Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 19:52:51 följande:
    Men hur är det med klamydia da? Hur yttrar sig det?
    Haha ja pregga sötnos jag vette fan vad man har o inte. E bara rädd o ha sex nu ska du veta.
    Jag hoppas ju att det inte är något allvarligt eller så bara utan "bara" något som går att bota snabt kvickt o lätt.

Jo men man är la blind för att se att det finns OM med i bilden men sånt vill man inte se

men om jag ber en bm då på måndagen den 12:e nu omm en koll gör dom det direkt tro eller får man vänta?
    men tas inte tester om könssjukdommar hos sin bm då man blivit gravid där?

Klamydia kan svida å vara mkt irriterat,men du ska ju inte ens behöva ha det i tanken ens. Du har din man å ska ha barn...klart man inte vill se saker som för andra kan vara uppenbart...å jag hoppas ju innerligt för din skull att det inte e ngt sånt, men då du har symtom åxå så..finns ju chansen för det..

Du ska be att dom tar prov med en gng hos ddin Bm å nej dom väntar inte, för du kommer behöva ab. det tas inte prover om sjukdomar obligatoriskt längre, det gjorde man när jag väntade dottern men inte nu å jag bad dom kolla själv, jag hade inget men dom kollade samma dag som jag var där å bad dom.

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 19:53:50 följande:
    men detta blodet kom ifrån hans snorre iaf
    mm, å det vet du ju själv att det inte e normalt! Han har ju vart elak som attan med, kan vara dåligt samvete som han tar ut på dig....om det e en köns sjukdom, hur ställer du dig till det då?
  • Bubbis10
    bizzziie skrev 2010-07-02 20:11:50 följande:
    Hej underbaringar!

Nu måste "syster" Johanna lägga sig i diskussionen..

Prostata är en körtel som män har som producerar manliga hormoner, bl.a. testosteron och framförallt sädesvätska. Körteln sitter mellan pung och penis ungefär.. Den sitter alltså inte i anus. Däremot känner alltid läkaren i anus eftersom man därifrån kan känna prostata då den ligger mellan penis och ändtarmen (precis som man kan känna blindtarmen genom anus om den är inflammerad). Därifrån kan man känna om prostata är förstorad eller öm.

En prostatacancer märks tydligast genom att mannen har svårt att kissa (kommer bara småskvättar, eller runn stråle), men det kan även göra ont. Täta trängningar är också vanligt. Man tar ett blodprov vid misstanke om cancer i prostata för att se om det finns ett speciellt prostata-antigen i blodet. Att mannen blöder från penis är mindre vanligt! Har faktiskt aldrig hört nån som har gjort det.. men tror inte det är helt uteslutet..

Du kan alltså INTE smittas av detta.

Jag vet inte mycket om inflammation/infektion i prostata men vet att det oftast orsakas av sexuellt överförbara virus eller bakterier.... jag hittade en sida om prostatit, alltså inflammation i prostata... www.urologkanalen.com/prostata/prostatit/inde...

Du kan smittas OM det är en sexuellt överförbar sjukdom som orsakat din mans problem... kan vara gonorré men klamydia verkar vanligast.. och en sådan sjukdom får man ju inte utan sex så någonstans ifrån har han ju fått det!

Lycka till!!! <3
    hey babe :) vad glad jag blir att du kikar in å hoppas att du stannar nu!! hihi, tack för detta inlägget å som jag skrev så har min systers pappa misstänkt prostatacancer, å det e exakt som du säjer-trängningar,små skvättar, osv..<3
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 20:12:15 följande:
    Vad är AB???
    Anbitiotika.
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 20:20:35 följande:
    Ja du jag har helt klart ingen aning faktist Nu vill jag bara veta VAD det kan vara för något först.
    jo att du vill veta VAD det är förstår jag ju....men OM han skulle vänstrat så e ju det illa nog, men att du dessutom väntar hans barn, e mamma till dom han redan har å dessutom gett dig ngn skit å e elak?

Du e värd så sjukt mkt mer gumman....
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 20:26:20 följande:
    Fyyy fasen säj inte så Tänk o ha blivit smittad med något allvarligt Ja fy fasen det hade förstört hela mig

Vill inte göra dig mer upprörd än du redan är, men vill ju att du ska vara lite realist åxå för din egen skull gumman, inte för min eller att jag ska vara fröken duktig...utan för att förbereda dig utifall att...

allvarligt? asså klamme å gonne i sig är ju inte allvarligt så om man inte går med det länge, det ger ju ärrbildningar på ällledare å kan i värsta fall bli vidare infektioner om man går med det länge obehandlat.

men det e väl riktigt illa nog om han ens gett dig ngt!

• Bubbis10

Såå nu e snart middan klar, ungsbakad laxfile med ris,grönsaker å bearne sås...MUMS!

• Bubbis10
    Pregga skrev 2010-07-02 20:37:13 följande:
    Såå nu e snart middan klar, ungsbakad laxfile med ris,grönsaker å bearne sås...MUMS!
    Sen midda men värt å vänta lite på, hihi
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-02 21:10:55 följande:
    SkämsHej mina Goingar!

Jag hoppas att ni alla mår bra!
    Satte mig framför datan i ett försök att inte få en sammandragning men icke... ryggen skriker mellan skulderbladen och magen anfaller sig själv!
    Min ryggvärk beror på tvärläge enligt bm!!
    Vete tusan hur mkt ork jag klarar mer av allt detta!
    Känner mig som en pille missbrukare med alvedon citodon och antibiotika mot uvi.. DET bränns under revbenen och det känns piss och vara gravid!
    Att bara sitta och skriva detta är en stor sak för mig!!
    Har inte ens kunnat slänga iväg sms till mina anhöriga ! Orkar inte med telr samtal ... Klarar bara att gå stå
    Kan inte sitta det e för smärtsamt!

Hoppas ni mår bra =)
    men herregud...klart man inte kan styra över sina känslor å har man ont så klart man måste få tycka att det e jobbigt..men tar du citodon? har läkaren sagt det? dom brukar säja-bara panodil. inte ens alvedon..
    Så synd att det känns piss att vara gravid när det e det mest fantastiska man kan uppleva....men har man så ont å mår dåligt så får det respekteras såklart, sänder en styrke kram
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-02 21:47:22 följande:
    Gud va kul att du e inne. Jag frågade min husläkare å han sa att d med parasetamol går bra.... (eller hur d stavas)
    haha klaaaart gumman, väntar ju på dig ;) ok, då vet jag...jag som hade kraftiga migränanfall i början av grav tog inget alls...haha
    sofie och laura skrev 2010-07-02 21:47:36 följande:
    Ja gumman, ja fick det utskrivet?
    Samt på Förlossningen och antenatalen gav de mig det!
    Tom sömntabletter fick jag utskrivet SOM jag inte vågar ta!!!!

Mår så himla dåligt att behöva säga piss NÄR MITT BARN VÄXER i min mage, det är så vackert och skall man behöva känna detta!!!

Varför bränns det under revbenen?? Någon
    Ok, men har du fått det utskrivet så e det ingen fara:) men sömntabletter hade jag inte heller tagit! att dom gav dig det...hm..klart det inte känns kul att känna så, men du...snart e din lille ute med dig, ditt vackra barn som du kan pussa på å mysa...det e inte lång tid kvar nu.

varför det bränner under revbenen, jag minns inte varför men Carohl har haft det så sen tidig graviditet, tror det var lillans fot på henne som pressade där...hm e osäker men fråga henne, jag vet att hon haft det så länge.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-02 22:06:18 följande:
    Lider med dej... Mina revben är nog blåslagna om man kunde se. han sparkar å sparkar. Kände av rygge ganska mycket för typ 1 månad sedan, men nu har han snurrat å ligger på rätt håll, å peppar, peppar... så har jag inte haft ont på de viset sedan dess tack å lov.
    Jag har hört att foglossning å smärta försvinner helt eller lättar när den lille vänder sig neråt..
    tack å lov så har jag inget ont alls...å har inte haft:)
    knyzzel skrev 2010-07-02 22:10:01 följande:
    Gött... Allt bra? Vad har du gjort i dag då?
    Vi va å badade på badet å inte på stranden . Havet blir d i morron å då tar vi me engångsgrill å lite kött med potatissallad... mys mys
    hihi ok, ja dottern ska få ett simkort imon, då vi bor 2 min fr ett av gbg finaste utomhusbad :) havet e ju mys, får ni plocka stenar till dopet med ju :)
    Idag var jag på Ikea, köpte ett säng set,4 st lakan,3 st plast skydd,badlakan(blåa) å lite annat till prinsen :)
    jag älskar å gå på ikea annars men inte idag, var föör jobbigt med allt folk osv. sen på bussen så sätter sig en snusk framför å hans odör va FRUKTANSVÄRD! asså jag bara sa högt å fy faaan, flytta på dig(min mamma) så hoppade jag långt bak, men du tror inte stanken la sig som ett täcke över hela bussen, jag mådde riktigt illa till slut. det där var inte en dags svett utan kanske en månad, hans hår va heeelt fett. å han kanske var en 23-24 år....min mamma fick åxå hålla sig för att inte ulka.....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10