Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-06-15 10:34:18 följande:
    Det är väl helt enkelt en jäkla massa som pågår där inne. Det trycks och bökas och tas plats. Samt att vi lär ha en hel del hormoner i kroppen som påverkar oss. Så länge det bara är tillfälligt, vilket det är på mig, så tror jag inte det är nån fara. Mår ju så himla bra i övrig.
    jo jag mår ju åxå toppen, tog samtalet här emellan nu :) Bm sa det att man ska INTE ligga på rygg nu när man e så långt gången för när vi får detta tryck med tung andning så påverkar det åxå bebisens hjärta å dom sjunker kraftigt så nu blir det att ligga på sidan vare sig han vill eller inte. sen att jag hade ont i mellangärdet kan bero på att jag åt precis innan jag la mig, violket leder till ökad magsyra..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-15 10:30:25 följande:
    har man mycket magsyra så blir man öm i magen och klart det släpper om man äter eller dricker något. Att man har ont när man kliver upp är ju inget konstigt heller, bebisen kan ju ha legat halva natten i samma position och tryckt på det ena eller nadra..
    Hon sa det med att när trycket bli så som du beskrev att du fick yrsel så måste man byta ställning för det påverkar även den lille..
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-15 10:52:33 följande:
    JAg har undvikit att ligga på rygg det senaste just av den anledningen :)
    ok, ja jag kommer inte ligga på rygg mer alls nu, så nu får lilleman protestera hur mkt han vill..

elinnnn-grattis till ny vecka :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-15 10:57:18 följande:
    ang ryggläge:
     jag kan  inte ligga på rygg, det har jag inte kunnat sen runt v.10 eller nåt sånt. blir helt snurrig i huvudet då :)

ett tag hade jag jätteont i sidorna av magen eftersom den typ hängde fritt när jag låg på sidan. nu ligger jga också på sidan eller halvt på magen. fast det är ju heller inte så skönt, särskilt inte för höfterna.
    men nu är det ju inte så långt kvar, så det är bara till att hålla ut
    Därför en gravidkudde e super :) avlastar hela magen :) typiskt denna bm att säja detta till mig nu....det var inte min vanliga..
    den kära leken skrev 2010-06-15 10:58:59 följande:
    Nä man plågas ju hellre själv än plåga den lille. Själv får jag lite ont i axlarna av att ligga på sidan. Men det går bra med en massa kuddar och så. I morse vaknade jag ju som sagt på magen, haha. Mot slutet blir det kanske till att sitta upp och sova.
    jo men exakt, jag trodde ju att jag gjorde det mer bekvämt för honom då han blir helt vild i protest när jag ligger på sidan, men nu får han finna sig i det så inte det lilla hjärtat blir påfrestat...å jag visste ju inte detta, NU får jag ångest.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-15 11:06:36 följande:
    jo det kan man ha! Om man har halsbränna beror det på att magmunnen "läcker" och det stöts upp syra i halsen!
    ok, för halsbränna har jag inte...tack å lov :)
    ssssssss8 skrev 2010-06-15 11:10:33 följande:
    Hur många veckor på förhand har ni tänkt börja tvätta kläder och ställa säng och vagn  i ordning och sånt? har för mig att jag börjat 2 veckor innan bf.
    Det hinner väl inte blir dammigt igen på de två veckorna?
    jag fixar åxå mitt ca 2-3 v innan beräknat Bf då jag nästan iskallt räknar med att få ca 1 vecka innan:)
  • Bubbis10

har jag skadat min prins nu genom att ha legat på rygg??? jisses...nu mår man ju mindre bra...men jag känner han nu ju .tack å lov :)

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-15 11:29:30 följande:
    Har ni några tips på mat att ta med sig till förlossningen eller? Själv är jag väldigt känslig för lågt blodsocker och blir väldigt grinig när jag inte får mat.

haha men gumman, du får mat där efter du har förlöst :)

Elinnn, jo det blir varmt..man kokar ju på natten i princip..näe nu ligger ju magen längs madrassen typ, haha snyggo...men vi bär ju på den vackraste skatten...

ja du måste berätta sen hur det gått :)

Tror du jag skadat min prins nu när jag legat på rygg, trodde det var mer bekvämt för han då han protesterar hej vilt när jag ligger på sidan ju :(

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-15 11:38:35 följande:
    Jag räknar med minst 12 timmar på förlossningen. Går det fortare så är jag bara glad. Och 12 timmar med endast frukost och mellanmål? Skulle inte tro att det fungerar för min del. Vid det laget har jag förmodligen slagit ihjäl alla inblandade. Jag måste ha mat var tredje timma. Annars kan jag inte så upp. Blir la att man packar ner lite av varje. Det är ju ingen fara om man inte äter upp det.
    hahahahaha, näe det e ingen fara att du äter under tiden MEN du lär nog inte ha ngn aptit...jag fick ju soppa å smörgås...å när glassen kom in så började jag kräkas...direkt efter kräket så kom krystvärkarna, å risken finns ju att man bajjar ner sig om man ätit, det gjorde tack å lov inte jag hahahah
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-15 11:40:34 följande:
    Ja det är just det, efter att jag förlöst. Under tiden då? Får man hur mycket mat man vill då menar du? Eller måste jag skicka maken till cafét varje gång jag vill ha nåt? Får han med mat eller är det bara jag?
    Både jag å dotterns pappa fick fika efteråt, men bara jag fick lagad mat..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-15 11:56:11 följande:
    pregga: nä jag tror inte det är någon fara :)

den kära leken: jag blev nog erbjuden middag men då var ju bebisen nästan ute så då hade jag varken tid eller lust att äta. oftast är man så "inne i sig själv" att man inte ens tänker på mat. du kan ju ladda hemma också innan du åker in till förlossningen ;) men ja det kan ju vara bra att ta med något ifall ifall om du ändå vill/behöver äta när det är dags. bättre ta med för mycket än för lite :D

det är nog lite olika om pappan får mat eller inte. fika får han ju men om man ligger inne brukar man få beställa till maken också och får då betala.
    ok, känner mig orolig nu ju..alltid e det ngt....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10