Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-02 19:46:31 följande:
    pregga: det kommer blod från min näsa också, särskilt på morgnarna. igår när jag snöt mig kom det, ursäkta det är lite äcklig fast å andra sidan är det ju till dig jag skriver så varför oroa mig hehe, nä men då kom det iallafall en klump levrat blod. sen har jag börjat nysa också dagligen. men det är väl så slemhinnorna blir känsligare
    haha jaa men det e ju jag, jisses tänk inte ens tanken på äckelvarning, hahahahaha
    ok, jo men det e samma här,bara på morrn i stort sett, kan komma levrat fr mig med...att du nyser kan ju bero på pollen...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-02 20:47:22 följande:
    nej jag är inte känslig mot pollen. tror bara det är så att näsan är känsligare än vanligt
    ok, mjo så kan det nog vara :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-02 22:37:04 följande:
    Lika bra att vara en aning säkrare när det gäller GBS och så för säkerhetens skull!

Hur e det med din prins i magen sparkar den lika mkt?
    Min vänder och snurrar mer än sparkar typ trycker ut sig?

Annars e det bara bra med mig V 30+0 SNART efter 00.00 hihi
    Kan man kalla det v31 då eller?
    jo det e lika bara att kolla det så man kan släppa det eller i värsta fall hålla koll på det. japp, du kan säja V 31 idag :) Grattis till det, hihi jag bara ÄLSKAR torsdagar, hihi Ny vecka för mig åxå ida ju, V 30 å ska till Bm. Min lille e mkt aktiv nu, men som du säjer typ trycker sig, men ngn gng kommer en rejäl knuff som kan kännas.....
    Lysmasken skrev 2010-06-03 07:52:01 följande:
    Morrn töser

Idag lyser solen med sin frånvaro.
    Igår så åkte svägerskan och jag iväg som vanligt å spelade bingo. För en gångs skulle så vann jag hela 3000 spänn som vi delade på Skrattande
    Så ligger man på lite plus.

Nu efter frukosten så ska jag gå ner till tvättstugan och kolla det andra filtret på torktumlaren då den inte torkade ett påslakan, ett örngott och en handduk. Har jag tur så kanske det är sönder å då ska jag banne mig byta ut skiten.

Åh jag bara älskar min trotsiga 4 åring Skrikandes.
    Hihi här skiner solen underbart, härligt :) Grattis till vinsten, va roligt..haha jag å mitt x vann ju 1000 kr smycken men det var ju för 12 år sen typ. jaså den lille e trotsig? haha jaa har en här hemma på 11 som e helt hormonstinn hon med ;)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-06-03 09:46:25 följande:
    God morgon!

Här strålar solen redan! 20 grader är det och har sol på balkongen fram till kl 18 nu Cool

Sista arbetsdagen imorgon, sköööönt! Står upp mest hela dagarna och på sistone har benen och fötterna svullnat allt mera =/

Idag ska vi också börja på föräldrakurs hos BM, får se om det är något intressant!

Nu kommer hyresvärden, läcker in vatten ifrån grannens badrum ned i vårt! Vill INTE ha mögel eller fuktskador när bebisen kommer..

Ha en supermysig dag alla!
    Fy va jobbigt med vattenläcka, hua..hoppas dom fixar det snarast. här skiner solen med, jätteskönt ju :) kan bara älska sommaren..
  • Bubbis10

Sååå välkommnar jag V 30 med stor glädje, å kl 14.30 ska jag vara hos Bm, ska bli kul å lyssna på den lille vilden.:)

Igår hamnade jag i en diskution med min son,s pappa om uppfostran då vi alltid varit helt eniga om allt vad det gällt min dotter, som han e helt ljuvlig emot(även om han inte alltid e det emot mig) men emot henne så e han fantastisk å hon älskar honom. Där e det han som e ett blötdjur å daltar med henne kan jag tycka....såå började vi prata igår om detta med aga då jag läste en tråd som jag länkade här inne till för ngn dag sen, å han säjer -men pojkar måste man hålla hårt,?? jag bara va?
    vad menar du nu? Du som e så mjuk med dottern??
    han svarar-men det e skillnad på pojkar å flickor, man kan inte vara så hård emot en tös.
    jag tror jag tappade hakan!!!!

visst det e säkert olika det e ju trots allt 2 olika individer å 2 olika kön å tankesätt, MEN vad menade han med det?
    så jag sa-men du kommer aldrig lägga hand på våran son!!!
    han har aldrig rört varken mig eller dottern kan jag tillägga. mest elak i mun emot mig, men iallafall så svarar han-du ska inte tala om för mig hur jag ska fostra min son, å krävs det en lapp i rumpan då e det så.

jag blev såklart fly förbannad då jag INTE tror på aga, utan på komunikation. skulle aldrig lägga hand på ngt av mina barn, visst kan jag skrika när jag blir vansinnig, men aldrig ngt mer.
    sen oftast så förklarar jag för min tös konsenkvenser som hon sj e för ung för att se-alså KOMMUNIKATION!.

jag skulle nog ha ihjäl han själv(pappan asså) om han bar hand på min sov(vår son).
    men han menar det att en pojk måste man styra upp så mkt mer pga hur lätt det är att hamna i gäng osv, men enl mig så våld föder våld!
    Visst vi har båda levt i tungt kriminella världar å jag vet hur lätt det är att sugas in i det, å självklart så vill jag inte se ngt av mina barn där.
    därav att jag har förklarat för min dotter hur det är å vilket håll det alltid går åt-åt HELSIKE! det finns ingen annan väg.

nåja, nu fick jag ventilera mig lite eller ja ganska så mkt om detta med..blev bara såå paff då han som sagt alltid vart ett blötdjur med tösa å på svarade han-men hon e flicka, man kan inte vara så hård emot dom. jag satt med hakan i golvhöjd å trodde inte mina öron....
    har jag fel i min reaktion? e det mina hormoner som talar?

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-03 09:56:59 följande:
    Här är vädret oxå kanon en temp på 26 grader än så länge :)
    Håller på o baka o medans kakan är i ugnen så passar jag på och sola lite :) (sonen fyller fyra nästa helg )
    åå va gött det e med hembakat...synd bara att jag verkeligen avskyr att baka, hahaha
    vad bakar du då?
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-06-03 09:57:07 följande:
    ja, dem kommer med fuktmätare iallafall så får vi se =)

på tiden att sommaren kom! verkligen!
    ok, skönt att dom kommer så snabbt :) ja visst e det, änteligen asså...då tänker man ju-hm..sommaren brukar komma å gå lika snabbt, men denna gng så får den gärna göra det för då har vi våra små, hihi å nu e den här, wooohooooo
    Lysmasken skrev 2010-06-03 09:57:53 följande:
    Pregga: Tack

Ja hon är lite hormonstinnig tösa min men det har hon varit ett tag. Ibland är man själv som ett åskmoln när maken kommer hem å det är ju inte lättare när man är gravid och har sina egna hormoner å hanskas med.

Solen tittar fram lite då å då men det är ju inte som det var igår. Här hade vi sol långt in på kvällen. Satt å spelade bingo i kjol
    så lite, blir glad för din skull :) jotack min dotter driver mig till vansinne nu, å jag tycker hon tar stormsteg in i tonåren, börjar redan utvecklas...kom till mig häromdagen å sa-mamma jag har fått några äckliga kulor där tuttarna ska vara, å dom gör jätteont.....jag blev helt paff men förklarade för henne att det e heeelt naturligt å att det e tuttarna som börjar växa lite för hon börjar bli stor...hon bara EUW....fy asså...hahaha så jag fick ju säja som det var, det e inget euw utan fullt normalt!  va skönt å sitta å spela bingo i kjol..härligt ju :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-03 10:12:46 följande:
    Tycker absolut du reagerade på rätt sätt! Aga är aldrig rätt oavsett om det är kille eller tjej! man klarar av diskussioner med sin son utan att använda aga ! 
    Värsta jag hört på länge jag hoppas att han inte menade de :( Skulle aldrig ens kunna tänka mig att göra något sånt och inte min sambo heller.
    Det är alltså inte bara hormonerna som talar utan du har helt klart rätt i att reagera om han säger nått sånt. Uscha..

Pregga skrev 2010-06-03 09:59:17 följande:
    åå va gött det e med hembakat...synd bara att jag verkeligen avskyr att baka, hahaha
    vad bakar du då?
    Jag älskar att baka :) idag blir det en marmorerad sockerkaka och en vanlig :)
    ok, näe asså jag skulle ALDRIG finna mig i att ngn la hand på mina barn oavsett vem det är, skulle ta ungen bakom ryggen å klippa till fanskapet själv! Gubben, kärringen ifråga som skulle våga sig. jag sa åt han åxå att det dessutom e olagligt, men han menar att fr deras kultur så funker det så-TASKIGT läge, vi bor tack å lov i sverige.men det e själva mentaliteten som stör mig ang detta. jag tror dessvärre han menar det åxå, men som sagt-han kan ju våga sig!!! skulle ju önska att han tänker annorlunda sen när han få se vår prins, för då kommer ju även hans kärlek välla över på den lille, det e jag säker på. Vi som e gravida knyter ju an redan under graviditeten ngt som en man inte kan på samma sätt.
    men nej, jag skulle aldrig acceptera ngt sånt! man pratar med sina barn å förklarar å ibland skäller man, men ALDRIG aga!

Åh det lät göttans..hm..kanske skulle gå till kondis sen efter Bm, hahahaha
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-03 10:14:54 följande:
    Har alla i tråden tagit reda på kön. vad ska ni få i så fall?
    Som sagt en liten kille, å nu när carohl inte e inne så svarar jag för henne, hon ska få en liten sessa :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-03 10:20:24 följande:
    Coolt! Ha så skoj!

ja i helgen går jag in i v32, det känns så nära nu! och tiden rusar på och jag är så stressad med det här med snittet som inte verkar gå så smidigt. Hoppas det löser sig snart.

Imorogn är dte dags för föräldrakursen igen, ska bli skoj, det är min BM som håller i det då, och då ska jag snacka med henne om snittet och att hon måste se till att det löser sig.
    förstår att det börjar kännas lite stressigt med ditt snitt, men det kommer å lösa sig ska du se :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10