Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-03-01 08:13:48 följande:
    God morgon pregga! Grattis till din nya vecka med :)
    hehe tack så mkt gumman...å godmorgon {#lang_emotions_heart}
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:11:20 följande:
    Det handlar ju oftast om hur man säger något. Klart kloakråtta kanske kan va svårt att få till så det låter positivt. För mig är det oftast något otroligt positivt med djur.
    hahahaha jaså? tycker du kloak råttan klingar negativt?? men jag säjer det med kärleksfull röst...(ironin dryper)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:31:25 följande:
    På tal om djur så undrar jag om någon hört talas om en steriliserad katt som ändå lyckats bli gravid. Vår katt är steriliserad men beter sig konstigare än vanligt och har blivit bra rund om magen. Hoppas verkligen inte på några kattungar nu mitt i alltihop.
    hahahahahhaha jaa du, du får känna lite försiktigt runt magen på henne. Men e hon steriliserad så e det knappast troligt, hon kanske e skendräktig..för hon lär ju känna att du e med barn.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:38:46 följande:
    Nej jag tycker inte heller det kan vara så. Kanske är hon bara fet för att det inte varit så mycket spring ute nu med all snö. Säkert känner hon av att jag är gravid. Hon ska jämt ligga på min mage eller iaf kurra upp sig mot den så gott det går. =)
    hehe naaw..klart hon känner det. Min väninna fick ju lämna bort sin hund när hon var gravid, hunden blev helt uppåt väggarna beskyddande, högg en unge i foten för att den gick för nära min väninna som var med barn. Ingen fick gå nära till slut, så hon känner det :) men du gör inte rent efter katten sj va?
  • Bubbis10

Det krävs inte vare sig skvaller eller att man är ett geni för att fatta att en viss ngn bytt nick! Å tro ngt annat e ju bara patetiskt!

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:45:12 följande:
    Hunden är ganska lugnt faktiskt. Men henne kan man nästan trampa på, av misstag då, utan att hon ger ifrån sig ett pip. Nu går katten mest ute men när hon använder lådan får kärleken tömma den. Så klart. Vill ju inte riskera parasiter.
    hihi va gölligt=) hehe bra att din kärlek tar lådan {#lang_emotions_heart}
    Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:06:06 följande:
    godmorgon! Här skrivs det för fullt när man inte hunnit vara inloggad i helgen, har jobbat hela helgen.pregga här är en till som går in i v 17 och magen börjar växa på nu ordentligt, den är lika stor nu som i v 24-26 med tredje dottern så man undrar vart detta ska sluta :)Har varit inlagd på sjukhus hela natten med min minsta som slog i huvudet så illa att hon fick en mjuk bula lika stor som en golfboll och när man satt med henne på magen hela natten och övervakade så undrade man vad man gett sig in i igen?ännu en som man ska oroa sig över (jag är en väldigt överbeskyddande mamma som har svårt att släppa taget om mina små)ja tänk den som endå fick värpa istället för att föda .........
    haha jo magen är större nu, å även på morrn. Men jag tycker magen flyter ut under natten, haha å lägger sig på sidorna...men det räcker att jag reser på mig å efter en stund så putar den...hahahastackars liten, din lilla tjej...värpa? haha nej jag ska föda....asg
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 09:27:09 följande:
    Ja magen har verkligen sagt poff! Går in i vecka 17 på onsdag. Nu går den bara att dölja med en stor vinterjacka.
    jaa nu går det undan här :) jag har köpt mina första mamma byxor :) hihi
  • Bubbis10
    Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:36:04 följande:
    men värpa lät mindre ont än att föda hihihi
    haha jo det kan jag ju lätt hålla med om =) hahaha
    å jag e ju en hönsmamma som man säjer...men mja liknas vid en ko som ska kalva, en höna som värper...asg
    ja jag fick mig ett gott skratt iallafall :)
  • Bubbis10

Nu e det snart dags å ta tag i tvätten...hua....ingen lust, men vad gör man?...har ju ingen lust att slänga på mig mormors trosor av modellen asså...hahaha

• Bubbis10
    PappaNilsson skrev 2010-03-01 09:58:40 följande:
    Haha.. jag ser här att det vart lite djur prat efter mitt inlägg! :) Och dessutom.. Det var väl ur "hönan" som ungen planeras titta ut? :) haha.. Näe då det är bara ett av dom uttrycken jag använder... :) Och självklart är det med kärlek även jag säger det:)20 aug är det sagt just nu för våran del iaf.. Men vi får väl antagligen ett annat datum när vi kommer på UL den 17 mars :)
    haha jaa jag kan tänka mig att du säjer det med kärlek :) *skratt* det gör ju inte jag när jag kallar x.et för kloakråtta! hahahahahaa
    redan den 17 mars? åå va kul, jag får fint vänta tills den 26 mars, lite sent då jag går in i v 17 idag, men men kanske man kan se lite mer då..haha
    carohl skrev 2010-03-01 10:00:47 följande:
    Usch jag måste också ta och tvätta lite idag. Jag har latat mig i flera dagar men jag slänger i maskin sen.Idag ska jag och min vackra sessa ha en mamma och Michelle-dag. Vi ska ut och äta och sen blir det bio. Myspys... Nu har hon sportlov denna vecka, jag personligen längtar till helgen då vi ska åka till mina svärföräldrar och det finns ingen annanstans än där jag blir så bortskämd
    haha åå va mys gumman, men det e ni värda att ha mys ihop {#lang_emotions_heart}
    Ja jag kanske ska ta å ringa min underbara madde, hon brukar skämma bort mig med...hahahaha
    den kära leken skrev 2010-03-01 10:01:41 följande:
    Tvättmaskinen går varm med de 4 ombyten jag får på mig. Snart får jag väl ge mig ut och handla lite eller sätta mig vid symaskinen. Är ju trots allt sömmerska. Omlottkjolar och klänningar lär ju fungera rätt bra. Och tyg finns det i travar hemma =)
    Jo jag önskar ju jag hade tvättmaskin hemma men icke, jag får fint släpa min dramaten med tvätt i en bra bit bort fr huset, får ta å tvätta lite oftare jag med innan det blir så mkt. Å va det gäller kläder så kan jag typ ha 2 par byxor nu...men har ju köpt ett par mammabyxor på rean, hehe 100 kr på H&M sömmerska? men guu så bra *blink*
    carohl skrev 2010-03-01 10:15:24 följande:
    Ja min tvättmaskin ska också få gå varm nu... jag har ingen ursäkt om någon tvättstugetid då jag har egen tvättmaskin haha... nä dags att ta sig i kragen...Jag är också utbildad sömmerska men mitt problem är att jag hatar att sy och la det på hyllan för många år sen. Jag föredrar att shoppa istället
    hahaha wiii jag gillar med att shoppa loss, spiciellt när man kommer över ngt riktigt fynd :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 10:34:40 följande:
    Pregga: Haha, dramaten. Men bra att du har en med hjul iaf. Usch vad tvättkorgar man släpat upp och ner i trappor. Det som är bra när man inte har egen tvättmaskin är att det blir av när man bokat tiden och så blir allt gjort. Nu tvättar man en tvätt när man känner för det. Tvättkorgen blir aldrig tom.
    hahaha aa man känner ju sig som en pensionär asså, men jag vågar ju inte lyfta tungt nu så..haha jo det kan nog stämma att har man egen maskin så tar man det nog inte på en gång, men jag e ju tvungen nu...men jag hade gärna haft en egen asså...hade nog blivit en maskin om dan då...
    kram pensionären men vagn på hjul....hahahahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10