Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-05-31 17:25:28 följande:
    hej alla fina tjejer!Vid två tillfällen nu då jag varit ute och shoppat, så har jag fått en smärta som jag nog aldrig fått förut, inte vad jag minns iallafall...Det kändes som om en kniv försökte klyva mitt blygdben!!Någon mer som känt så?Jätte obehagligt var det ju, tur att det gick över igen det är ju inget man vill känna av under längre tid. Men nu när jag fått det vid 2 tillfällen är jag säker på att det kommer flera ggr man har ju ändå drygt 70 dagar kvar av graviditeten....
    jotack, idag så kändes det som om jag fick ett knivhugg rakt i sidan, antar att det var lilleman som petade på ngt för det brände till åxå. MEN det du beskriver låter exakt som det jag hade med dottern, men jag upplevde det mer som om ngn körde en kniv rakt upp i muttan, en ilande smärta som kom fr ingenstans...
    det började tidigt på mig med lillan typ i 6 månaden å höll i sig till slutet å blev än mer intensivt ju mer jag rörde mig å tyngre jag blev.
    Hoppas att du slipper detta för det önskar jag inte ngn....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-31 18:10:35 följande:
    pregga: nej det dära som kändes inifrån och uppåt har jag fått känna på tidigare ;)Men detta kändes annorlunda, exakt som om blygdbenet höll på att klyvas på mitten!verkligen hemskt......
    Ok, men fy va otrevligt..låter ju hemskt..klyvas,uch va brutalt...hm, sj har jag vid ett par tillfällen nu kännt att det gör lite ont i mellangärdet när jag ska resa mig upp ur sängen....får la börja rulla ur den..haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-31 18:37:42 följande:
    mmmm väldigt otrevligt, skönt att det inte är något jag känt av dagligen utan som sagt bara vid två tillfällen under förra veckan...ja rulla ur sängen har jag gjort länge haha går inte på något annat sätt ;)
    haha ja asså jag brukar ju rulla ur sängen, men nu de sista dagarna så har jag fått för mig att jag minsann kan iallafall gå upp som vanligt, men det får jag ju igen rätt så fort. ja tur att du inte känner av det dagligen, fy asså...

tjejer....sitter i ett dilemma...
    som ni vet så ska ju jag ha barndop då det e mkt vikigt för mig, å givetvis så kommer min sons pappa vara med å mina vänner å fam. hans fam vill jag gärna kommer-MEN inte hans syster.....asså jag kan inte ens beskriva med ord vad jag känner inför henne...vad sjutton ska jag göra? om jag låter bli så blir det la ramaskrik för det...suck..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-31 19:32:26 följande:
    har ingen aning... svårt det där, jag förstår ju att du inte vill ha systern med men å andra sidan vill du inte ha ramaskri, för det lär det ju bli och dessutom kanske hon kommer iallafall även utan inbjudan :Sledsen, jag har ingen lösning på det, men hoppas att det löser sig på något sätt.kram
    sant, kanske lika bra att bita ihop å låta henne komma...finns ju många andra att prata med. tack stumpan, söt e du {#lang_emotions_flower}

Ngn annan som får ont i mellangärdet när ni sätter er tex på toaletten, eller ska gå upp ur sängen? eller kan få en brännande känsla i ena sidan? typ..hugger till sen bränns det? funderar på om det e lilleman som trycker på ngt annat organ?
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-31 20:32:30 följande:
     Ja jag får ont när jag sitter, eller det är obehagligt mest. Det är ju livmodern också som trycker uppåt nu.Sen har jag väldigt mycket brännande och ömmande fläckar, men det har med sjukdomen också att göra så det är svårt att skilja på vad som är vad
    Ok, tack för svaret, hm..kanske kan vara så enkelt att det e livmodern som trycks uppåt? asså det där brännande, det bara kom på vänster sida, det högg till å sen brändes det. skumt,funderar på om lilleman har hittat ett mjukt organ å köra in tårna i ;)
  • Bubbis10

Nu e jag FLY förbannad, rasande!!!!!!!!!!! bäst jag loggar ut innan jag gör mig olycklig på ngn stackars sate här inne. finns det ngt mer egoistiskt än män? seriöst, grrrr

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-31 21:39:52 följande:
    Hej på er! Jag var ju inne akut pga liten blödning i ons, gjorde sen kholoskpi i tor pga misstanke om cellförändringar. Läkaren sa att det skulle blöda lite den dan och dan efter och det gjorde det också fast väldigt sparsamt. Det kom inget alls i helgen, men nu idag har jag fått ljusbruna flytningar igen. Pratade med en bm och hon trodde det var från i torsdags (brunt betyder ju gammalt). Kan inte sluta noja mig ändå...får väl se om det fortsätter imorn och isf ringer jag igen. alltid ska det vara nåt... i övrigt har min foglossning blivit väldigt mycket bättre, jag som bara trodde det skulle gå utför. Nån som varit med om liknande?
    det stämmer dock som hon säjer, brunt blod är gammalt å antagligen rester fr din undersökning. Förstår dock att du blir orolig,kolla upp det så du får lugnande besked..vad det gäller foglossning så ja här hade jag det ju så att det vissa dagar strålar till av smärta ner över skinkan, men nu e det borta...vågar jag säja så? hm....kommer jag la få ångra..
    däremot just mellangärdet tycker jag gör ont när jag ska upp å ner i sängen eller sätter mig på dass...
    elinnnnn skrev 2010-05-31 21:40:15 följande:
    haha, ja nog bättre du loggar ut och lugnar ner dig lite ;)antar att det är någon tråd på FL som du hittat hehesvaret på din fråga: ja det finns män som är dem minst egoistiska människor du kan tänka dig. men självklart finns det egoistiska också . Det gäller att hitta rätt människor att ha runt ikring sig ;)
    Hihi näe det var ingen tråd på Fl...utan jag å min son,s pappa som diskuterade dopet. å jag har dragit ner på en del gäster för jag ville inte ha ett gigantiskt dop, å nu ska han bjuda in halva göteborg!!! jag blev skitsur, visst ska ett dop firas men 60 pers typ....sen hans syster bergatrollet!!!!!!!
    för övrigt så kommer en mkt trevlig man på dopet, elitboxare faktiskt..så snäll å rar :)
    knyzzel skrev 2010-05-31 21:49:35 följande:
    hej hej alla glada & arga (tänker på Preggas senaste inlägg... hahahahaha)Jo, smärtan känner jag till. Vår lill-prins sparkar så att jag ibland viker mig dubbelt. Så illa e d. Ibland så måste jag lägga mig ner för att få luft ordentligt (får jag för mig i alla fall). Lite läskigt. Jag börjar känna mig lite smått stressad över d här med mitt snitt... Jag har inte fått någon tid hos läkaren för att kunna bestämma ett datum än å jag har bara 65 dagar kvar nu! STRESSSSSSSSSS
    haha nu e jag glad :) hahahaah förstår att det börjar kännas stressat,du får ta upp det med din Bm nästa gng du ska dit så får dom ju lösa det för dig. jo tack, min prins e mkt stark med, tänker på det dom sa på spicialförlossningen till mig, har aldrig sett en sådan liten bebis så stark...hm, jaa det känns vissa gng..haha kick&punch. men jag oroar mig för detta med solar plexus området, gör ont asså när jag ska göra saker i vissa vinklar..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-31 21:55:06 följande:
    haha pregga ja.ja ibland får min lilla också till såna sparkar. som tur är sparkar hon inte hårt på revben eller annat, men en hård  spark bara sådär i magen kan göra tillräckligt ont. igår fick jag en sån och jag skrek : aaaaaaaaj!hela min familj kollade på mig helt förskräckta hahahadet var ju mors dag så alla var hemma hos mina föräldrar och firade mamma :)ang kejsarsnitt så har jag hört om vissa som inte får datum förräns i typ v.36 ca 2-3 veckor innan kejsarsnittet:S tyvärr
    hahaha mja jag kan vara ödmjuk åxå {#lang_emotions_embarassed} haha det där med att vråla till har ju hänt här åxå å man har ju fått frågan då-ska du föda?? haha öh, näe det hoppas jag inte..Här skiner solen å vi har underbart sommarväder :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-01 11:21:27 följande:
    carohl: grattis till din dotter i efterskott
    Lycka till söt nöt, det kommer gå så bra..hihi få sin din lille bebbe :){#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-01 14:55:05 följande:
    Pregga: Tack sötnos du är för go... Tack för presenten {#lang_emotions_heart}
    hihi så lite hjärtat du e bara så underbar {#lang_emotions_heart}
    Min latisnka ros....{#lang_emotions_flower}

Tjejer, nu e det ett par dagar kvar å då e det ingen vanlig dag, utan Carohl,s födelsedag :)
    En spiciell tjej som har kommit mig så nära, å alltid e trevlig emot sin omgivning.
    det började med att jag såg en tjej skriva med en bild av en katt, som hade en melon på huvudet, haha inte visste jag då att en vänskap så fin skulle bli, men jag e så glad över den. som vi bor med varandra i tel, skrattar gott...å du tröstar när det behövs.
    jag kan skatta mig lycklig för dig Carohl....
    puss&kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10