• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:17:37 följande:
    Förresten, när vi varit ute och kollat rundor så har vi hittat en sorts korg med ställning, som en vagga. Eftersom vi inte kommer ha vagnen i lägenheten(vi bor på tredje våningen så det kommer inte bli nåt släpande på den upp och ner) och jag vet ju hur mycket barn, iallafall de flesta, gillar att bli gungade till sömns kanske detta är något vi kommer köpa. Och sen byta till spjälsäng.Vad tycker ni? Har ni funderat på en vagga?
    Jag tittade på vagga men den lille växer ju ur dom så fort, så jag köpte en spjälsäng av märket troll =) men vagga e mkt fint med......hihi
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-21 09:32:31 följande:
    Jag tittade på vagga men den lille växer ju ur dom så fort, så jag köpte en spjälsäng av märket troll =) men vagga e mkt fint med......hihi
    ja vaggan kan man nog bara ha ett par månader va? kanske bara två tre eller nåt sånt...när dem blir rörligare kanske dem kan trilla ur :S usch vad läskigt.... kanske finns det djupare vaggor.. jag har nog sett en som var nästan lika djup som en spjälsäng... undrar just om den var justerbar, det är ju jobbigt precis efter förlossningen att böja sig över kanten för att lägga bebisen längst ner....
    BF: 100810 enligt RUL
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:39:11 följande:
    ja vaggan kan man nog bara ha ett par månader va? kanske bara två tre eller nåt sånt...när dem blir rörligare kanske dem kan trilla ur :S usch vad läskigt.... kanske finns det djupare vaggor.. jag har nog sett en som var nästan lika djup som en spjälsäng... undrar just om den var justerbar, det är ju jobbigt precis efter förlossningen att böja sig över kanten för att lägga bebisen längst ner....
    men fy asså....min spjälsäng e ju justerbar, så nu e den ju högst upp men ändå en bit ner...ja jag tror att bebis växer ur vagga rätt så fort..
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:41:41 följande:
    naw vilken fin!!!!
    hihi aa jag tyckte den va jättesöt =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-21 09:49:46 följande:
    men fy asså....min spjälsäng e ju justerbar, så nu e den ju högst upp men ändå en bit ner...ja jag tror att bebis växer ur vagga rätt så fort.. hihi aa jag tyckte den va jättesöt =)
    jo dem flesta spjälisar om inte alla förresten, är ju justerbara, frågan är ju bara om denna vaggan är det.. för då kan man ju använda den mycket längre :)
    jaja, vi får se vad plånboken tillåter. kanske lite dyrt att först köpa vagga för att ha ett halvår eller ett år och sen byta till spjälis som man har typ till h*n är två sen köpa ytterligare en säng...
    Åh jag längtar så tills man kan börja boa!!! Jag tycker det är lite tidigt nu  men det är ju mysigt :) Fast när jag kommer till Sverige så ska jag börja boa där direkt för då kan inte min man ha något att säga till om, eftersom han inte kommer följa med hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:53:56 följande:
    jo dem flesta spjälisar om inte alla förresten, är ju justerbara, frågan är ju bara om denna vaggan är det.. för då kan man ju använda den mycket längre :)jaja, vi får se vad plånboken tillåter. kanske lite dyrt att först köpa vagga för att ha ett halvår eller ett år och sen byta till spjälis som man har typ till h*n är två sen köpa ytterligare en säng...Åh jag längtar så tills man kan börja boa!!! Jag tycker det är lite tidigt nu  men det är ju mysigt :) Fast när jag kommer till Sverige så ska jag börja boa där direkt för då kan inte min man ha något att säga till om, eftersom han inte kommer följa med hahahaha
    jag e ju inte så hemma på vaggor, men går det å justera såe det ju toppen=) men om du vill kunna vagga din lille varför inte köpa vyssanlull hm...va hette det nu då...ja asså det e som runda kulor som man fäster under benen på en spjälsäng å då funkar den som vagga..=) jag funderar på att köpa det till min. För att slippa just å köpa 2 st, en vagga å sen säng å sen ytterligare en vanlig osv.
    jaså din man ska inte följa med ??
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:53:56 följande:
    jo dem flesta spjälisar om inte alla förresten, är ju justerbara, frågan är ju bara om denna vaggan är det.. för då kan man ju använda den mycket längre :)jaja, vi får se vad plånboken tillåter. kanske lite dyrt att först köpa vagga för att ha ett halvår eller ett år och sen byta till spjälis som man har typ till h*n är två sen köpa ytterligare en säng...Åh jag längtar så tills man kan börja boa!!! Jag tycker det är lite tidigt nu  men det är ju mysigt :) Fast när jag kommer till Sverige så ska jag börja boa där direkt för då kan inte min man ha något att säga till om, eftersom han inte kommer följa med hahahaha
    Sådana här menar jag =)

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=vyssanlull&search_category=-1
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-21 09:58:04 följande:
    jag e ju inte så hemma på vaggor, men går det å justera såe det ju toppen=) men om du vill kunna vagga din lille varför inte köpa vyssanlull hm...va hette det nu då...ja asså det e som runda kulor som man fäster under benen på en spjälsäng å då funkar den som vagga..=) jag funderar på att köpa det till min. För att slippa just å köpa 2 st, en vagga å sen säng å sen ytterligare en vanlig osv.jaså din man ska inte följa med ??
    hm jo men jag har sett såna förut, men hur mycket sving kan man få till innan den välter då?? jag vet inte, det känns lite ostadigt?

nä min man måste jobba, men han är inbokad att komma runt BF så jag hoppas att han hinner komma innan jag föder. Det blir ju lite extra stressigt och mer press runt BF för mig men för att vi ska kunna stanna så länge som möjligt efter förlossningen(för min och bebis skull) är det ju viktigt att han kommer dit så när BF som möjligt. Han har en månads semester.
  • carohl
    sofie och laura skrev 2010-03-21 08:55:08 följande:
    Hej gumman!När jag väntade sonen kände jag ingening då menar jag INGENTING!Kände en puff typ v 16 sen under 3 veckor nada min moderkaka låg bakåt så dom sa att han sparkade mot ryggen därför jag inget kände!Jag fick de första sparkarna i v 22 och det var långt ....=) det ska inte vara någon fara!Minns inte rätt men det e inte första barnet va kramMin dag i går var KATASTROF... En trotsande 4 åring som ville ha solglasögon för 200 ALDRIG då hon är välldigt slarvig. i affären skriker hon BAJS KISS MAMMA DU ÄR DUM BLA BLA BLA.... mina hormoner låg inte på topp jag fick tag hennes i armarna och typ hoppade tillsammans med henne för hon slängde sigg mm tillslut gjorde hon illa sig i sin arm och gallskrek för den, När vi kommer ut från affären sticker hon i väg från mig typ 10 - 15 m efter kommer jag med vagnen och magen. In sticker hon i en MÄRKES glasögon affär där brillorna kostar över 2-3000 kr. Och hon gömmer sig på den minsta plats jag håller på att välta en stolpe laddat med glasögon för tusentals kronor. samtidigt somjag håller i stolpen får jag tag i hennes arm och håller armen lika hårt som stolpen =/ (nästan)  tilslut får jag ut henne och jag kokar då butikschefen var inte glad! Skämdes och kokande
    Men herregud din stackare! Ja ibland kan de små liven vara en pain in the ass... haha förlåt men du fattar vad jag menar. Min har också varit i dina barns älder och det är inte roligt alla ggr. Nu är min snart 9 år och hon är så jobbig ibland så man skulle skänka iväg henne för en billig penning. Samtidigt så tror jag att man som du skerv blir mera påverkad pga hormonerna man har i kroppen.
    Kram på dig och skönt att det där var igår och inte idag, det betyser ju att händelsen är gammal nu {#lang_emotions_wink}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • carohl

God morgon elinnnnn och Pregga, det verkar bara som att det är ni som är inne... {#lang_emotions_tongue_out}

Sur jag blev när jag kollade ut imorse, det toksnöar här!! Och skiten håller på än... suck... jag som trodde att våren var här på riktigt nu..

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10