Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-01 15:12:25 följande:

jaaaag bliiir gaaaleeeeen! Jag ick ju hem kallelse til nakosläkarna den 14 juli. Då är jag i v36. Enligt min journal så ska nakosen träffa mig när jag har beviljat snitt så de kan prata bedövning med mig. Men jag har ju inget beslut...
    Sså min BM bad ju mig ringa antenatalen för att be om en läkartid så att de kan ta ett beslut. Men jag har ju redan varit hos en läkare??
    Nu när jag ringer blir den personen väldigt förvånad och säger att detta skulla min BM ha ringt runt och fixat, det är hennes jobb, inte mitt.
    men denna personen tittar iaf runt i mina journaler och remusspapper, och nu står jag inte ens under nån behandlingsplan för snitt?? Även fast jag har inbokade UL och remiss till nakosen finns inget plan för beviljande. GALET. Denna personen jag pratade med var väldigt förvirrad också och förstog att jag var nervös.

Men hon skulle iaf ge min apapper till en sekreterare som skulle lägga det i högen för snittkonferenserna iaf. Mm..undra när nästa är tänker jag.

Ska skälla lite på min BM på fredag då hon håller i föräldrakursen den gången. Nu får de fan fixa detta, man ska inte behöva gå runt och jaga folk och vara nervös.

Jag ska föda barn för fan! (ursäkta språket )

*skrattar högt* ja för fa* du ska ju föda barn!!!! haha nu får dom ju skärpa sig...asså det låter mkt dåligt av din Bm i mina öron, men jag kan ju säja det att skillnaden nu å när jag väntade dottern  e helt  annorlunda. När jag väntade lillan så hade man tätare kontakt, mer kontroller,tidigare lyssnade man på bebis,å mkt annat. nu går man 1 gng varannan mån typ. DÅLIGT! sen ingen koll på varken GS eller uvi. å som jag nu förstått så kollar dom inte ens efter GBS om man inte ber om det själv, så hur många går inte då med det utan att veta om?! USELT.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-01 15:39:30 följande:
    Ja fast på min MVC har jag gått väldigt ofta faktiskt och de har bra koll på UVI och så, men inga prover på GBS..

men de har bollat runt mig tillräckligt, nu ska jag ha ett beslut så är det bara.
    Bra gumman, STÅ PÅ DIG!!  hahaha
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-01 16:23:53 följande:
    Haha ja jag fyller om några dagar {#lang_emotions_smile} Det bästa av allt med det är att jag kommer att vara ledig från mitt jobb och vara barnledig... Underbart!
    Michelle ska till GBG med min mamma, det du Pregga! {#lang_emotions_tongue_out}
    SAY WHAT??? men då tycker jag att du åker med dom ner {#lang_emotions_wink}
    jaa nu fyller du snart ju, hihi börjar närma dig min ålder, haha jisses, känner mig lastgammal med ens...
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-01 16:40:13 följande:
    Pregga: Nä jag har valt att hoppa över resan då det är mitt husområde som åker dvs att de åker buss ner och chaffören ska ha sin vila så det kommer att ta 8 timmar bara i bussresa, jag tycker att mina fogar säger NEJ. Jag hade tänkt att åka ner från början men sen fick jag ont så no way...
    Du fyller ju med år snart, 10 dagar efter mig va? {#lang_emotions_smile}
    haha ok, näe en bussresa på 8 timmar känns la inte så lockande, hihi men vi gör som vi sa på tel-jag kommer :) haha japp jag fyller exakt 10 dagar efter dig, wow vilket minne :) haha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-01 17:27:51 följande:
    Tack ja man tycker ju att såna här saker ska gå enligt nån slags mall och rutin, det är ju rätt viktiga saker det handlar om!
    jo det e ju viktiga saker det handlar om, tycker dom har blivit rejält slappa asså...
  • Bubbis10

här e en till som undrar elinnnn
    hur gick ditt ul??

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-01 18:53:11 följande:
    pregga: se mitt svar ovan till carohl, jag svarade medans du frågade så jag missade ditt inlägg :)
    kram
    hihi blir såå glad när jag läser att du fått veta nu...hihi ja men shoppa loss nu vettja, underbart ju :) skulle med vilja se i 3d...men det känns ju lite sent för det nu..men..hihi det e klart, vad kostar det? hahaha nyfiken som man e..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-01 18:53:11 följande:
    pregga: se mitt svar ovan till carohl, jag svarade medans du frågade så jag missade ditt inlägg :)
    kram
    Kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-01 19:03:30 följande:
    jag gjorde mitt i malmö och i 2d kostade det 750 men för 3d/4d kostar det 1000kronor.
    Men det var någon som hade gjort i göteborg och det hade då kostat 1500 :S fast jag vet inte det kanske inte bara var könsultraljud.

du kan gå in på deras hemsida och titta själv. där finns prisuppgifter och du kan boka tid själv och allting.
    www.emmaultraljudsklinik.se/

Det står på hemsidan att man helst ska göra det innan v.34,  så du hinner nog. Jag är ju i v.31 och vi såg väldigt bra :D
    Jag boka in mitt i fredags tror jag det var och var som sagt där idag, så dem har gott om tider man kan välja på. Iaf i Malmö....
    oj, det va dyrt!! asså jag vill ju inte at könsul, såg ju den lille i tors tror jag att det var men var mer nyfiken på anisktsdrag mm..haha men tack för hjälpen :)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-06-01 19:14:24 följande:
    jaa, v. 31 idag..härligt! {#lang_emotions_cool}
    Grattis till ny vecka {#lang_emotions_flower} härligt ju, hihi
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10