• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-03-21 14:02:52 följande:
    Oj mvc på en söndag? Ja det är ju super viktigt faktiskt :)
    ja men jag bor utomlands, i saudiarabien och här är det öppet alla dagar förutom på helgdagen som är fredag :)
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-03-21 13:13:34 följande:
    äsch ta inte det på ett negativt sett, le och se glad ut bara, det är ju din bebis som växer därinne! kram
    Jag borde verkligen tänka så men min posivitet har liksom försvunnit, jag tror det hänger ihop med att jag inte var smal innan heller.
    12kg övervikt har lite viktfobi att gå över 85 innan BB det är nog det som ligger under och gror tror jag.
  • Familjen Mu
    elinnnnn skrev 2010-03-21 10:54:27 följande:
    Hallojsan :P Min helg har varit underbar iallafall :) Här har vi friska vindar och sol. Skönt! Alla fönster står vidöppna. uppfriskande med frisk luft :)Grattis till lillebrorn, Roligt med en av var :) RUL gick bra i övrigt antar jag eftersom du inte skrev nåt som visade motsatsen så grattis till det också :) Vilken vecka är du i nu?
    Japp RUL gick väldigt bra. Hade både frugan och vår dotter med oss. Väldigt duktig och erfaren bm får jag lov att säga. Allt stod bra till men lillen {#lang_emotions_cool}
    En riktig liten vildning!

Jag har gått in i vecka 19 och du?
    Mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100819
  • SweetLilly

Åh vilket härligt väder det har varit idag! Har suttit ute och solat lite nu på eftermiddagen! Har tyvärr en lite bakis man, så han  har legat och tittat på simpsons i ett mörkt vardagsrum

Ikväll blir det skräpmat, så härligt äter det så sällan ¨å idag ska vi verkligen unna oss det, ska bli gott! Är så himla trött, lade oss ju vid 04 i natt så sömnen ligger efter lite..

tror jag ska ta mig en kopp kaffe och en kaka och njuta av vädret lite till! so long!

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 10:15:05 följande:
    hm jo men jag har sett såna förut, men hur mycket sving kan man få till innan den välter då?? jag vet inte, det känns lite ostadigt?nä min man måste jobba, men han är inbokad att komma runt BF så jag hoppas att han hinner komma innan jag föder. Det blir ju lite extra stressigt och mer press runt BF för mig men för att vi ska kunna stanna så länge som möjligt efter förlossningen(för min och bebis skull) är det ju viktigt att han kommer dit så när BF som möjligt. Han har en månads semester.
    haha sving? ja när du säjer det så....så avstår nog jag med nu, hahahaah
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-03-21 10:41:07 följande:
    Hello tjejer.Hoppas er helg är underbar? Här har vi sol, sol, sol  och nu får man väl hoppas att våren är påväg!Vi var på RUL i onsdags och fick då veta att vår dotter ska få en lillebror Så en av var...
    ÅÅ grattis gumman =) va spännade {#lang_emotions_flower} jätteglad för er skull.hihihi
    sofie och laura skrev 2010-03-21 10:41:13 följande:
    Nej bestämd och envis är jag och värre under graviditeten!Solglasögon får hon i sommar hahahahaha.Tack kärlek Vad mysigt gummanAngående min dotters bravader :Ja du som småbarns förällder är man väll med om det ena och det andra!Tror att detta är en bagatell i mamma världen?Men som gravid är man extra känslig och ville bara gråta igår =(
    Jo självklart så är det ngt de flesta föräldrar går igenom, å man är helt klart mer känslig som gravid. Jag har bara aldrig vart med om att min dotter gjort så, men det e nog mer ovanligt än att dom inte testar å gör det =)
    elinnnnn skrev 2010-03-21 11:06:45 följande:
    åh gud ja, packa bb väskan... alltså förstår ni hur snart den dagen kommer komma? herregud det var ju typ igår som vi bildade denna gruppen och nyss hade plussat, minns ni?
    haha vilken nostalgu ju =)

Tjejer var e malten då?
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-03-21 11:14:17 följande:
    God morgon tjejer!!!Här har vi haft en underbar helg..Massor av sol igår, restaurangbesök med sambons familj (hans lillebror fyllde 30)...Idag vräker snön ner igen *suck* men tror inte det kommer sååå mycke iaf!Tog första bilderna på magen igår oxå  Men lyckas inte kopiera in dem här..Är det ngon mer som redan har sååå stor mage att man inte ser fötterna?!?! Är ju bara i v 17+2,undrar hur detta ska sluta...Bilderna finns i mitt galleri under graviditet 2!
    haha ser fötterna, jaa men när rakhyveln åkte fram igår...då blev det knepigare :) *asg*
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 11:37:59 följande:
    åh herregud vad bra :) härligt att få massa grejer så kan man lägga pengar på annat :D
    Mjo jag e lite chockad asså, så jag firade med att gå ner till Happyland å köpe en babysitter =) jättefin...hihi men jag kommer ju köpa allt resterande helt nytt.
  • t0va
    ssssssss8 skrev 2010-03-21 14:56:20 följande:
    Jag borde verkligen tänka så men min posivitet har liksom försvunnit, jag tror det hänger ihop med att jag inte var smal innan heller. 12kg övervikt har lite viktfobi att gå över 85 innan BB det är nog det som ligger under och gror tror jag.
    Samma här, väger 75 nu och har gått ner 3kg sen jag plussade och de vill att jag ska hamna runt 85 innan BB. Visst ska man inte tänka på vikt men jag gör det ändå, för varje kilo jag blir större så blir det tyngre för mig att göra förflyttningar och blir jag för stor så måste jag se om jag kan få en annan rullstol undertiden. Men förhoppningsvis så sätter sig det mesta på magen och inte på höfterna.

Men nu så kände jag bebis igen, måste vara det som känns i magen så då blir man ju lite positiv igen. Lite läskigt att tiden går så fort, var ju inte länge sedan jul tycker jag.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10