Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-06-14 15:20:07 följande:
    Är det någon som har tankar kring sen avnavling, K-vitaminsprutan eller hjälp med att föda ut efterbörden?
    Nopp, asså när jag fick lillan å hon var ute så tänkte jag...åh nu e det över, å då säjer bm till mig.-nu får du krysta igen, jag bara va??? kommer det en till?
    haha men dom trycker på magen samtidigt som du krystar å dom drar i den via navelsträngen, detta gör inte ont men kan upplevas som lite obehagligt.
    dom kollar så den e helt å fin, visar den samt fostersäcken :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 15:34:09 följande:
    Det är just det där med att de drar i navelsträngen och trycker på magen jag inte vet om jag tycker om. Den kommer ju ut ändå. Får ta ett snack om detta med min BM. Den första tiden efter den lilla e ute vill man ju vara ifred. Inte att nån ska hålla på och trycka på min mage eller dra i navelsträngen.
    haha men den kommer inte ut annars:) å det gör inte ont, :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 15:34:09 följande:
    Det är just det där med att de drar i navelsträngen och trycker på magen jag inte vet om jag tycker om. Den kommer ju ut ändå. Får ta ett snack om detta med min BM. Den första tiden efter den lilla e ute vill man ju vara ifred. Inte att nån ska hålla på och trycka på min mage eller dra i navelsträngen.
    Men ibland så räcker det med att krysta ut den :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 15:40:13 följande:
    Du har inte tänkt nåt på sen avnavling eller k-vitaminsprutan de får när de är nyfödda?
    nu tappar du mig, lite osammanhängande?
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 15:41:09 följande:
    Här ska det grillas ikväll Så jäkla gott....

Puss på er sötnosar!!!
    MUMS va göttans :) hihi
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 15:43:43 följande:
    Ska du begära sen avnavling?
    Sprutan med K-vitamin som bäbisen får när den är nyfödd verkar också va lite omdiskuterad. Tänker du ta upp det i ditt förlossningsbrev? Vill dua tt ditt barn ska få den?
    ok, haha nu e jag med :) avnavling ?? vad det gäller sprutan så har så mkt förändrats sen jag fick lillan, det jag minns är att hon på sin 3dje dag tog ett stick i foten, men inte ngn spruta..så detta e ngt nytt va? känner inte igen det?
    ska ditt barn få den?
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-06-14 15:43:50 följande:
    Ingen kul dag idag.. Har knappt fått sova 2 timmar i natt och 1 timme på förmiddagen. Har så ont i höften så när jag går får jag slagsida emellanåt och höften bär inte mig. Men värst av allt är alla sammandragningar som känns som det sticks i underlivet och kraftigmensvärk...

Har svårt att avgöra om jag ska åka till förlossningen eller avvakta.. Obestämd

Har badat, tagit värktabletter men just nu är allt overksamt.. Rynkar på näsan

Oj, va jobbigt..din mensvärk kan bero på att ngn nerv i ryggen är i kläm...men e du orolig så kan du ju ringa upp å berätta hur det känns så får dom avgöra om du ska åka in....

stackare...uch va jobbigt...har du inget gravbälte? jag använder mitt när jag vet att jag ska handla ect

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-14 15:45:57 följande:
    En äckel varning fråga Luktar ni annorlunda mellan bena efter kissning.
    HMMM jag luktar sött asså en konstig fråga?
    Jag har aldrig luktat mellan benen men känner av det ibland =( vill fan inte lukta där ner
    Vad kan detta vara OROLIG?
    Gumman detta tog jag upp för ett litet tag sen då det luktade sött när jag kissade, då hade jag uvi å det var den enda känningen jag hade typ..men det kan åxå bero på ngt du ätit, kan åxå vara så enkelt att din flora e annorlunda....jag kände detta när jag kissade, å hade inga andra symtom.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 15:50:27 följande:
    Vad gäller avnavling så finns ju en hel del av barnets blod kvar i moderkakan och det behöver tid för att pumpas tillbaka till barnet. Om man avnavlar direkt så går barnet miste om nödvändigt blod. Jag är inte så insatt i frågan men tänkte fråga min BM och tänkte också höra med er vad ni tänkt.

Vad gäller K-vitaminsprutan tror jag de ger den direkt och har gjort sen 70-talet eller nåt. Jag vet inte om jag ska låta dem ge den till mitt barn. Tror inte äns de informerar om den utan bara ger den. Känns som om det är mycket de inte informerar om.
    ok, mja asså inget av det gjordes när jag fick min dotter, då satte dom clips på navelsträngen å klippte av,eller ja hennes pappa gjorde det. hur länge ska man vänta med att klippa då? å vad det gäller sprutan så vet jag att dom inte gav min dotter ngn vid födseln, för dom la upp henne direkt på mitt bröst å där stannade hon typ.
    varför skulle den vara bra för då?
    ang avnavling så har jag aldrig hört detta, å min dotter e fullt frisk å ingen blodbrist...mkt konstigt dom kommer på hela tiden.
    när jag väntade henne så skulle man absolut inte äta fisk, idag ska man osv...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 15:43:43 följande:
    Ska du begära sen avnavling?
    Sprutan med K-vitamin som bäbisen får när den är nyfödd verkar också va lite omdiskuterad. Tänker du ta upp det i ditt förlossningsbrev? Vill dua tt ditt barn ska få den?
    Ska fråga min Bm om detta...har jag aldrig hört..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10