den kära leken skrev 2010-06-14 15:50:27 följande:
Vad gäller avnavling så finns ju en hel del av barnets blod kvar i moderkakan och det behöver tid för att pumpas tillbaka till barnet. Om man avnavlar direkt så går barnet miste om nödvändigt blod. Jag är inte så insatt i frågan men tänkte fråga min BM och tänkte också höra med er vad ni tänkt.
Vad gäller K-vitaminsprutan tror jag de ger den direkt och har gjort sen 70-talet eller nåt. Jag vet inte om jag ska låta dem ge den till mitt barn. Tror inte äns de informerar om den utan bara ger den. Känns som om det är mycket de inte informerar om.
ok, mja asså inget av det gjordes när jag fick min dotter, då satte dom clips på navelsträngen å klippte av,eller ja hennes pappa gjorde det. hur länge ska man vänta med att klippa då? å vad det gäller sprutan så vet jag att dom inte gav min dotter ngn vid födseln, för dom la upp henne direkt på mitt bröst å där stannade hon typ.
varför skulle den vara bra för då?
ang avnavling så har jag aldrig hört detta, å min dotter e fullt frisk å ingen blodbrist...mkt konstigt dom kommer på hela tiden.
när jag väntade henne så skulle man absolut inte äta fisk, idag ska man osv...