Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-06-13 14:56:05 följande:
    Hej på er!
    Har knappt gjort ngt i helgen. Kommer ju inte ut pga dessa goa sammandragningar. Höften har ballat ur. Så himla mysigt. Man längtar tills man ska till bm nästa gång. hoppas att hb har höjt sig. Magen ballar ur av järntabletterna.

Måste oxå handla färdigt. Ska till Ikea och göra det sista. Tar med mig syrran och barnen.

Kram på er
    Oj, vilken tur jag har haft med foglossning ser jag, många av er som fått det, å tack å lov så har jag sluppit, hade lite känningar ett tag som sen försvann..haha tänk så skulle alla graviditeter vara lika bra som denna, utan oron då...hade jag noog haft ett fotbollslag.:)
    sofie och laura skrev 2010-06-13 15:12:01 följande:
    Ja STRESS över att man inte hinner med =(
    Nä jag ska banne mig hinna med hahahaha!!

*Vagnen kommer nästa vecka =)
    *Bebis kläder tvättade
    *En del av min BB väska är packad HAHAHAHHAHAHAA
    *Sängen inhandlas nästa vecka med madrass
    *Baby sittern Handlar jag i juli
    hehe blev just erbjuden att få åka med till ullared i juli, hm så får det nog bli :)
    herregud,,,vilken lista, klart man blir stressad..hahahaha
    jag kommer inte tvätta alla kläder förens i juli :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-13 16:39:53 följande:
    PREGGA: ska du till ullared FYYYYYY vad avis jag e nu =( vill med dit jag tror att jag kommer åka till pappsen sen får han skjussa ner oss dit över dagen då man åker tidigt under morgonen eller liknande ! Jag vill ju så gärna dit av hela mitt hjärta!!!!!

ÅÅÅÅ nä ska prata lite här hemma
    hahaha jaa men det e inte förens i juli, har ju lite pengar att lägga då...men asså såååå roligt e det inte där.haha
  • Bubbis10
    Myran 08 skrev 2010-06-13 17:10:57 följande:
    som de säger så har det inget med mjölk tillgången sedan om jag har förstått det riktigt. När jag väntade sonen var det inte så mycket i denna vecka heller. Men jag hade ändå mjölk så det räckte och blev över.  
    hihi ok :) va skönt å höra ..hihi jag hade ju massor med dottern å vill gärna ha det nu med...:)
  • Bubbis10
    Myran 08 skrev 2010-06-13 17:23:00 följande:
    Jag fick min box utan att ens ha lappen med mig, jag köpte vagnen och bilstolen åt sonen, då förklarade jag att vi hade åkt ca 7 mil för att köpa saker, men hade varit på examen på förmiddagen och inte på att vi skulle åka direkt från firandet och fixa vagnen/stolen. Så jag fick ut min ändå fast jag inte hade varken lappen lr nå sånt. 

Ring och fråga vart dina triss lotter är. Tycker lite att ni har vunnit högsta vinsten lite, ni har en lite tjej på väg som kommer att ge er både glädje och gråa hårstrån. Men jag förstår hur du menar, att det vore skönt att vinna en miljon och bara kunna göra sånt man verkligen vill göra. 

haha klockren!
    vi här inne har dragit stjärnvinsten, helt klart ! inga pengar i världen kan ersätta det....jisses, tror minsann jag såg en liten fot peta rakt ut fr magen, haha va häftigt :)
  • Bubbis10
    Myran 08 skrev 2010-06-13 17:42:24 följande:
    Oj, du låter ju jätte klar. Verkar veta precis, vad avis jag blir.

Själv är jag stressad då vi flyttar 31 juli och då är det 23 dagar kvar till BF. Jag hoppas bara man hinner få lite ordning innan bebisen kommer. Tur att man har bilstolen i bilen (sätts fast nästa vecka), barnvagn införskaffad och sängen har vi från storebror och såna saker. Sedan tillkommer blöjor men det köper jag i juli. Är lite glad att man har småa barn och vi visste att vi ville ha en till, så vi har inte gjort oss av med några saker. 

Har ni funderat något på hur ni ska klä era små när de kommer ut?  

Ser att ni pratar sd. Har jag haft sedan ungefär v. 20 så jag går runt med bricanyl hela tid om det är så att jag får det jobbigt. Har även varit upp på förlossningen några gånger pga det. Men jag är så glad och tacksam över att det inte tappen är påverkad. Ibland har det visat sig att jag har haft en UVI också pga sammandragningarna.

Har ni bett eran barnmorska att ta urinprov på er och bett dem odla på det? Tänker så ni inte går med uvi.
    tetta skrev 2010-06-13 14:56:05 följande:
    Hej på er!
    Har knappt gjort ngt i helgen. Kommer ju inte ut pga dessa goa sammandragningar. Höften har ballat ur. Så himla mysigt. Man längtar tills man ska till bm nästa gång. hoppas att hb har höjt sig. Magen ballar ur av järntabletterna.

Måste oxå handla färdigt. Ska till Ikea och göra det sista. Tar med mig syrran och barnen.

Kram på er
    Har du något Life där du bor? Då finns det järn där som är snällare mot magen, dem heter Järn caps (tror jag det är annars är det caps på slutet). Jag tar dem och mitt järnvärde är nu bra och min mage har inte ballat ur. 

Mina Sd började jätte tidigt medn var nog pga stress å en uvi som behandlades. Nu kollas jag då jag påvbisat liiite GBS, men det var så ytterst lite så det bahandlas inte nu alls utan blir vid förlossningen  ist via dropp. sen ida fick jag ett par sd för första gng på länge, men det ska ju komma nu..
    Myran 08 skrev 2010-06-13 17:46:47 följande:
    Men vad mysigt, då vet man att det är en lite person där inne. Ja jag försöker vara så positiv jag någonsin kan. Fast det ibland kan vara grymt svårt. Som på fredag ska jag ev. tappa mig på ryggmärgsvätska (beror på hur min ögonundersökning ser ut imorgon). Men hellre en tappning för mycket än för lite och jag blir så dålig som förra sommaren. Men det där med lotten så har vi tagit den bästa då vi är lyckliga att få barn. Är många som vill men inte kan, oj låter nästan religiöst det var inte meningen. Men jag känner med alla dem som inte kan få av någon konstig anledning. 
    jaa det e så underbart, han va så lugn igår tills jag puttade på honom sen blev han nog irriterad för det va high life där inne, haha OJ, du,...har du gjort en sådan undersökning innan? tappat ryggmärgsvätska? jag gjorde det förra året innan jag blev gravid pga misstänkt hjärnblödning, har dom förberett dig på hur det är å hur biverkan kan bli?
    Ingen sa ngt till mig att man skulle ligga helt stilla efteråt, så jag rörde mig å det slutade med en huvudvärk som inte fanns fr denna värld å jag kräktes av smärta, man måste ligga helt stilla efteråt! det blir en obalans i ryggmärgen som gör att det stiger ett tryckk upp i huvudet, å i värsta fall så får man ta blod fr armen å spruta in i ryggen för att fylla den luftficka som blivit.
    kanske vet du detta? jag vill inte skrämma upp dig,men jag tycker dom informerar så dåligt.
    vad det gäller att låta religös, haha jag e troende, men jag tycker det stämmer som du säjer ändå utöver det-vi är så lyckligt lottade :)
  • Bubbis10

Asså nu fick jag höra ngt som jag e mkt skeptisk till, en bekant på facebook , hennes unge fick löss...EUW!!! iallafall så skrev hon att det bästa medlet för att ta död på de små asen e matolja! Den köper jag inte det minsta, då blev hon sur med. hm sicken mupp!

• Bubbis10

NU fattar jag varför lilleman var så lugn igår, han vilade upp sig inför idag-SJÖVILD!! hahaah så underbart :) lyckliga jag..hihi

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-06-13 19:58:28 följande:
    Go kväll girls

Måste fråga er lite ang. namn på den blivande lillasystern som kommer Har ju en dotter som heter Ella å nu är vi lite osäkra på va lillasyster ska få heta..

Vi vill ha ett namn på fyra bokstäver (hellst) som passar ihop med Ella men som inte är för likt..Tycker det är super svårt!!!!

Men våra förslag är nu:
    Tuva
    Thea
    Saga
    Elin
    Maja

Vilket tycker ni passar bäst med Ella??
    haha varför inte ella å bella :)  men jag gillar thea....jättefina namn :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-06-13 20:10:14 följande:
    Ja jag gillar dem iaf Tycker det är jätte svårt denna gången!!!!
    Dom e jättefina :)
  • Bubbis10
    Myran 08 skrev 2010-06-13 20:31:19 följande:
    Okej, ja men då är du medveten om detta med uvi och sammandragningar. GBS, vad är det? Känns som man bör veta. Ja de är underbara dessa små liv vi har i våra magar. 

Oja, jag har gjort 4 stycken och fått huvudvärk tre av fyra gånger. Så jag håller tummarna såååå att jag slipper det nu kan tänka mig att det är jobbigare nu när man är gravid i v. 31 (30+0) imorgon. Ja det är värdelöst att de inte förvarnar om vad som kan komma. Första gången jag fick huvudvärken tog det 1,5 dygn innan en undersköterska kom och tänka på lumbalpunktionshuvudvärk som dem kallar den för. Så jag låg inne i en vecka. Usch, men du hade inte hjärnhinneinflammation? Dem kollade mig också för det fast det inte var det. Visste hur det gick till att göra det, då det var tvungen att göra det på sonen när han var 5 månader gammal för de misstänkte hjärnhinneinflammation på honom då. 

Så jag ska skriva i mitt förlossningsbrev högst upp INGEN EDA! och så kort förklara varför. Samt att det är det ända min man behöver komma ihåg, ingen EDA. Jag vägrar att ha nålar i ryggen om jag inte måste. Blir det akutsnitt får dem söva mig, men jag hoppas på vanlig enkel förlossning som med sonen. 

Hehe sant i det du säger om att vi är lyckligt lottade. Vill bara säga att jag har inget emot personer som har sin tro utan tycker det är fint att de kan ha det. 
    SweetLilly skrev 2010-06-13 18:34:02 följande:
    hej, och välkommen in, har nog inte sagt det

Varför ska du ta ryggvätskeprov? har själv gjort det 2 ggr
    Tusen tack. Jag har en sjukdom som heter idiopatisk intrakraniell hypertension (IIH) enklare att förklara det med att jag har ett högt tryck i ryggmärgen. En normal person har ett tryck på max 20 och när jag kom in för snart ett år sedan så hade jag ett tryck på 32/33. Så de tappade mig på 30 ml ryggmärgsvätska för att lätta på trycket och andra gången tappade dem mig på 40 ml. Hur mycket det blir denna gången, vet jag inte. Men hon kommer nog vara snällare med mig, beror på hur trycket är. Uscha, varför har du gjort det två gånger? Hm jag är skeptisk också. Men alla är olika och testar olika saker. 
    puchelina88 skrev 2010-06-13 18:56:12 följande:
    hejsan tjejer

hoppas ni alla mår bra!?
    i morrn går man in i vecka 32;)
    och i morrn ska vi på första föräldrarkusren ska bli spännande någon som vet man man göra fösta gången?
    på tisdag ska ja till barnmoskan igen hoppas att bakterierna i mitt urin har försvunnit!!!
    hmm någon mera som är trött på kvällarna haha har börjat snarka som bara den haha;)
    Håller tummarna att bakterierna är borta för dig. Oj, det är olika vad som gås igenom. Men de brukar väl prata om själva förlossningsförloppet har jag för mig som brukar vara standard. Oja, tröttheten är ett faktum nu. Förstår inte vart den tröttheten kommer ifrån, lite irriterande kan jag tycka. 
    Såå blev emn mkt sen midda här....
    jo jag e fullt medveten om riskerna med uvi å att det e jättevanligt under en grav.GBS är en bakterieinfektion som alla kvinnor typ bär men det bryter ut på var 3dje kvinna ca å spiciellt när man e gravid, kan i sin tur leda till uvi å kan tom bli farligt vid förlossningen om man har större mängd, så därför behandlas alla som påvisat minsta lilla gbs med ab vid förlossning.  vad det gäller å ta prover fr ryggmärgen så ja dom e dåliga på att informera, enda gng jag stod ut var när jag låg helt rak utan kudde....men inte ens en liten kudde, men då vet du ju exakt vad jag menar, jag ska ju sj på bedömning nu ang eda då jag har skolios med, får se vad dom säjer om det. jag hade ju tänkt ta den andra som man sätter på varje sida om livmodern men den var INTE att rekommendera tydligen då barnen blir mkt trötta å slöa efter morfinet å kan må riktigt dåligt, så den blir det INTE!
    Nej jag hade inte hjärnblödning eller inflammation men nacken stelnade å jag kräktes som en gris å tuppade av, kraftig migrän.
    jag hoppas på att kunna föda normalt bara, sålänge det inte blir några komplikationer så e jag nöjd, sen om det blir eda iallafall nu, ja då får det bli så.
    fick ju det med dottern men den tog inte då han inte vågade sätta denm mer än 1 gng å jag har sne rygg just där såklart, så jag fick fint klara mig utan....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10