Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Näe tjejer, nu måste jag lämna en stund, min data slaggar..ska söka efter trojaner, å uppdateringar, but i see you later alligator :)
    Kraam

• Bubbis10

Gu asså...jag tar tag i tvätten å vad händer, jo jag fick en Sd direkt. hm, nu ska jag till läkaren på ons så får vi se vad han säjer, ska ju mäta min livmodertapp å ha tätare kontroller om jag förstod det rätt. så fort jag anstränger mig lite, asså  blir det ngt strul med ansträngning att det skulle bli farligt för liten, så ska jag ansöka om hemhjälp asså.

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 11:40:26 följande:
    Alltså nu blir jag ju lite orolig. Jag får ju sammandragningar när vi har sex, alltså när jag får orgasm. Är det också farligt. Det ska ju inte vara farligt att ha sex ju. Om det bara är normal sex vad fan det nu är?
    haha normal sex, asg....asså man ska ju kunna ha det å vid orgasm så har jag hört att det e vanligt att man får det. Jag var hos min Bm i fre som sa att sd, kan ge upphov till att livmodertappen förkortas, å till slut öppnar sig. Å att om man får sd ska man genast sluta upp med det man göra å vila. Men sen tycker ju jag att det e ju normalt för kroppen att börja förbereda sig på en förlossning å då måste ju livmodern träna upp sig lite innan. Men jag ska träffa en läkare på ons å ev bli sjukskriven, jag har inte ONDA sd, å dom kommer typ när jag anstränger mig lite eller går för fort, stressar osv.....
    men jag tycker det e oroande...va dock inte min mening att skrämma upp dig...
  • Bubbis10
    Alltså nu blir jag ju lite orolig. Jag får ju sammandragningar när vi har sex, alltså när jag får orgasm. Är det också farligt. Det ska ju inte vara farligt att ha sex ju. Om det bara är normal sex vad fan det nu är?
    Som sagt, säjer han att jag har rätt till hemhjälp så kommer jag inte tveka att ta emot hjälpen. då jag e orolig för att göra vissa saker, tvätten idag va ångest laddad.....lillan har ju hjälpt mig dra vagnen de sista gng men är i skolan nu, å jag måste ju klara mig själv med. såå hemhjälp om det går, absolut!
  • Bubbis10

Får man kraftiga sd så ska man söka för det, om det e tidigt! jag e ju i v 17 idag.
    å det anses visst lite tidigt å få sd. då man e orolig för för tidig födsel om sd påverkar livmodertappen, därav att jag ska på kontroller.
    sen hörde jag fr en väninna att man känner det mkt tydligare å tidigare med andra barnet, å att det e normalt.....

• Bubbis10
    men får du bara sd vid sex å aldrig annars?
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 12:16:40 följande:
    Har bara ätit lite lunch men e tillbaka nu. Jag får det mest vid sex. Nån gång har jag fått det när jag varit riktigt sen till bussen och behövt småspringa. Men så lugnar det ner sig direkt. Ibland kan det dock kännas som om hela magen blir stenhård. Jag är inte så orolig. Ska höra med min BM när vi ska dit om 4 veckor.
    ok, mja jag får ju åxå vid ansträngning, men det går som sagt över lika fort typ....men när magen blir stenhård, då får du mu en sd :) det e ju så jag känner när jag anstränger mig, vilket påminner mig nu om att strax ta en vilo paus i sängen, hahahhaha var inte orolig, var inte min avsikt att skrämma upp ngn..
    men jag vet ju åxå att kroppen förbereder sig, vi ska ju trots allt föda barn...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 12:30:23 följande:
    Okej, ja en sammandragning kan säkert känns på olika sätt. De jag får vi ansträngning eller orgasm är ju mer som pulser. När magen blir sådär hård är den bara hård en stund sen släpper det. Kanske ska börja skriva upp när det händer.Jag är inte orolig =) 3 veckor kvar till RUL nu och det kommer bli så skönt att få se trollet då. Tänker inte oroa mig det minsta innan dess. Jag har bestämt mig för det iaf så får vi se hur det går. Haha
    haha bra, härlig inställning =) jo men det är ju så med en sd, magen blir hård å sen släpper det..så exakt kommer det kännas vid förlossningen sen =) ska hoppa ner i sängen en sväng innan jag ska starta en ny tråd senare, om HEMSKA SVÄGERSKOR! jag har nog haft den värsta sorten man kan få, tack o lov så e det över.....wiiiiiii
    det du beskriver som pulser, låter som ngt annat...hihi men säkert fullt normalt =){#lang_emotions_wink} vilket datum blir det rul? jag ska dit den 26te ...såå spännande...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 12:43:25 följande:
    Vi ska den 23 mars. Så spännande. Hoppas bara inte jag blir framflyttad.
    hehe ok, ja nära mitt då ju :) hihi
    ssssssss8 skrev 2010-03-01 14:05:05 följande:
    Min bebis har rört sig väldigt lite nu i tre dagar och jag är sjukt nervös hela tiden men sen kommer de en liten kick och jag vet att den lever.Hur är det för er som är i v 16-17 och känner fosterrörelser är det olika från dag till dag eller sparkar den lika vilt hela tiden?Först var jag rädd för missfall och nu är jag rädd att den ska dö varför inte bara njuta?
    det DÄR känner jag igen, haha jag kände inte min lille på 2 dar, å lev såklart nojjig. sen höll den igång 3dje dan rätt så mkt. Jag tror det är fullt normalt, ibland så ligger den längre bak osv, å sen sover bebisar såå mkt. jag känner som du, till en början livrädd för mf, å nu ibland att det ska hända den ngt annat.
    klart man bara vill få njuta, vi får helt enkelt intala oss att detta kommer gå bra! jag köpte spjälsäng i förigår, å vad händer?
    jag får värsta migrän anfallet å låg halv död. pga stressen det framkallade....hahaha
    men jag som blir ensam måste börja handla å planera. blev bara en sån chock å se en spjälsäng, å det var som att verkligheten kom ikapp mig..
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 15:17:15 följande:
    Jag är verkligen inte säker på att det är trollet jag känner. Men nog är det nåt som händer där nere. Men det är väldigt oregelbundet. Kan inte säga att jag känner varje dag men det är nog oftare och oftare. Har gått 16 fulla veckor på onsdag.
    jag brukar känna liten varje dag..sen kommer det ngn dag då det e stilla, men dom små sover ju mkt =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10