• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-13 12:24:15 följande:
    Hej tjejeri dag ska vi hem till sambons brors son som fyller år där blir de smörgåstårta mumma;)ikväll blir de tacos och melodifestivalen och massa mys ha en trevligt helg ;)
    Hej hej! Åh vad smaskigt med smörgåstårta! Och tacos! Ha en trevlig helg du också gumman!
    SweetLilly skrev 2010-03-13 12:35:12 följande:
    hej på er! Underbart väder idag! Man blir så glad! Idag blir det pizzakväll med makens brors familj och så melodifestivalen med lite gotta! Lagom skön helg.Nu ska vi åka iväg och handla lite inför pizza baket! Ha det gott tjejer!
    MMmmm gott med pizza, haha alltså jag har precis ätit men ni frestar mig med pizza, tacos, smörgåstårta mmmmmm
    Lycka till med pizza baket och ha en trevlig helg! Ha det så bra tjejen!
    BF: 100810 enligt RUL
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-03-13 11:46:05 följande:
    Hej! Åh vad härligt! Jo men det var helt säkert din lill* bebis :) Jag kände likadant igår, känner det rättså ofta när jag ligger ner på sidan. Åh härligt med vår! Här är det redan mer än 35 grader och stekande sol. Lite jobbigt faktiskt, jag önskar jag var i Sverige istället och fick njuta av våren istället :)
    Jo jag tror faktiskt det var det. Har känt lite diffusa saker innan, men denna gång är jag rätt säker. Låter lite varmt med 35+, skulle helst vilja ha nåt mellanting mellan det och de 3 grader vi har här 
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-03-13 13:28:18 följande:
    Jo jag tror faktiskt det var det. Har känt lite diffusa saker innan, men denna gång är jag rätt säker. Låter lite varmt med 35+, skulle helst vilja ha nåt mellanting mellan det och de 3 grader vi har här 
    inte lite varmt, mycket varmt! Ja men 20 nånting hade varit mer lagom
    BF: 100810 enligt RUL
  • augustibarn10

Jag tänkte bara fråga om det är någon som har gravidbälte eller funderar på att köpa det till bilen? Jag förstår inte riktigt varför man behöver det egentligen :P

• bizzziie
    augustibarn10 skrev 2010-03-13 16:59:54 följande:
    Jag tänkte bara fråga om det är någon som har gravidbälte eller funderar på att köpa det till bilen? Jag förstår inte riktigt varför man behöver det egentligen :P
    Jag har det... det drar ner midjedelen på bältet under livmodern/bebismagen så att det sitter mer över höften.. givetvis minskar det risken för bebis att bli mosad av bältet vid en eventuell krock..

Behöver o behöver.. det är väl upp till var och en vilka åtgärder man vill vidta för att ge extra mycket skydd åt sin bebis.. =)
    ♥♥ Sötnöt: 060627 ♥♥ Liten, BF:100807 ♥♥
  • sofie och laura

GUUUUD vad jag saknat er!!
    Skriver inte ofta men missat nästan 2 dagar med er!!!!

Jag har vart på bio med kidsen prinsessan o grodan aaas bra =) skönt att det blir en barn salong där man inte skriker shhhhyyyyyy

hur mååår ni puss

• carohl

Hej hej!

Jag har hållt igång hela denna dag. Vi kom nyss hem från att ha varit borta och tvättat bilen och då vi tvättar den för hand tar det ganska lång tid, men nu är den superfin och ren dessutom nogrann dammsugen också. {#lang_emotions_laughing}

Weeehooo bara 9 dagar kvar för mig för rul, jag ska snart gå och sova så då innebär det bara 8 dagar kvar snart, haha jag längtar så sjukt mycket!

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl
    bizzziie skrev 2010-03-13 21:56:48 följande:
    Jag har det... det drar ner midjedelen på bältet under livmodern/bebismagen så att det sitter mer över höften.. givetvis minskar det risken för bebis att bli mosad av bältet vid en eventuell krock.. Behöver o behöver.. det är väl upp till var och en vilka åtgärder man vill vidta för att ge extra mycket skydd åt sin bebis.. =)
    Hej gumman!

Länge sen nu, jag skulle skriva en rad häromdan på fejjan men du var borta...
    aja hoppas allt är bra med dig!
    Kramen
    sofie och laura skrev 2010-03-13 22:36:35 följande:
    GUUUUD vad jag saknat er!!Skriver inte ofta men missat nästan 2 dagar med er!!!!Jag har vart på bio med kidsen prinsessan o grodan aaas bra =) skönt att det blir en barn salong där man inte skriker shhhhyyyyyyhur mååår ni puss
    Mysigt det lät {#lang_emotions_laughing} Jag skulle också ha sett den med min flicka men vi gick på en annan istället som faktiskt inte var ett dugg bra... suck...
    Jag mår bra men är supertrött nu då jag jobbade ett dygnspass och gick av imorse, måste sova strax för imorgon jobbar jag igen fast bara ett kortpass då, tack och lov!
    Hur är det själv?
    Kramen
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • ssssssss8
    Häftigt eller hur?

Malten skrev 2010-03-13 11:05:38 följande:
    Hej tjejer! Jag tror faktiskt att jag kände bebisen igår! Jag satt på en lektion när det började kittla fast från insidan av magen. Nån som känt liknande? Jag är så glad! Dessutom börjar våren komma och solen skiner idag :)
    Jag har aldrig haft gravidbälte men kanske borde jag köpa denna gång.
    Jag har faktiskt inte tänkt på det tidigare.
    augustibarn10 skrev 2010-03-13 16:59:54 följande:
    Kul med rul
    carohl skrev 2010-03-13 22:53:56 följande:
    Hej hej! Jag har hållt igång hela denna dag. Vi kom nyss hem från att ha varit borta och tvättat bilen och då vi tvättar den för hand tar det ganska lång tid, men nu är den superfin och ren dessutom nogrann dammsugen också. Weeehooo bara 9 dagar kvar för mig för rul, jag ska snart gå och sova så då innebär det bara 8 dagar kvar snart, haha jag längtar så sjukt mycket!
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-03-13 22:57:51 följande:
    Mysigt det lät  Jag skulle också ha sett den med min flicka men vi gick på en annan istället som faktiskt inte var ett dugg bra... suck... Jag mår bra men är supertrött nu då jag jobbade ett dygnspass och gick av imorse, måste sova strax för imorgon jobbar jag igen fast bara ett kortpass då, tack och lov! Hur är det själv? Kramen
    och myyysigt var det!!!
    Godmorgon!!
    här e det bra dock trött!!!!
    extrem svullen i ansiktet efter att man sovit dåligt!!!

vad duktig du e som jobbar, när har du rul????
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10