Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-05 12:36:54 följande:
    Familjen Mu: Vad roligt att du tittar in och vad skönt att allt är bra. UVI är ju aldrig roligt. Usch. Ha en underbar helg du med :)
    Tusen tack vännen. Nä inget vidare {#lang_emotions_frown} fast nu har jag fått klåda istället pga antibiotikan {#lang_emotions_cry}
    Mamma till en prinsessa född 0707 & Mini i magen BF 100818
  • Familjen Mu
    den kära leken skrev 2010-03-05 12:41:22 följande:
    Klassiska problemet, UVI leder till antibiotika som leder till svamp i underlivet som leder till klåda. Så jäkla typiskt. Hoppas det går över snart.
    Mmm...precis så får gå till apoteket idag.
  • Familjen Mu
    En sak gällande äldre....Hur kan dem ens tänka tanken att vi yngre ska visa dem respekt när dme själva inte gör det!?? Nu drar jag absolut inte alla över en kam men ändå!

Var som häromveckan då vi åkte buss (jag, min fru & dotter) vi hade handlat. Så sitter jag själv på ett säte me en ledig plats bredvid. Det stiger på en äldre kvinna och frågar om hon kan sitta där, javisst svarar jag men det kanske blir lite trångt då jag har 3 kassar nedanför. Vet ni var kärringen gör? HON trycker ihop mina påsar med mat med sina fötter och stirrar mig rakt i ögon och säger...fy skäms på dig!

VAD tänkte jag? {#lang_emotions_undecided} Ber henne sluta att trycka ihop min mat då blir hon ännu surare och slår mig med sin armbåge rakt in i min mage...DÅ smällde jag av på riktigt.

Va fan gör du kärring, jag är för helvete gravid och du slår mig i magen?
    Jag erbjöd dig plats och detta är tacken? Sa även att det fanns lediga platser länge fram i bussen för "sådana" som henne men neej hon satt kvar och slog mig i magen med sin jävla armbåge. Tillslut så knuffade jag tillbaka...

Åååh vad jag blev förbannad! {#lang_emotions_demon}
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-03-11 08:15:52 följande:
    Godmorgon gumman!oj, men har du molvärk eller?? hoppas det släpper snarast...har du gjort 2an då? kanske e förstoppad? en annan köpte ju katrinplommon igår..å snart e det-välkommen hemorojder...hahaha Ja det e la en jäkla tur asså...haha men gu asså, ja men tänk så står man där i affären så går vattnet...du, den tanken har inte ens slagit mig...herrejisses.....med natta gick vattnet hemma....som du säkert förstått så har jag ett hett temprament,haha inte en sate som tror jag e svensk ens, mina 2 systrar e lugna som filbunkar....å mig kallar hela släkten för italienskan...haha hm...vad menas?! ler
    Hehe...med min dotter så gick mitt vatten mitt på stan {#lang_emotions_undecided}
    Lite pinsamt, såg ju ut som jag kissat på mig. Som tur var började det att regna {#lang_emotions_sunny}
  • Familjen Mu
    Hello tjejer.

Hoppas er helg är underbar? Här har vi sol, sol, sol {#lang_emotions_sunny} och nu får man väl hoppas att våren är påväg!

Vi var på RUL i onsdags och fick då veta att vår dotter ska få en lillebror {#lang_emotions_smile}
    Så en av var...
  • Familjen Mu
    carohl skrev 2010-03-21 10:51:54 följande:
    Åh grattis till er pojke!!
    Tack {#lang_emotions_flower}
    Mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100819
  • Familjen Mu
    elinnnnn skrev 2010-03-21 10:54:27 följande:
    Hallojsan :P Min helg har varit underbar iallafall :) Här har vi friska vindar och sol. Skönt! Alla fönster står vidöppna. uppfriskande med frisk luft :)Grattis till lillebrorn, Roligt med en av var :) RUL gick bra i övrigt antar jag eftersom du inte skrev nåt som visade motsatsen så grattis till det också :) Vilken vecka är du i nu?
    Japp RUL gick väldigt bra. Hade både frugan och vår dotter med oss. Väldigt duktig och erfaren bm får jag lov att säga. Allt stod bra till men lillen {#lang_emotions_cool}
    En riktig liten vildning!

Jag har gått in i vecka 19 och du?
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-03-21 15:40:55 följande:
    ÅÅ grattis gumman =) va spännade  jätteglad för er skull.hihihi Jo självklart så är det ngt de flesta föräldrar går igenom, å man är helt klart mer känslig som gravid. Jag har bara aldrig vart med om att min dotter gjort så, men det e nog mer ovanligt än att dom inte testar å gör det =) haha vilken nostalgu ju =)Tjejer var e malten då?
    Tack vännen {#lang_emotions_flower} Hur står de till med dig och magen?
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-03-21 16:23:04 följande:
    hehe så lite :) jodå vi mår bara bra, växer å frodas..längtar så till mitt Rul på tors:)hoppas få veta ved det e för buse som gömmer sig ..hihi
    Så du vill också veta könet? {#lang_emotions_tongue_out}
    Förresten, får ni fler UL?
    Här får man ett (RUL) runt vecka 18 och sedan ett runt vecka 32. Dock är det redig babyboom iår igen så dem sa att vi nog inte skulle få komma till förrän vecka 36-37.
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-03-21 16:33:38 följande:
    Hm, nej i regel får man bara ett Rul...jag har ju vart på totalt 5 vul/ul pga min oro. men efter Rul nu så får man inget mer....var bor ni då?japp jag vill veta vad det e för liten buse som gömmer sig i min mage =) spelar ju absolut ingen roll för glädjen kommer vara d-samma men jag e sååå nyfiken nu. ska ta med min dotter med...då den lille gömmer sig för henne. Alla har känt den sparka utan hon, så fort jag ropar-skynda kom nu....så lägger hon sin lilla hand på min mage...å puts väck...hahaha hon sa det, mamma jag tror mitt syskon busar med mig, leker kurragömma....busungen, hahahasåå jag tar med henne så hon får se...
    Naaw. Här får man egentligen inte ha med barn in på UL, men barnmorskan ansåg att vi hade en lugn dotter {#lang_emotions_smile} samt att hon tyckte även att hon självklart skulle få se sitt syskon.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10