när man får tjaffsa och bråka och vara orolig så mår man ju så mycket sämre, både psykiskt och fysiskt. Hoppas iaf det löser sig snart för er!
  • puchelina88

Gos Morgon på er tjejer!
    Ny vecka och i dag går jag och några till in i vecka 19 jippi;)
    hehe bara 8 dagar kvar till man får se Mini igen!!!skönt att tiden går!!
    hoppas ni har haft en bra helg??
    ne nu ska ja käka rostat men ja kommer att sitta här ett tag i dag;)

• SweetLilly

morrn morrn! Jag vaknade tidigt idag, kunde inte somna om, har så ont i ryggen idag.
    hade en kanonhelg iaf, mycket god mat och trevliga människor

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10