• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    mamma9905 skrev 2010-03-20 22:24:09 följande:
    Hej! Nu är jag här igen...glömde nästan helt bort denna tråden. I går vi har varit på RUL, allt gick bra! Vi har inte fått reda på om det blir en kille eller tjej. Vi vill inte veta. Men nu har vi suttit och funderat, tittat på bilder. Kanske nån av Er kan se om det är en kille eller tjej? Alltså vi har tittat och funderat vad var det den tydlig VITA streck för något, kan det vara en kille eller? Bilder finns på bildgalleri, kolla! Jag är nu i vecka 18+3. :D
    ÅÅ grattis till ett lyckat Rul =) va spännande..hihi jag längtar så tills på Tors då det e dags för mitt....tror det e svårt å avgöra på en bild så vad det e för kön, men visst ska jag kika =)
  • sofie och laura

Nallepuhmamma skrev 2010-03-21 08:21:54 följande:
    Godmorgon tjejer. Hoppas allt är bra med er. Har fortfarande inte kännt min lille sen sista gången jag hände den för flera dagar sedan  Har testat allt men inget svar tillbaka. Är så rädd inför RUL nu på torsdag.
    Hej gumman!
    När jag väntade sonen kände jag ingening då menar jag INGENTING!
    Kände en puff typ v 16 sen under 3 veckor nada min moderkaka låg bakåt så dom sa att han sparkade mot ryggen därför jag inget kände!
    Jag fick de första sparkarna i v 22 och det var långt ....=) det ska inte vara någon fara!
    Minns inte rätt men det e inte första barnet va kram

Min dag i går var KATASTROF... En trotsande 4 åring som ville ha solglasögon för 200 ALDRIG då hon är välldigt slarvig. i affären skriker hon BAJS KISS MAMMA DU ÄR DUM BLA BLA BLA.... mina hormoner låg inte på topp jag fick tag hennes i armarna och typ hoppade tillsammans med henne för hon slängde sigg mm tillslut gjorde hon illa sig i sin arm och gallskrek för den, När vi kommer ut från affären sticker hon i väg från mig typ 10 - 15 m efter kommer jag med vagnen och magen. In sticker hon i en MÄRKES glasögon affär där brillorna kostar över 2-3000 kr. Och hon gömmer sig på den minsta plats jag håller på att välta en stolpe laddat med glasögon för tusentals kronor. samtidigt somjag håller i stolpen får jag tag i hennes arm och håller armen lika hårt som stolpen =/ (nästan)  tilslut får jag ut henne och jag kokar då butikschefen var inte glad! Skämdes och kokande
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!
    Hoppas ni sovit bättre än jag. Jag har vaknat en gång i timmen hela natten så jag har inte fått någon riktig djupsömn. Jag har drömt en massa konstiga drömmar också... Det enda som håller mig glad och vaken just nu är bebisen som sprattlar i min mage :) Åh vad jag älskar min lill* bebis!! Så himlans glad över att vara gravid även fast det inte var planerat.

Åh snart är det dags för lunch.. Vad ska ni äta idag? Tipsa mig :)

BF: 100810 enligt RUL
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-21 08:21:54 följande:
    Godmorgon tjejer.Hoppas allt är bra med er.Har fortfarande inte kännt min lille sen sista gången jag hände den för flera dagar sedan  Har testat allt men inget svar tillbaka.Är så rädd inför RUL nu på torsdag.
    Godmorgon gumman!

jag förstår din oro då jag kännt likadant nu i 2 v tid, så jag va på Mvc i fre å fick lyssna på liten, å hjärtat slog fint. Dock verkar den inte gilla att vi lyssnade på den då den flyttade på sig. Jag har känt den vid ngt tillfälle efter det, men inte alls lika ofta som innan, då kännde jag den varje dag...å nu knappt någonting, men bebisar sover mkt, å våra små kanske ligger långt bak, vi kanske har livmoder i framvägg osv....stötdämpare, jag har åxå vart jaa ett vrak nästan, men måste börja tro att det ska gå vägen. ska vi inte på Rul samma dag? på tors?
    Vi kommer få våra små, dom bara busar med oss nu =)
    som min dotter säjer, mamma-bebisen e mkt busig, den leker kurragömma med mig! hahaha
    jag har åxå testet isglass, puttat lite...lagt mig på rygg å dragit upp benen. ngn gng nu de sista dagarna så tycker jag mig ha kännt små puttar som snabbt slutar å då blir jag osäker på om de ens va liten, men vad annars skulle det vara....det kommer gå bra...:) vi är så långt gågna med..
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-03-21 08:55:08 följande:
    Hej gumman!När jag väntade sonen kände jag ingening då menar jag INGENTING!Kände en puff typ v 16 sen under 3 veckor nada min moderkaka låg bakåt så dom sa att han sparkade mot ryggen därför jag inget kände!Jag fick de första sparkarna i v 22 och det var långt ....=) det ska inte vara någon fara!Minns inte rätt men det e inte första barnet va kramMin dag i går var KATASTROF... En trotsande 4 åring som ville ha solglasögon för 200 ALDRIG då hon är välldigt slarvig. i affären skriker hon BAJS KISS MAMMA DU ÄR DUM BLA BLA BLA.... mina hormoner låg inte på topp jag fick tag hennes i armarna och typ hoppade tillsammans med henne för hon slängde sigg mm tillslut gjorde hon illa sig i sin arm och gallskrek för den, När vi kommer ut från affären sticker hon i väg från mig typ 10 - 15 m efter kommer jag med vagnen och magen. In sticker hon i en MÄRKES glasögon affär där brillorna kostar över 2-3000 kr. Och hon gömmer sig på den minsta plats jag håller på att välta en stolpe laddat med glasögon för tusentals kronor. samtidigt somjag håller i stolpen får jag tag i hennes arm och håller armen lika hårt som stolpen =/ (nästan)  tilslut får jag ut henne och jag kokar då butikschefen var inte glad! Skämdes och kokande
    åh fy vad jobbigt! jag förstår att du inte köpte några till henne. Mina solglasögon köpte jag för typ 50 kronor på lindex eller nåt sånt, fast det känns ju också i ögonen. Jag använder ju glasögon när jag läser, tittar på tv/datorn så jag tror att solglasögonen förvärrar min syn. Jag ska investera i ett par bättre sen om jag hittar några snygga.
    Kram till dig, hoppas ni har en bättre dag idag! <3
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-03-21 08:55:08 följande:
    Hej gumman!När jag väntade sonen kände jag ingening då menar jag INGENTING!Kände en puff typ v 16 sen under 3 veckor nada min moderkaka låg bakåt så dom sa att han sparkade mot ryggen därför jag inget kände!Jag fick de första sparkarna i v 22 och det var långt ....=) det ska inte vara någon fara!Minns inte rätt men det e inte första barnet va kramMin dag i går var KATASTROF... En trotsande 4 åring som ville ha solglasögon för 200 ALDRIG då hon är välldigt slarvig. i affären skriker hon BAJS KISS MAMMA DU ÄR DUM BLA BLA BLA.... mina hormoner låg inte på topp jag fick tag hennes i armarna och typ hoppade tillsammans med henne för hon slängde sigg mm tillslut gjorde hon illa sig i sin arm och gallskrek för den, När vi kommer ut från affären sticker hon i väg från mig typ 10 - 15 m efter kommer jag med vagnen och magen. In sticker hon i en MÄRKES glasögon affär där brillorna kostar över 2-3000 kr. Och hon gömmer sig på den minsta plats jag håller på att välta en stolpe laddat med glasögon för tusentals kronor. samtidigt somjag håller i stolpen får jag tag i hennes arm och håller armen lika hårt som stolpen =/ (nästan)  tilslut får jag ut henne och jag kokar då butikschefen var inte glad! Skämdes och kokande
    Du milde tid, tack å lov så har jag aldrig vart med om ngt sånt.....
    elinnnnn skrev 2010-03-21 08:56:30 följande:
    Godmorgon tjejer!Hoppas ni sovit bättre än jag. Jag har vaknat en gång i timmen hela natten så jag har inte fått någon riktig djupsömn. Jag har drömt en massa konstiga drömmar också... Det enda som håller mig glad och vaken just nu är bebisen som sprattlar i min mage :) Åh vad jag älskar min lill* bebis!! Så himlans glad över att vara gravid även fast det inte var planerat. Åh snart är det dags för lunch.. Vad ska ni äta idag? Tipsa mig :)
    hehe jaa visst älskar man de små redan....helt fantastiskt, jag stod i duchen igår kväll, klappade på magen å började prata med liten, å jag sa vad jag kände, det va underbart....jag längtar så efter dig mitt hjärta, å oavsett situationen med din far så är du skapad av den renaste kärlek...som mitt x sa-en kärleksbebis...å det e den =) jag har sovit ok, men va tvungen att gå upp tidigt då en väninna till mig skulle hämta min dotter å ha henne hela dan då mi´n tös skulle leka med hennes barn barn. sen hade hennes man gått å köpt en så otroligt söt, ganska så stor trä ängel, i form av ett barn typ...med klänning å gloria på...får nog nästan lägga in bild på den för den va så ovanlig å jättefin. den va till bebisen sa dom =) till lunch idag så blir det köttsoppa =) mums...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 08:59:34 följande:
    åh fy vad jobbigt! jag förstår att du inte köpte några till henne. Mina solglasögon köpte jag för typ 50 kronor på lindex eller nåt sånt, fast det känns ju också i ögonen. Jag använder ju glasögon när jag läser, tittar på tv/datorn så jag tror att solglasögonen förvärrar min syn. Jag ska investera i ett par bättre sen om jag hittar några snygga.Kram till dig, hoppas ni har en bättre dag idag! <3
    haha näe jag hade då rakt inte köpt ngt heller! men som sagt, jag har aldrig vartmed om ngt liknande....
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-21 09:03:35 följande:
    Du milde tid, tack å lov så har jag aldrig vart med om ngt sånt..... hehe jaa visst älskar man de små redan....helt fantastiskt, jag stod i duchen igår kväll, klappade på magen å började prata med liten, å jag sa vad jag kände, det va underbart....jag längtar så efter dig mitt hjärta, å oavsett situationen med din far så är du skapad av den renaste kärlek...som mitt x sa-en kärleksbebis...å det e den =) jag har sovit ok, men va tvungen att gå upp tidigt då en väninna till mig skulle hämta min dotter å ha henne hela dan då mi´n tös skulle leka med hennes barn barn. sen hade hennes man gått å köpt en så otroligt söt, ganska så stor trä ängel, i form av ett barn typ...med klänning å gloria på...får nog nästan lägga in bild på den för den va så ovanlig å jättefin. den va till bebisen sa dom =) till lunch idag så blir det köttsoppa =) mums...
    köttsoppa hm, min make anser inte att soppa kan vara huvudrätt hahaha så när jag gör soppa så måste jag ändå laga nåt mer. För mig själv tycker jag soppa kan räcka även som huvudrätt, man kan ju alltid äta bröd och sallad till om man vill det. Hm...

Åh mysigt med dusch konversation hehe

Ja lägg upp foto :) *nyfiken*
  • elinnnnn

Förresten, när vi varit ute och kollat rundor så har vi hittat en sorts korg med ställning, som en vagga. Eftersom vi inte kommer ha vagnen i lägenheten(vi bor på tredje våningen så det kommer inte bli nåt släpande på den upp och ner) och jag vet ju hur mycket barn, iallafall de flesta, gillar att bli gungade till sömns kanske detta är något vi kommer köpa. Och sen byta till spjälsäng.

Vad tycker ni? Har ni funderat på en vagga?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:15:25 följande:
    köttsoppa hm, min make anser inte att soppa kan vara huvudrätt hahaha så när jag gör soppa så måste jag ändå laga nåt mer. För mig själv tycker jag soppa kan räcka även som huvudrätt, man kan ju alltid äta bröd och sallad till om man vill det. Hm...Åh mysigt med dusch konversation heheJa lägg upp foto :) *nyfiken*
    näe soppa blir ju bara en lunch...sen blir det middag senare med =)
    har lagt upp foto på presenten till bebis om jag fick idag ..

http://www.familjeliv.se/hem/pregga/galleri.php?cur_album=Standard
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10