Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-06-14 15:52:52 följande:
    Tydligen kör de tidig avnavling i Göteborg för att kunna forska på navelsträngsblodet.
    Asså mitt barn e inget ngn jävel ska forska på det kan jag ju tala om.
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-06-14 15:59:11 följande:
    jo har gravidbälte..

Funderar dock på att ändå åka dit.. Kan ju vara så att det är en uvi som bråkar.. Fast jag vet inte säkert...
    Ok, tänkte på din höft ang det..hjälper det inte lite då?
    men åk in om du e orolig, går man med uvi som gravid så kan det lätt sluta med njurbäckeninflammation-inte bra! ta det säkra före det osäkre...
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 16:00:12 följande:
    Det blir faktist bara vanlig flintastek men ska se upp så jag inte råkar missta mina feta prinskorvsfingrar så dom åker på grillen

Sen blir det någon sallad och hasselbagspotatis
    åh va gött, det konstiga e att jag har inte kunnat äta rent kött sen jag blev gravid...fast det låter ju såå mums :) jag kan äta köttfärs å kyckling å fisk typ...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-14 16:01:16 följande:
    Nä jag har själv många frågor om detta att at upp med min BM. Jag har för få svar för att kunna svara dig och så måste jag springa till bussen men vi får återkomma i ämnet när vi vet mera! Det är en hel del de inte informerar om tex GBS.

Vi hörs imorgon!
    Ok, ja jag ska med ta upp detta...hm..sant, många som inte har en susning om GBS , det hade inte jag heller förens dom sa att jag hade lite. mkt dålig info asså.
    ok, see you later...
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 16:01:21 följande:
    vill ni ha SEN avnavling så begär det. har för mig dom gör det här i kristianstad där jag ska föda....
    detta ska jag kolla upp noga innan jag bestämmer ngt..
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-06-14 16:08:07 följande:
    Men sprutan har jag för mig att mamma är det som får.
    Pregga: du nämde något om din tös fot efter 3 dygn. Det är samma nu. Det är pku-test dom gör, fast nu tas det efter 48 timmar och inte 72 timmar. Sen kollar dom även barnens hörsel.
    ok, asså jag minns inte det, men jag vet att inte min tös fick ngn spruta. men detta ska kollas upp, samma vad det gäller avnavling, ska med kollas upp noga!!
    ok, jo så hette det ja...haha men va bra att dom gör det så fort. jag låg ju kvar med lillan i 3 dygn så det gjordes innan vi åkte hem, men denna gng vill jag nog hem snarast, får la åka tillbax då....eller vänta fint där i 48 timmar, kanske lika bra....

hur ska ni andra göra, stanna på bb ngn dag eller åka hem?
    gu jag minns just nu när man skulle skita första gng...va rädd man var, men det gick bra :) haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-14 17:24:44 följande:
    om förlossningen går bra så vill jag åka hem så snart som möjligt. sist så ville jag åka hem bara efter 3 timmar men fick snällt vänta 3 timmar än. Dem har ju 6 timmar som minimum.
    Jo så tänkte jag med, men dom ska ju ta sticket i foten med, då måste man ju upp igen....hm..
  • Bubbis10

Ett litet tips till er som haft,har eller e oroliga för uvi-drick färskpressad citron i ett glas vatten, loka osv. eller koncentrerad citrondroppar i. funkar super....

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-14 17:28:34 följande:
    ja men då är det bara till att åka tillbaks. orkar inte stanna på BB så länge. jag trivs bäst hemma.
    jo asså som sagt, jag stannade i 3 dagar med lillan, men nu vill jag hem å finna mig tillrätta med min bebis hemma snarast....hm....
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 17:31:41 följande:
    Om förlossnignen här går bra så åker vi hem så fort vi kan,MEN absolut inte innan dom gjort undersökningar på bebben som skall göras men med mina bägge andra banr s har jag blitt kvar 7 dagar till 4 dagar pga första damen kom med urakut snitt,var typ död vid förlossningen samt jag fick infektion efter snittet och sonen hade bajsat i fostervattnet så vi blev sagda att bli kvar.

Hmmm ja derför är man ju berädd på att få bli kvar denna gången också.
    Oj, men fy va jobbigt.....
    elinnnnn skrev 2010-06-14 17:39:52 följande:
    jag tror inte ens man FÅR åka hem före läkarundersökningen så det är nog inga problem :)
    hoppas din förlossning går mycket smidigare än förra gången och att du kan åka hem när du vill
    näe det e nog därför man måste stanna i 6 tim minimun, dom ska ju kolla barnets höfter mm, som på en liten kyckling :)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 17:44:37 följande:
    Japp hoppas på det men bägge mina barn har bajsat i fostervattnet så ja jag blir ju inte förvånad om tösen här också gör det...
    Jag hoppas innerligt dock jag kan föda vaginalt utan problem.
    Hoppas med att jag kan föda som med lillan, vanligt.
    SweetLilly skrev 2010-06-14 18:02:47 följande:
    tranbär är det absolut bästa faktiskt! men alla sura drycker ska fungera!
    jaså? till mig så sa dom på altenatalenheten, spicialmördavården att citron var det bästa :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10