Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Skönt med fredag idag iaf.

Måste handla nya skor/sandaler till ungarna idag,köpa nya mobiler åt mig och mannen (OM han är snäll kan han få en ), sen ny kamera så man kan ta bilder sen
    Ikväll måste man baka tårta om jag inte ber svärmor kladda ihop en istället så jag slipper det jobbet hehe.

Snart dags o förbereda lunchen innan mannen kommer hem tidigt idag.
    Han och tösen har beställt Grillat idag så ja det blir att morsan får kavla upp ärmarna strax och på med´förklädet och sätta fart

Hörs vi inte mer under helgen önskar jag er alla en underbar helg...

Och

pregga: Ha en udnerbar dag idag med dina bekanta och med smörgåstårtorna idag för det var ju idag eller är jag helt ute och fiskar?

Och NEJ,NEJ,NEJ jag ska hålla ig väck ifrån tv,radio osv så jag slipper detta jäkla bröloppet...Brrr så jäkla irreterande och det kommer ju visas och höras överallt och stå i alla tidningar på alla sidor om BARA kronprinsessans brölopp....

det va INGEN som skrev i tidningar och syntes i tv då jag och min man gifte oss hahahaha

• Nallepuhmamma
    Godmorgon!

Ser ni fixat till en lista vad ni har och ska köpa

Vi har redan köpt klart allt och har allt klart redan till smulan

I fredags hämtade vi även ut babyboxen och som Pregga sa så gick det bra att få ut den trots vi inte hade någon utskrivare

Nu på morgonen har vi gett lillemannen sina pressenter då han fyller 1 år idag
    Stora grabben
    Senare blir det tårta och mera paket hos farmor och farfar

Dags att svepa min kopp te nu då lillemannen lagt sig igen innan det är dags att bada bägge barnen och klä dom fint sen

Trist grått regnigt väder här i skåne idag

Tösen i magen har blivit lugnare men känner iaf henne dagligen vilket är skönt.

Kram på er och sköt om er!!!
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-20 09:54:45 följande:
    Godmorgon!

ja ida så vaknade man tidigare än önskat, MEN det var min dotter som kom å sjöng på sängen för mig med fika..haha jag fyller ju på tis men hon ska ju på scoutläger imon å 3 dagar fram. Sitter åxå å söplar te här, var lite bekymmrad över att jag halvlåg på mage inatt då jag vaknade, men gick å la mig lite nyss å då satte lilleman igång å protestera, haha så han verkar inte ha tagit ngn skada iallafall..

Va skönt att du handlat klart allt redan, blir ju en lättnad å veta att det e fixat, jag blir klar nu i mitten av juli, skönt asså..kan man slippa tänka på det sen :)åå va bra att du fick ut din babybox Flört fick höra att dom ändrar innehållet var 6te månad så jag e såå nöjd över blöjhinken :)

Så lill killen blir 1 år idag, hihi gu va sött...får gratta han fr oss galna tanter här inne på tråden(tror jag kan säja fr oss alla)  Här blir det åxå kalas idag då lillan åker imon, smörgastårta,kakor mm...MUMS! hihi

här e det åxå mulet å trist, men men...tycker åxå att min son har dagar då han e mkt lugnare, asså jag känner ju honom varje dag men vissa dagar mer än andra...å jag försöker att inte oroa mig...hör genast carohl,s ord eka i huvudet-DET ÄR INGEN FARA!!!
    hahahaha men jag har kännt han nu på morrn iallafall:)
    Ja sså det blir ju inte större plats i magen utan trångare så nog fasne kan dom inte röra sig lika mycket längre. Sen är det ju mycket att dom sover också

Sicken go tös du har

Du får lägga dig tidigt idag.
    Ska iaf jag göra för min man går ju upp nu i 4v till kl 4:30 varje morgon då han ska till jobbet vilket är så j*vla irreterande för jag kan inte somna om sen.

Jag sover typ alltid på sidan ller halvt på magen. Kna inte sova på annat vis.
  • Nallepuhmamma
    Godmorgon tjejer!

Sitter här nu och käkar frukost.

Gick upp kl 4:30 idag och har redan dammsugit hela huset diskat

GRATTIS CAROHL Skål
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-06-21 09:15:44 följande:
    Haha du är galen! Flört Kl 4.30 och klar med dagens göra?! Vad skönt för dig då har du hela dagen framför dig.
    Jag tycker att jag brukar ha hunnit mycket med annars innan jag sticker till jobbet, då tvättar jag för det mesta en maskin, hänger den sen så kör jag en diskmaskin och plockar ur den. Sängen och så får min karl ta då han kliver upp senare än mig.
    Men jag vettesjutton, jag har verkligen träffat min överkvinna Flört

Tack för gratulationerna Skrattande
    Haha jadu sängen är jag dock urusel på att komma ihåg att bädda...

Ska strax förbereda pannkakor här så det bara är att värma sen till middagen
  • Nallepuhmamma
    Mandy86 skrev 2010-06-21 10:00:42 följande:
    Grattis Carohl! =)

Då blir det BM besök idag. Tiden går jäättefort nu fast man bara går dit var 14e dag

Ska vara sol här i Skåne hela veckan så nu ska jag njuta på balkongen!
    Kram
    VA!?! Är det sant? Fy fasen vad gött. Då jäklar ska jag steka den vita geggiga kroppen här ute i solstolen sen hela veckan
  • Nallepuhmamma
    FY nu kom den där Panikångesten bara pang på
    Fasen vad rädd jag är och dessutom ensam hemma med barnen.
    Det sticker,kliar osv i bröstet, blev jätte varm och känns som kläderna "skär in" i kroppen på mig/Sitter åt

Vad fasen ska man göra?
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-06-21 11:24:28 följande:
    Slappna av gumman... Panikångest är inte roligt men det enda du kan göra då är att ta det lugnt...
    Fick hem min man tack och lov Han var gullig och kom hem som stöd
    carohl skrev 2010-06-21 12:39:21 följande:

Kolla här då tjejer!

">

" target="_blank">

#!

hahahahaha Vad sööööööött
  • Nallepuhmamma

Kollar bm alltid upp o m man har UVI?
    Hur märker man att man har det?

Fan asså jag har kännt av "nått" där nere i hålet så att säja. Det sticker och sen kliar/svider det runt om själva öppningen....

Några förslag på vad det kan tänkas vara?

• Nallepuhmamma
    PREGGA:

GRATTIS på födelsedagen idag gumman HjärtaSkålSolig
    Hoppas du får en underbar dag idag
    sofie och laura skrev 2010-06-21 19:43:19 följande:
    Vaknat upp till verkligheten nu!
    Min smärta har avtagit och enligt Förlossningen är det förvärkar =/
    Lite orolig blir man men inte riktigt för att sätta mig vid förlossningen haha!

Är detta inte borta över natten ja då får man åka in och se hur det blir ?
    Ja dessa jäkl sd och förvärkarna kan ju göra vilken människa som helst vansinnig när dom känns i smärta och det "bara är sd/förvärkar en fl.
    Men du har inte så långt kvar nu gumman iaf
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10