Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tjejer

LYSTRING LYSTRING! haha
    nu närmar vi oss inlägg 10.000 å den som skriver det vinner en liten gåva som skickas hem till vinnaren :)
    Lycka till, haha

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-07-01 12:18:02 följande:
    japp i dag tycker ja att de är lite bättre.nej då tog en mugg i morse när ja vakna sen blir de en i kväll innan ja ska sova;)
    ok, va bra :)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:18:09 följande:
    Ligger era busar högt eller lågt ner? Kors/tvärs?
    Min tösabit envisas med att ligga högt upp och på tvären
    Min lille har lagt sig med huvudet neråt, MEN just nu trycker det på lungorna så sjukt, har svårt å andas ju....
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:18:23 följande:
    godmorgon tjejer, eller god eftermiddag är kanske mer lämpligt!

först och främst: VAD IRRITERANDE ATT DEM ÄNDRAT PÅ SIDAN!!! JÄTTESTÖRIGT ATT BEHÖVA SCROLLA SIDLEDS OCKSÅ JU!!!!
    DÅLIG STIL ALLTSÅ FAMILJELIV!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen till det andra. jag svimmade nästan när vi var ute och åt.... jag satte mig ner men var helt snurrig i huvudet och det började mörkna för ögonen och helt matt/orkeslös var jag i kroppen..
    jätteläskigt!!
    när jag hade legat ner i en 10 minuter ungefär kände jag mig iallafall någorlunda stadig att jag kunde ta mig ut till bilen och åka hem.
    nu har vi varit hemma i en halvtimme men kroppen känns fortfarande helt matt. :S
    jätteläskigt
    Om du trycker på crtl samt understreck _ samtidigt så ska skrollen där nere försvinna, men visst var det störande. Borde dom gått ut med tycker jag!  men fy va hemskt, kanske din lille tryckte på stora kroppspulsådern..?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:31:33 följande:
    åh tack för tipset, men nu blir ju texten jätteliten....
    väldigt dålig stil av familjeliv att ändra sidan ´till det sämre!
    haha jo texten blir mindre men skönt å slippa skrolla åt alla håll å kanter, haha
    ja det e dåligt av dom-var mkt bättre innan!
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:33:15 följande:
    jag har ingen aning om vad bebisen höll på med hahaha, läskigt var det iallafall och jag hoppas verkligen inte att det händer igen
    Näe det förstår jag....asså jag börjar känna mig som en fisk på torra land, får ju för sjutton ingen luft knappt...trycker över hela bröstkorgen å jag har inte ångest...
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:33:00 följande:
    Tänk om jag kunde känna som er att man skulle få föda tidigare än bf men icke...
    Jag har gått över med bägge andra två så hon här lär säkerligen göra som sina syskon och gå över minst 1v över tiden och se ut som ett skrynkligt russin när hon kommer ut
    Liiiite innan tycker jag gott hon kunde komma

Tror ni man kan övertala den lille att komma ut lite tidigare?
    Kanske kan muta med lite extra i veckopeng???
    Eller extra mycket god mat när hon kommer ut???
    haha du får la försöka muta lillan, haha å du lycka till :)
    men jag e ganska så säker på att min kommer tidigare,min dotter kom 8 dagar innan beräknat Bf, å mitt x föddes 2 veckor tidigt med...så jag räknar med det. Bara det inte blir föör tidigt, men en v eller 2 gör inget.
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:36:11 följande:
    Föresten när ni fött era andra barn (Ni som har fler) har ni fått tex blommor osv då av anhöriga på bb?

Får ni ta emot folk nu på er förlossning?
    Här får ju inte äns syskon komma in längre
    Helt sjukt så man får istället springa ut i korridoren för att dom ska ses
    Jag fick ta emot blommor då men vet att det e förbjudet nu pga allergi osv. Å nej vi får inte ha mer än pappan på rummet, så ska ngn annan hälsa på så får man fint åka ner till entren i cafeet typ.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:38:20 följande:
    jag tror inte att man får ta in blommor på BB pga allergirisk. eller får man det?
    jag har iallafall aldrig fått några blommor ;);)
    jag läste på helsingborgs lasaretts sida att man nu får ta emot besök att dem hävt beslutet.
    så om det är så fortfarande när det är dags att föda kommer jag ha både min man och min mamma med in i förlossningssalen :D
    Jag fick ju ha min mamma,dotterns pappa samt min syster inne på själva förlossningen, men det är på rummet sen som bara pappan får vara med....
  • Bubbis10

tjejer

kan ni tänka er, för en tid sen så pratade vi om att bara man kom över v 12 så var man trygg...å några föll bort fr tråden tyvärr...men nu sitter vi här lyckliga å pratar om förlossning, helt fantastiskt ju...

hihi vi ska ha våra små snart :)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:40:47 följande:
    usch vad jobbigt med att knappt kunna andas... du får väl trycka ner lillprinsen liute djupare i bäckenet hahaha. stackare
    som tur är så har jag sluppit andningsbesvär denna gången. min mage putar ut lite extra istället..
    fast det är ju nu som livmodern är som högst läste jag på nån sida om det nu var FL eller nån annan...

GRATTIS TILL NY VECKA FÖRRESTEN :D
    Hihi tack så mkt elinnnn :)
    jo asså detta e jag ju inte van vid, vette tusan om han spjärnar med fötterna eller pressar upp ryggen nu emot lungorna, brukar inte ha det såhär...å min mage e rakt frampå nu, haha syns inget bakifrån ens...haha
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:41:49 följande:
    Japp jag ska be om hinnsvepning och gör dom ej det ska jag be min man göra det o gör inte han det så får farbror dildo göra en
    Att gå över tiden igen så länge är fasen skitjobbigt och tar knäcken på mig totalt.
    Pregga skrev 2010-07-01 13:36:34 följande:
    Näe det förstår jag....asså jag börjar känna mig som en fisk på torra land, får ju för sjutton ingen luft knappt...trycker över hela bröstkorgen å jag har inte ångest...

haha du får la försöka muta lillan, haha å du lycka till :)
    men jag e ganska så säker på att min kommer tidigare,min dotter kom 8 dagar innan beräknat Bf, å mitt x föddes 2 veckor tidigt med...så jag räknar med det. Bara det inte blir föör tidigt, men en v eller 2 gör inget.
    Då har du förutsättningarna på din sida
    med nr 1 gick jag över 11 dagar har jag för mmig och med 2:an 8 dagar...
    Så allt pekar på extra tid här med *suck*...
    Jag får la sticka in huvudet till henne och visa att haloj här e din morsa kan du komma ut nu?
    Eller nej fasen stackarn får säkert värsta skräckupplevelsen då av att se morsan och lä'r ju sy fast sig där inne för o slippa komma ut till den där galna desperata morsan där ute som dessutom lyckas klämma in sitt stora fula tryne där nere...
    hahahaha jaa lyckas du få in hela huvudet på dig själv så rek jag guiness rekordbok :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:42:54 följande:
    Ja o många har ju "känt" varandra sen vi jobbade på att få ett plus
    jo å det e så sjukt kul, haha vissa här inne har man ju lärt känna även utanför Fl, har ju daglig kontakt med ett par via tel med, haha å vi ska ju ses med :) jättekul faktiskt...Glad
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10