Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-17 18:23:42 följande:

Kom just hem å ska backa snart å läsa vad ni skrivit

Jag fick en rejäl hinnsvepning, trodde jag redan var öppen 1 cm sen innan men det sa dom att det e alla typ, ja för fingerblomman å det var inte samma sak som att öppna sig.
    MEN nu är jag öppen 1,5 cm å tappen e kort. Ska ringa in för att få en tid till ställningstagande kanske redan imon å då sätter dom igång mig senast fredag.

Det var inte fostervatten utan en sådan flytning som kan komma i samband med förlossning så visst är det på g. Efter denna hinnsvepning så känner jag mig totalt misshandlad där nere, men nu ser det ut som om jag får min son innan fredag, då som sätter igång mig, som det ser ut iallafall.
    Nu ska jag backa å läsa med, ser att det skålats igen, hihi

kraam

Åååh gumman, men du väntar väl in mig? Tungan ute
    Här verkar jag inte få någon mer hinnsvepning förrän den 23.e som sagt men jag hoppas verkligen lilleman snart tittar ut ändå!

Imorrn så är det ju bf och har jag inga riktiga värkar då så tror jag att jag åker upp till speciallist mvc!

Vart var du och fick din svepning?
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-17 18:55:27 följande:
    Aså det e helskumt, jag fick ju höra för längesen att jag var öppen 1 cm å det var fingerblomman, MEN det e tydligen alla redan i v 34 fick jag veta å det räknas då inte som öppen. MEN nu var jag öppen 1,5 cm.tappen e ca 1 cm nu, så inte helt utplånad. det gröna slimet var en sådan flytning man kan få strax innan Bf-ett.....TECKEN! hahahaha
    Familjen Mu skrev 2010-08-17 18:49:22 följande:
    Åååh gumman, men du väntar väl in mig? Tungan ute
    Här verkar jag inte få någon mer hinnsvepning förrän den 23.e som sagt men jag hoppas verkligen lilleman snart tittar ut ändå!

Imorrn så är det ju bf och har jag inga riktiga värkar då så tror jag att jag åker upp till speciallist mvc!

Vart var du och fick din svepning?
    haha klaaaart rappa på nu :) jag åkte ju in till spec mvc nu för att kolla det gröna, men det var inte vatten, tack å lov. grönt vill vi inte ha, hon kollade min tapp å jag bad henne göra svepning samtidigt, hon sa-jaa du har ju varit här en milj gng å ringt så det e väl skönt om det sätter igång nu , hahaha guu som jag skämdes. PINSAMT! så sa hon, jag kommer dra lite i tappen nu å det kommer kännas-NO SHIT!? blöder med..
    Alltså alla är inte öppna som du säger Pregga...
    För två veckor sedan var jag lika stängd som en snäcka sa läkaren som undersökte mig, man kunde inte ens stoppa in ett finger!

Aaah japp drar förlossning inte igång inatt/imorrn så åker jag upp. Frugan har tagit ledigt denna veckan...

Ja vill ha ut honom nu, vill ju se o ta på honom, hålla honom i min famn o bara gosa!

Tungan ute
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-17 19:05:24 följande:
    mja dom sa att alla e öppna för fingerblomman, aså att fingertoppen kommer in precis...men jag vet inte, så sa dom..haha men nu e jag ÖPPEN på riktigt 1,5 cm :)
    ååhh då kanske vi ligger samtidigt då ju, va spännande :)
    ja jag vill med pussa,gosa, amma å buta blöjor..ju..haha visst det skulle ju komma ändå, men jag känner mig konstant orolig å det e la för att man är ensam åxå....
    Aha...Men då kan man ju ändå inte göra någon svepning för för att kunna göra de måste man vara öppen minst 1 cm! (?) Så har båda mina bm sagt iallafall. Men jag är ju ingen expert Tungan ute

Skönt att det börjar göra sig för oss båda iallafall Solig
  • Familjen Mu
    Nä mina kära vänner, nu ska jag mysa lite med familjen o speciellt nu med dottern som snart ska nanna för natten!

Lite kladdkaka blir det oxå ikväll....o denna är speciell Glad Den är med mandel *MUMS*

Hörs kanske senare!
  • Familjen Mu
    lillabambi skrev 2010-08-17 19:54:30 följande:
    men fy ajajaja Skrikandes
    Dock känns det inte på alla som tur är. Men vissa är nog extra känsliga därnere.
    Jag tyckte dock inte det gjorde ont, varken nu eller när jag fick svepning när jag väntade sessan...

Påtal om något helt annat.
    Vår dotter lägger dagligen sitt lilla söta huvud på min mage (hon är 3 år) och så frågar hon sin lillebror:
    "Kommer du ut snart?"

Ikväll gjorde hon det igen och jag frågade då henne vad han sa...
    Hennes svar blev:

"MAAAMMA, han kan ju inte prata"

Gud vad jag började skratta...är hon inte för gullig så säg!
  • Familjen Mu
    lillabambi skrev 2010-08-17 20:22:09 följande:
    Tjejer nån som tror sig veta vad detta är... känns som jag är kissnödig hela tiden springer på toa och ska kissa hela tiden men kommer inget tryck neråt o sen känns det som "ilningar"
    Kan ju vara för att den lill* trycker på blåsan, så har nog många av oss det såhär i slutet.
    Har du otur kan det vara urinvägsinfektion.
  • Familjen Mu
    lillabambi skrev 2010-08-17 20:31:33 följande:
    uvi är de inte då de redan e kollat
    Men dåså...
    Då e de nog bara baby som trycker på. Men visst, det är inte kul att springa på toa hela tiden. Men bara att stå ut tills h*n är ute Tungan ute
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-17 20:35:16 följande:
    hahaha...Ja de är för söta!!!!

Ella brukar kolla in i min navel å säga att - mamma jag ser att bebisen vänder på sig

Ja här känns det oxå som man behöver kissa hela tiden, det är vanligt att de små rackarna ligger å trycker på urinblåsan!
    Mmm...mammas lilla sessa!
    Hur gammal är Ella?
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-17 20:37:37 följande:
    hahaha guu va sött :) mjo jag e nog väldigt känslig där nere men hon var sjukt hårdhänt åxå. blöder som en tok här .....
    Tyckte min bm oxå var rätt så hårdhänt (kände ju trycket) men nope!

Aj aj...dedär e väl inte så bra?!
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-17 20:40:57 följande:
    Hon fyller 3 den 11 sept (så hoppas inte jag behöver gå över 10 dagar )
    Aaah då har vi båda döttrar födda 07 Glad
    O barn födda 10 snart oxå...för inte stannar dem tills efter nyår haha Tungan ute
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10