Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-30 07:59:20 följande:
    morrn morn. Ja vilken värme, trodde jag skulle krevera i natt, fy, vi hade ca 26grader hela natten i sovrummet trots lite öppet fönster. Vaknade tidigt och kunde inte somna om heller, blir nog en lunchsovning ist.

Måste nog städa lite, det som jag orkar iaf, imorgon kommer min far på besök över helgen, jag har inte träffat han på 5 år tror jag..
    japp samma här, det var så kvavt inatt så jag höll på å bli tokig, ställde in golvfläkten emot min säng, men inatt va det jobbigt aså! Hua
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-30 09:54:00 följande:
    Godmorgon alla!

Här är det grått väder idag och jag hoppas verkligen det blir svalare och regnar som satan idag för dessa näterna är hemska och man kan inte sova för det känns som man får värmeslag

Jag och min man har typ inte snackat med varandra sen igår sen hans jäkla kacklande.

Jag håller mig på min sida vilket är skönast.

Alltså jag börjar känna mig ledsen över en sak och det verkar som att jag inte kan hålla tätt längre nu när man är gravid
    Jag har kännt att det kommit något rinnande i trosan då och då helt utan någon anstängning och det har fasen luktat KISS
    Är detta ett vanligt fenomen?
    Känner mig fasen grymt äcklig trots att jag duchar av mig 1-2 ggr per dag så känner jag mig iaf äcklig och känner mig som en vandrande kissluktfabrik
    Knipövningar gör jag varje gång och jag kan knipa hårt vet jag både mannen har sagt det samt bm men varför kommer det kiss?

Skönt iaf att man kan glädjas åt en ny vecka idag ( Vecka 31 )
    Dock är det mååååånga veckor kvar innan sessan kommer men iaf en vecka närmare tills den stora dagen,dock börjar jag känna mig fruktansvärt rädd då jag ska åka in och föda själv (mannen ska passa barnen hemma och han kan fan gått hålla sig här hemma) men jag ska kämpa och vara stark iaf för Sessans skull och hoppas man slipper k-snitt utan får föda henne vaginalt utan problem för någon av oss.

Och tack ni alla för era söta ord igår och du söta gulliga pregga tack för du finns *Kram*
    Lilla stumpan, som jag känner med dig ska du veta, hade du vart här så skulle jag kramat dig ordentligt å klappat din fina mage å sagt hur spiciell du faktiskt ärHjärta
    jag är glad att du finns åxå å att vi fått så fin kontakt, det glädjer mig mkt mkt.
    vad det gäller att läcka urin så tog jag upp det för ett par dagar sedan å det stämmer som den kära leken säjer, jag rusade ju upp på mvc å va nästan hysterisk å sa-jag tror vattnet har gått, haha men det var det inte. Jag behöver inte ens anstränga mig eller nysa utan att det rann till, så nu använder jag tros skydd ute.
    vad det gäller att föda utan din sk man , kan du inte ha med ngn annan som din mamma? en god vän? jag ska ju ha med en av mina bästa vänner på förlossningen.:)

Grattis till ny vecka, kom ihåg det att varje vecka som går så e du ett steg närmare ditt mirakel :) helt fantastiskt....förstår att du e ledsen å full av blandade känslor, mitt x har åxå betett sig som ett as, men inte ens han har sagt ngt sånt om vår son....men då hade jag med all säkerhet klippt till han med,.
    bamsekram till dig...
  • Bubbis10

har ingen foglossning,ingen halsbränna,inga uppstötningar, inget ont...guu va skönt inser jag nu när jag läser vad ni andra har, hua...dock så små hugg det lite i muttan igår, men inget ida :)

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-30 11:41:42 följande:
    :) JAg är också väldigt gald att jag mår så bra som jag gör. Bara lite sura uppstötningar vissa dagar, som idag och så svullnar fötterna och händerna lite mer än vanligt ibland. Men ingen foglossning, ingen oro, inga hugg samt en partner att dela allt detta med. Tycker så synd om Nallephumamma och det hon går igenom nu. Hoppas hon kan finna stöd här och hos andra i sin närhet!
    Jo visst e det underbart, hihi ja jag önskar ju att jag kunde säja att jag sluppit oron med men den hänger sig kvar lite även om den lättat en hel del :) dessa hugg jag har e små bara inget som gör ont, antar att det e lilleman som trycker på lite, hihi  mina små svullna fötter e inget jag har ont av än iallafall...jag har inte ngn man att dela allt med, MEN jag har världens goaste vänner som finns för mig 24/7 året runt, som ställer upp med allt.
    ja jag ömmar så för nallepuhmamma å önskar man kunde göra ngt för henne.....
    SweetLilly skrev 2010-06-30 11:46:18 följande:
    ja vi är ju väldigt olika i våra krämpor och problem, men vi har ju alla våra problem på ett eller annat sätt, och jag hoppas allt blir bättre för oss när vi fått våra små mirakel i famnen!

Jag är väldigt glad över min man när allt är så tugnt och det är ju så det ska vara så det måste vara jättetungt för dig nallepuhmamma att inte ha det stödet!

Jo men visst e det så,jag har ju min oro som hänger sig kvar...fast den e bättre såklart :)

men jag tror ju helt klart som du att det släpper när vi har våra små i famnen å pussa på..hihi myssss

att inte ha stöd fr sin man kan nog vara lite individuellt vad man känner inför det, i början var jag ju ledsen med men insåg att jag har det så sjukt mkt bättre utan han :)

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-30 12:03:36 följande:
    absolut, jag tänkte mest när man lever med nån som endå inte finns där för en..
    Att du klarar dig bättre utan ditt ex är helt klart, och du kommer nog i framtiden hitta en bra man att dela livets svårigheter med.
    Jo men visst e det så, asså att leva med ngn, ja i tvåsamhet men ändå vara så ensam...fy va hemskt, då vaknar jag hellre ensam i min säng, som idag..gick upp å stekte pannkakor till frukost,lilleman puttade å lillan sov..det var lungt å fridfullt...efter en stund hör jag lillan ropa-mamma kom å pussa på mig, hihi helmys :)
    mja kanske ngn dag att jag hittar ngn jag med, men det lär ju få dröja...för min egen del så ska jag försöka bli hel i mig själv igen först :)
  • Bubbis10

Sweetlily å den kära leken

det säjer väl sig själv att det e skönt att vara 2 st, det brukar ju vara en förutsättning för de flesta när man skaffar barn, nu bryr ju inte jag mig ett dugg om att ni braverar hur underbart det är att ha sin man hos sig då jag klarar mig alldeles utmärkt utan.

MEN jag ser inte hur det skulle hjälpa nallepuhmamma att se er skriva sådant när hon e mitt uppe i en sådan situation? Det får ni gärna förklara för jag ser det inte??
     det finns ngt som kallas för finkänslig!

Å jag tror inte att jag e ensam om att reagera på detta nu! även om det ofta e jag som öppnar min å säjer ngt om det.

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-30 14:42:56 följande:
    *suck* here we go again. Ingen vill bravera, det borde vara självklart. Jag har sagt att jag tycker det måste vara svårt, för jag hade inte klarat det. Jag är glad att jag har det bra.
    Precis som när du säger att du mår så jäkla bra när jag mår skit, ska jag tilla upp för det? nej..detta går tydligen inte, man får inte säga nåt alls. Finkänsligheten har inga gränser tydligen..eller jo..åt ett håll.
    *skratt* ja men nu väljer du att ta det negativt, jag ställde en fråga å jag fick inget svar-hur ska det hjälpa nallepuhmamma nu? det har inget med mig eller min situation att göra. Å jag vet att du har dagar då du har ont, å det var JAG som vid ett par tillfällen tog dig i försvar bla när ngn skrev att meh, varför inte skaffa fler barn bara för att man har ms? Minns du? jag har väl försökt stötta dig fram tills ganska så nyligen, jag fattar att du har ont, men nu skrev nallepuhmamma att hon mår skit, ska vi stötta henne i det då? eller sätta igång å tala om hur bra vi har det med våra egna män?
    ja i´nte jag nu då, men du fattar. jag e finkänslig när det behövs, jag har inte varit det alltid emot dig å den kära leken då jag tycker ni har ett udda resonemang å jag VET att ni kan svara för er, men nallepuhmamma behöver stöd nu, då tycker jag man ger det, eller? å gör man det då genom att tala om hur skönt det e att vara 2, när hon gråter pga hennes svin till man inte bryr sig om henne å bebis? jag anklagade ingen utan ställde en fråga.

Vad det gäller finkänslighet så har väl alla rätt att välja å vara det eller inte, men då får man ta konsenkvenserna åxå, vilket jag åxå får göra när jag e klumpig i oprden ibland. jag e LÅNGT ifrån felfri jenny, men jag står för det iallafall!
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-30 14:49:52 följande:
    Hemkommen från SPECIAL Mvc !

Ctg kurvan såg fin ut med en del samman dragningar bara =/ hua hua!

En underbar läkare som jag aldrig minns namn på (med väldigt fina läppar, är dock inte lesbisk men kan tycka att tjejjer är snygga )
    Vi kom överens väldigt bra med att göra ett Tul nästa vecka samt skall jag äta anibiotika  och om en vecka skall jag träffa dm igen har inte mina sammandragningar gett med sig så kan de max förlösa mig i veck 37 =/
    Problemet är att jag är helt mentalt trött på att haaaaaaa ont! ledsen Gråter
    så förhoppningsvis ska det ge med sig Obestämd
    Men stumpan då, jag finns på tel det vet du, bara ett samtal bort....men va bra att ctg kurvan såg bra ut å jag hoppas för din skull att det ger med sig snart.
    *skratt* ja man kan väl tycka att en tjej e snygg/vacker utan att vara lagd åt det hållet, jag kan se en tjej å tänka att-shit va snygg hon var. men jag vill ju inte ha henne för det :)
    Va kul att göra ett Tul, jag fick ju det sist med..hihi spännande..
    förstår att du e mentalt trött efter allt som varit de sista dagarna,stackare..hua...
    det e ju oron som tär på en hela tiden...jag börjar lugna ner mig nu, men jag känner ha mer nu åxå..men det släpper nog helt när man håller han i sin famn....å det e nog så för dig med..
    puss
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-30 14:56:35 följande:

detta är så vitt jag vet en tråd för ALLA gravida som har BF i augusti 2010.
    Det är inte en tråd för ensamma gravida som har BF i augusti 2010.

Jag kände inte det som att den kära leken och sweetlilly försökte på något sätt vara elak mot någon annan genom att skriva att dem var glada för vad dem har.
    det är väl klart man är glad om man har det bra, lika väl som man är ledsen om man har det dåligt?
    varför får man inte skriva om båda sidorna?

men för helvete elinnn, har du backat i tråden å sett??? eller har du helt tappat det genom att blanda dig i andras diskutioner.?! självklart så är tråden till för alla som ska ha bf i aug, har jag påstått ngt annat!!?? klart man e glad för vad man har men jag ställde en enkel fråga-hur ska det hjälpa nallepuhmamma när hon skriver å e ledsen över allt å behöver stöd?
    tror du hon behöver höra då hur alla andra e lyckliga över sin man eller ngn som peppar henne nu? Det säjer väl sig självt att man e glad för att man har det bra!!!!! SUCK.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-30 14:56:52 följande:
    Hur ska man ta det inlägget som en enkel fråga? Du är rätt aggressiv i din framtoning och om nån tar illa upp får man gladeligen säga det att man blir sårad och jag kan be om ursäkt.
    det var inte min avsikt att låta aggressiv på ngt vis, jag frågade efter dig häromdagen för att det saknades ngn i tråden-DU! å det var inte för att det skulle bli tjaffs. utan för att du var saknad bla av mig! Skitsamma, jag lägger inte ner ngn mer energi på just denna diskutionen mer nu, jag har försökt å peppa dig ang ditt Ks, jag har frågat efter dig osv. Å det var inte för att jag ville dig illa på ngt vis.

SEN just nu, blir jag tvärförbannad när andra kommer in å blandar sig i ngt som dom uppenbart inte verkat satt sig in i-jag ställde en fråga, får man inte göra det eller måste man ha en partner för att kunna? lilka dumt som att fråga-e denna tråden för ensamma gravida!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10