Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-06-16 10:07:20 följande:
    Haha jag är hemma nu och då jag kom innanför dörren tog jag upp luren för att ringa fk angående havandeskapspenningen. Jag vet inte än om det blir beviljat eller ej vilket jag räknar med... Hur som helst så var det ju hemskt uppmuntrande när man kom fram jag fick köplats 330 men det ska ta bara ca 5 min innan de svarar så jag måste säga isåf att de är effektiva!
    330? Jäklar haha.
    Pregga skrev 2010-06-16 09:44:46 följande:
    Sorry gumman, jag hade ju en tid till kirurgen idag för operation....skulle ju opereras idag, hade helt glömt det...därför var jag tvungen att ta det samtalet..men nu blir det operation när lilleman e född å lite större....
    Vad är det för operation du skall göra?

När i vilken vecka behöver man inte vara rädd längre om bebben skulle födas? Alltså jag vill absolut inte att min lilla sessa skall födas för tidigt. Tidigast v 37 men ej över tiden heller.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-16 10:36:06 följande:
    Våra barn skulle klara sig nu :)
    den kära leken skrev 2010-06-16 10:32:40 följande:
    Nallephumamma: Den har mycket goda chanser att överleva redan nu! Nu handlar det mest om att den inte kan hålla värmen själv då den inte har så mycket underhudsfett ännu. Men det fixar de på sjukhuset med en kuvös.
    Men jag är bara i vecka 29 idag (28+0) pga jag blev ju bakåtflyttad massor vid ul.
    Så frågan är hur bra hon hade klarat det nu.
    Man är ju rädd pga dessa sd som kommer och går men har också fått höra det är övning inför den stora dagen samt vanligt.
    Pregga skrev 2010-06-16 10:35:09 följande:
    Mja asså jag opererades ju i nov inte nu förra,  nov innan för problem med tarmen, har fått polyper å cystor typ..som i värsta fall kan bli förstadiet till cancer, om det vill sig illa...men jag skulle tagit bort en bit till av tarmen idag men hade helt glömt då jag haft annat omkring mig, å nu kan jag ju inte ändå, så det får vänta.men det e d värt, min lille son ska ammas å så först, å när jag opererades sist så var jag full av morfin..å sen kan man ju inte nu heller, å min son e viktigast :) ja med min dotter såklart ...
    Håller tummarna för dig den dagen och det går bra då {#emotions_dlg.flower}
  • Nallepuhmamma

Hur kan ni känna skillnad på rumpa eller huvud på era bebisar?

Detta är ju ändå mitt tredje barn men jag har då aldrig kunnat klura ut vilket det varigt

Har bakat lite olika muffins nu och ska slänga ihop en liten sats småkakor sen =)
    Inte bra för hullet men gott =)

dags att äta tallrik filmjölk till lunch...

• Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 12:54:43 följande:
    jag känner ingen skillnad alls! vet bara att bebisen ligger neråt nu så när jag får en bula uppe på magen måste dte logiskt sett vara en rumpa

Å vad gott med nybakt, jag har inte orkat det i det sista men har fått uppgiften att baka till midsommar, så jag ska planera in det..snart
    Okej för isåfall ligger min tös ofta med ruman uppåt

Ibland blir även som ett spjut fast riktat åt ett hål som värsta bulan antingen åt höger eller vänster

Gott vad ska du baka då?

Ska baka tårta också osv tills sonen som fyller år nu på söndag (1 år)
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-16 13:08:40 följande:
    Min bula blir alltid åt höger. Iaf de 2 sista veckorna. Roligt med födelsedagskalas!
    Men det är så kul att se hur magen ändrar form och "flyger" runder hihi. Man får ju sig ett gott garv många ggr

Japp det är roligt med kalas men samtidgt mycket jobbigt nu när man är gravid och ska fixa allt i kalaset själv ja min man är ju med men han tar ju hand om barnen då med,men det skall fixas mat,dukning,bakning och fan hans moster
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 13:21:05 följande:
    Jag vet inte än, blir nån enkel sockerkaka, fast smaksatt med nåt göttigt, sen funderar jag på nån lite "lyxigare" muffins. Ev att jag planerar en citroncheesecaka, men det får jag göra på plats isf.. Blev om bedd att göra enkla saker, men det är ju endå midsommar Så nåt skoj ska det bli! Tips mottages gärna från den som har tips !
    Men det låter ju gott. man behöver ju inte göra något avanserat juh

Skulle själv behöva tips på hur man kan göra en rolig / skojig tårta för en pojke som blir 1 år ???
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 13:25:57 följande:
    hm.. en tårta med motiv på , med nåt han gillar?
    Hur gör man motiven? Alltså med vad?
  • Nallepuhmamma

Alltså jag är prenumerant på triss (Svenska spel) och har fasen betalat in månadsavgiften men har fortfarande inte fått mina triss och det har fan gått snart 1 hel jäkla månad.
    Hur länge skall man behöva vänta på sina lotter?

Inte för man har tur o vinna iaf men lite spänning iaf

• Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-16 13:32:36 följande:
    Åhh vad trött jag blev nu. Hade varit riktigt gött med en tupplur. 2,5 timmar kvar på jobbet sen ledig i 4 dar!
    Åh vad skönt för dig med ledighet
    Passa på och njut då och hoppas du får fint väder då med
  • Nallepuhmamma

Det där med motiv och kanske då med godis låter som en bra ide Blir faktist och göra det nu på fredag då lönen kommer

Ja asså jag har fått mitt spelkort osv nu men inte lotterna och jag kan se på internetbanken också att pengarna är dragna för lotterna också.

Får be min man ringa sen pga jag e en fegis hihi

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10