• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • lillabambi

Så himla dåligt samvete jag har nu.... Vi har släppt ut våran misse för första gången var ute en timme med han och sen fick han knalla runt själv... NU kommer han inte ens om man ropar på han.. Vad ska jag göra... varit ute o letat men hittar han inte....

• SweetLilly
    lillabambi skrev 2010-03-16 18:03:42 följande:
    Så himla dåligt samvete jag har nu.... Vi har släppt ut våran misse för första gången var ute en timme med han och sen fick han knalla runt själv... NU kommer han inte ens om man ropar på han.. Vad ska jag göra... varit ute o letat men hittar han inte....
    ställ ut mat och ropa med jämna mellanrum, han kommer nog! Ibland kan de bli lite väl äventyrliga första gången...
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-16 14:10:31 följande:
    hehe jo ja har oxå en rand på magen den går till naveln lite under;)hmm har haft lite små ont lr tränsingsvärk på högersidan men min moderkaka är ju där så kanske är den??någon mera så får ont när ni typ reser er i från soffan lr sängen?
    hahaha småont? när jag vrider mig i sängen, hoster eller ska resa på mig så får jag ibland fruktansvärt ont i ligamenten, hm....varför blit det grått??

elinnnnn skrev 2010-03-16 14:21:16 följande:
    Kanske växtvärk från livmodern, kanske bebis som sparkar just på det stället?Jag har inte fått ont på länge nu när jag reser mig... Jag fick dock det rättså ofta för 2 månader sen ungefär.
    Hey gumman! såg att du vart aktiv i den andre tråden, å sa mkt bra saker. Dom jag instämmer helt med, å att man ska behöva vara övertydlig med ngt som bör vara en självklarhet-sjukt ju!

Grattis till ny vecka :)
    Jag har ju en rand som än sålänge sträcker sig till naveln, med lillan gick den hela vägen upp mellan brösten. haha jag trodde alla fick det....*skratt*
    tror jag har känt min lille nu igen, å i min mvc bok jag fått så står det att bebis växer fr v 20-24= 14 cm å det e ju rätt mkt ..hihihi
    har heller inga bristningar än sålänge...*hoppas* på att slippa men det gör mig inte heller ngt, vet ju vad jag får :) Jo jag mår ju bra å jag fick inte ont så det var nog ingen fara men jag ska ta upp det på fre ändå..
    Angel20 skrev 2010-03-16 16:18:39 följande:
    den enda rand som syns till på min mage e raggarsträngen... sikken jädra hårväxt jag fått!! d e bara brylkrämen å jeansvästen som fattas annars kan jag kalla mig riktig raggare!!
    haha låter....*host* ...öh...sexigt? hahaahahahahaha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-16 16:22:36 följande:
    hehe, jo jag har också märkt att jag fått några mörka strån ovanför naveln! Håret på kroppen i övrigt växer också mer nu! Allt utom huvudhåret, som jag skulle vilja växte lite mer..
    haha jaa skojjar du, jisses jag får snart plocka fram häcksaxen...för jag avskyr kroppshår..euw...å det VÄXER såå fort nu! haha
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-16 18:03:42 följande:
    Som sweetlily säjer, locka med mat....han kommer när den e hungrig :) å e garanterat borta ett litet tag utan att det e ngn fara..har mkt å upptäcka nu vettu...å du vet vad man säjer om mars katter....e den inte kastrerad så...haha
  • mammailund85
    lillabambi skrev 2010-03-16 12:51:48 följande:
    nej det ska inte ha skadat. bara du inte gör de jätte ofta liksom :) lev som vanligt
    detta med att inte lyfta tungt handlar väl mest om att skydda sin egen rygg tror jag?  Själv tycker jag det är svårt att dra en gräns för vad som är "för tungt". Två fyllda matkassar ex?
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-03-16 13:14:12 följande:
    som min gammelmormor, hon var bonde och jobbade på fälten varje dag mer än 12 timmar om dagen även under graviditeten. En gång så födde hon hemma på förmiddagen medans hon höll på att fixa lunchen, sen kom hennes make hem och dem åt lunch och så sa hon till sin man: ja nu går jag tillbaks till fälten, glöm inte att titta till den lille... Han bara va??? hahaha, så ja hon gick ut och jobbade på fälten bara ett par timmar efter att hon fött. Vilka superkvinnor det fanns förr alltså
    Haha ja snacka om superkvinna
  • knyzzel

Hej hej. NU E JAG HEMMA IGEN. Läget? Här e allt lugnt. Jag å sambon har lagat mat hela kvällen. Ska frysa in i mindre port. Jätte mysigt{#lang_emotions_sunny}. Ska på ett 3:e UL nästa fredag, extrakontroll av hjärtat. Ska bli kul att se bebisen igen. Jag har inte orkat läsa allt som skrivits sen jag åkte i fredags. Gör d nog lite senar i veckan, så om jaag ställer frågor som d redan finns svar på så e d där för. Nä, nu måste jag sticka. Ska göra kyckling i curry nu{#lang_emotions_wink}

• mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-03-16 14:10:31 följande:
    hehe jo ja har oxå en rand på magen den går till naveln lite under;) hmm har haft lite små ont lr tränsingsvärk på högersidan men min moderkaka är ju där så kanske är den??någon mera så får ont när ni typ reser er i från soffan lr sängen?
    Japp jag får också ofta lite ont ibland när jag reser mig snabbt, ex från toaletten. Det är väl ligamenten?
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-16 19:22:07 följande:
    haha jaa skojjar du, jisses jag får snart plocka fram häcksaxen...för jag avskyr kroppshår..euw...å det VÄXER såå fort nu! haha
    Haha. Jag ska väl vara lycklig då för jag har snarare tvärtom. Är visserligen inte så hårig i vanliga fall, men nu är mina ben i stort sett hårlösa utan rakning! 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10