Myran 08 skrev 2010-06-13 17:42:24 följande:
Oj, du låter ju jätte klar.

Verkar veta precis, vad avis jag blir.
Själv är jag stressad då vi flyttar 31 juli och då är det 23 dagar kvar till BF. Jag hoppas bara man hinner få lite ordning innan bebisen kommer. Tur att man har bilstolen i bilen (sätts fast nästa vecka), barnvagn införskaffad och sängen har vi från storebror och såna saker. Sedan tillkommer blöjor men det köper jag i juli. Är lite glad att man har småa barn och vi visste att vi ville ha en till, så vi har inte gjort oss av med några saker.
Har ni funderat något på hur ni ska klä era små när de kommer ut?
Ser att ni pratar sd. Har jag haft sedan ungefär v. 20 så jag går runt med bricanyl hela tid om det är så att jag får det jobbigt. Har även varit upp på förlossningen några gånger pga det. Men jag är så glad och tacksam över att det inte tappen är påverkad. Ibland har det visat sig att jag har haft en UVI också pga sammandragningarna.
Har ni bett eran barnmorska att ta urinprov på er och bett dem odla på det? Tänker så ni inte går med uvi.
tetta skrev 2010-06-13 14:56:05 följande:
Hej på er!
Har knappt gjort ngt i helgen. Kommer ju inte ut pga dessa goa sammandragningar. Höften har ballat ur. Så himla mysigt. Man längtar tills man ska till bm nästa gång. hoppas att hb har höjt sig. Magen ballar ur av järntabletterna.
Måste oxå handla färdigt. Ska till Ikea och göra det sista. Tar med mig syrran och barnen.
Kram på er
Har du något Life där du bor? Då finns det järn där som är snällare mot magen, dem heter Järn caps (tror jag det är annars är det caps på slutet). Jag tar dem och mitt järnvärde är nu bra och min mage har inte ballat ur.
Mina Sd började jätte tidigt medn var nog pga stress å en uvi som behandlades. Nu kollas jag då jag påvbisat liiite GBS, men det var så ytterst lite så det bahandlas inte nu alls utan blir vid förlossningen ist via dropp. sen ida fick jag ett par sd för första gng på länge, men det ska ju komma nu..
Myran 08 skrev 2010-06-13 17:46:47 följande:
Men vad mysigt, då vet man att det är en lite person där inne. Ja jag försöker vara så positiv jag någonsin kan. Fast det ibland kan vara grymt svårt. Som på fredag ska jag ev. tappa mig på ryggmärgsvätska (beror på hur min ögonundersökning ser ut imorgon). Men hellre en tappning för mycket än för lite och jag blir så dålig som förra sommaren. Men det där med lotten så har vi tagit den bästa då vi är lyckliga att få barn. Är många som vill men inte kan, oj låter nästan religiöst det var inte meningen. Men jag känner med alla dem som inte kan få av någon konstig anledning.
jaa det e så underbart, han va så lugn igår tills jag puttade på honom sen blev han nog irriterad för det va high life där inne, haha OJ, du,...har du gjort en sådan undersökning innan? tappat ryggmärgsvätska? jag gjorde det förra året innan jag blev gravid pga misstänkt hjärnblödning, har dom förberett dig på hur det är å hur biverkan kan bli?
Ingen sa ngt till mig att man skulle ligga helt stilla efteråt, så jag rörde mig å det slutade med en huvudvärk som inte fanns fr denna värld å jag kräktes av smärta, man måste ligga helt stilla efteråt! det blir en obalans i ryggmärgen som gör att det stiger ett tryckk upp i huvudet, å i värsta fall så får man ta blod fr armen å spruta in i ryggen för att fylla den luftficka som blivit.
kanske vet du detta? jag vill inte skrämma upp dig,men jag tycker dom informerar så dåligt.
vad det gäller att låta religös, haha jag e troende, men jag tycker det stämmer som du säjer ändå utöver det-vi är så lyckligt lottade :)