Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-06-16 15:58:16 följande:
    Hejsan....

Idag blev det handling till bebisen. Var på Ikea..Det är alltid kul.
    Inköpte en nattlampa med grodor på sååå söt. Badbalja, tvättlappar, plastlakan, Skydd till skötbädden.
    Det fanns så mycket söta saker. Få nog bli en tripp till.
    Nu ska jag sätta mig med fötterna i en hink. De ser ut som jag har dansat tango i en vecka....Svullna och fina.

Här det så fint väder att vi bara sitter ute och myser i värmen.
    Ska till Ikea i helgen och tänkte på dom där plastlakanen. Vad gav du för dom? har dom söta påslakanset till vettig pris också?
    Vad gav du för lampan?
    den kära leken skrev 2010-06-16 14:24:37 följande:
    Haha, här är det jag som får ringa alla smatal :)
    Hahaha är din man en liten fegis på att ringa?

Ikväll blir det enkel mat. Tonfisksallad bara sen jäklar blir det fotbad och sen ska min man banne mig få massera sin kvinnas fötter
    Jag själv skulle aldrig kunna masseras någons annans fötter då jag har fotfobi haha, ja men barnfötter är ju sååå söta iaf.
  • Nallepuhmamma

Jag har ju BF den 7:e september ( En tisdag) pga jag blev bakåtflyttad så  när i veckan byter jag vecka isåfall???

• Nallepuhmamma

enl fl byter den vecka iaf på onsdagar. stämmer det?

• Nallepuhmamma
    Myran 08 skrev 2010-06-16 18:33:26 följande:
    Mm det stämmer för FL räknar inte som din barnmorska då. För ditt BF datum enligt FL är 39+6 och enligt din BM så har du BF 40+0. Det är samma dag fast de har olika räkningar. 
    Aha ja det e lite snurrigt hur det räknas
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-17 08:20:28 följande:
    WIIII älskar torsdagar, ny vecka -32 idag :)

Såå e det dags för skolavslutning för lillan idag :) änteligen....
    Oj vad sent innan hon skulle ha skolavslutning.
    Myran 08 skrev 2010-06-17 08:19:01 följande:
    God morgon på er! 

Hoppas ni har sovit gott så ni känner er utvilade. Hur är det med alla idag? 

Här är det på väg att göra oss klara för en timme på öppna förskolan för att sedan åka vidare till sjukgymnasten. Efter det så går vi hemåt för en ca timmes promenad. Sedan blir det lite lunch och efter lekparken. Idag vägrar jag låta något komma i mellan oss och lekparken. 

Vad ska ni göra idag då? Hoppas ni får en fin dag i solen.

Va rädd om er nu.  
    Godmorgon!

Här är det helt okej.
    Hade dock en läskig dröm så när jag vaknade skakade jag av rädsla men andades ut när jag såg att det bara var en dröm men den var så läskig.
    Drömde jag födde min dotter nu och vattnet gick här hemma och jag och min man åkte in akut till förlossningen men fick stanna på vägen för att tösen "flög" ut som en raket i bilen och vi ringde ambulans osv men idioterna sa bara "Vi har lunch så vi kommer tidigast om en 45 min. Skit rädd och ledsen va jag pga hon föddes ju prematur i 28 fulla veckor (v 29) och kunde inte andas själv.

Brrr ryser bara av att tänka på drömmen och dessa j*vla ambulansfolket som inte tog oss på alvar.

Idag e det underbart väder och ska ut senmed. Ska se till att min man klipper av sitt fula "knull" ruffs till hår och klipper sig snygg, sen blir det sonen som ska ha sin ett års vaccination.

Jippi imorgon är det lönedags Såååå jäkla gött...
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-06-17 09:11:48 följande:
    Otäck dröm... usch... Men det var bara en mardröm Flört
    Får du lön imorgon? Vad är det för lyx? En annan får vänta en vecka till...
    Ja fy fan den drömmen var hemsk, där fick man stå med en liten nyfödd och kämpaoch skrika på folk efter hjälp. Hon var pigg och vid liv iaf och bara kollade på sin mamma med stora ögon, jag var panikslagen och va ju rädd att mista henne osv...
    Fy fan vilka hemska drömmar man kan ha. Man blir ju itne lugnare efter det direkt

Jajjamensan det är så skönt att alltid få lönen den 18:e det öär ju då pengarna börjar tryta så det är kanon
  • Nallepuhmamma

Har ni massa flytningar eller har eran slemmis ölossnat något?

Jag vet man kan ha massa ökade flytningar men igår kväll fick jag ut en slajm (äggvite färgad) sak på pappret och bara efter ca 5 min kom det igen.

Är det flytningar som kommer så tätt och mycket?

• Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-17 10:24:45 följande:
    Och jag blir orolig för jag har hittills inte känt av hicka en enda gång.. men det kanske är normalt det med!

Nu ska jag åka på affären och ingandla lite, ha det så gott jejer så länge!
    Du är inte ensam om att inte ha känt det. Kände det aldrig med min son heller men min första dotter däremot hade hcka stup i kvarten
  • Nallepuhmamma
    Dessa j*la sd man har och får.

Hugger till i underlivet och känns som man skall kissa på sig fast man inte gör det. Sen trycker det på där bak med men har testat göra nr 2 men kommer inget ting.
    Sen värk i svanken och sd inga onda men iaf.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-17 12:15:44 följande:
    Värk i svanken kan göra så man känner sig nödig utan att man är det, jag som har skolios å får lätt ryggskott har känt av just det innan, att värken där nere får det å kännas som om man måste på toa, men icke...
    vad jobbigt. Dessutomkommer alltid "mensvärken" med detta
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10