Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-15 16:39:38 följande:
    Om du backar ngn sida så la jag in allt om det igår....en bakterie i underlivet som typ alla kvinnor har men mer vanligt att det bryter ut hos gravida....å jag har skiten. kan bli farligt vid förlossningen om man inte vet om att man har det, jag kommer behandlas direkt via armen under förlossningen så bebis skyddas.....
    Hur upptäckte dom det på dig?
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-15 21:39:41 följande:
    Nej ni tjejer, nu är jag lite trött så det blir bingen för mig och maken nu! Lösa lite korsord och klappa på magen

Hoppas ni alla får en fin kväll, oroliga eller ej

Få se hur statusen ser ut imorogn! God natt!
    Hehe en till som löser korsord Ett måste för mig innan man somnar

Hoppas ni andra har det bra idag. Oroliga eller ej.

Här är det fint väder igen...Får banne mig sätta kryss i taket.

Puss på er!!!
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 06:27:47 följande:
    God morgon på er!

har sovit som en stock i natt igen! Men vaknade tidigt med maken som vanligt Idag får jag lite fikabesök av en väninna och hennes lille pojk på 10månader, ska bli trevligt
    Vad trevligt. Hoppas det blir kul
    Är också alltid uppe tidigt med mannen som går upp tidigt men idag extra tidigt kl 4:30 och kunde inte somna om.
    lillabambi skrev 2010-06-16 06:33:08 följande:
    hej tjejer... :)
    Ser att det har varit lite tjafs eller så på kvällskvisten. Oros inläggen har inte varit nått problem för mig för jag anser att när pregga startade den här tråden så var det ju meningen att man skulle stötta och hjälpa varandra avsett vad det gällde! Missfall till gud vet vad. Alla är ju oroliga för nått nångång och då fanns vi. Och stack de i ögonen så behöver man ju inte läsa det.
    Men sen har det ju blivit någon indelning i tråden för när man skriver något så är det bara två tre st som svarar och dom andra skiter i en liksom. Trodde alla skulle stötta alla. {#emotions_dlg.flower}

Oavsett så går jag in i vecka 31 idag, känns underbart att tiden går skapligt snabbt, till helgen flyttar vi till vårat underbara hus :) Har börjat små plocka in lite grejer men det är svårt men så himla skoj :)Skrattande
    Grattis till ny vecka. {#emotions_dlg.flower} Åh har ni köpt hus? Vad underbart
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 07:12:28 följande:
    Haha ja samma här, ett måste! Så skönt att varva ner med lite hjärngympa
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *

Haha japp Min man blir galen att jag alltid måste göra korsord jst då för han vill itne se lampan tänd men vafasen det är så avkopplande och dessutom brukar tösen spraka ikapp då mna skriver
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 07:26:26 följande:
    som tur är så löser vi ihop, och sen när han somnat ifrån fortsätter jag Ja min skrutt är också alldeles tokig när jag läser eller löser kryss!
    hehe mend et e så mysigt när den lille sätter fart då man gör korsord
  • Nallepuhmamma
    Myran 08 skrev 2010-06-16 07:56:04 följande:
    God morgon! 

Hur står det till? Hoppas allt är bra och att alla har fått sovit gott, det är vi värda när vi går med den finaste skatten. 

Här har vi sovit gott fram till 6:30 då sonen ville kliva upp åh en själv gärna hade legat i 30 min till. Så nu väntar vi bara på att solen ska värma på lite mer innan vi går ut och leker här på förmiddagen och att klockan ska få bli lite mer.

Vad ska ni hitta på idag?

Idag ska vi vara ute i det fina vädret som amn får passa på att vara här nere i skåne nu efter allt jäkla regn.

Hahahahaha reagerar era små på vissa låtar/ljud/röser?

Min tös blir vild varjegång "svennebanan" låten kommer. Hoppas doc hon avskyr den låten lika mycket som mig haha dessutom lever hon rövare då låten "Skaka rumpan" med Jean banan kommer på radio haha....
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-16 08:11:31 följande:
    Här kickas det mest hela tiden tycker jag men det blir klart livligare när det är fotboll på TV, mannen pratar eller det är musik på. Ingen speciell låt dock. Åhh jag älskar Promoe. Kankse inte just den låten då men annars tycker jag han är så bra. Han har mycket vettiga tankar.
    Ja det kan jag hålla med om iaf men njae inte min musiksmak dock.
    Mandy86 skrev 2010-06-16 08:15:52 följande:
    Och även i Malmö är det idag helt blå himmel och sol för första gången på en hel vecka!!

Aah, ska hämta hem sambon idag också från flygplatsen!

Ska bara njuuta idag Cool
    Vi i skåne får njuta extra mycket då vi haft så mycket skitväder
  • Nallepuhmamma
    Lysmasken skrev 2010-06-16 08:44:32 följande:

Morrn

Här har vi Solig äntligen. Ska springa ner i tvättstugan och starta en maskin så man har lite rena kläder med sig på lördag.

Tråkig stämning det har blivit här inne. Bara för att jag inte skriver " typ å så synd om dig" så betyder det inte att jag bryr mig.
    Det ena för min egen del har varit orolig för är mina hugg som ingen tycks förstå varför. Tycker att jag kan säga att jag har en hel del erfarenheter då detta är min 3:je graviditet.

Men men jag stannar kvar här ändå.

Grattis till alla som byter vecka idag, om det är någon.

Japp jag byter vecka idag...
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-16 08:53:11 följande:
    verkar som de flesta fått sol idag! vad härlligt! Som sagt det är mitten på juni! Nu får det vara lite sommar tycker jag!

Är så sjukt trött och öm i mina ryggmuskler idag, men får se till att slappa mycket i solen idag då

Jo förresten, det är lite oklart, vilken är egentligen den riktiga Bf-veckan? man säger ju v40, men är det 39+0 eller 40+0?
    Bm räknar ju alltid FULLA veckor.
    Mandy86 skrev 2010-06-16 08:56:49 följande:
    Ni som kör bil, hur länge ska ni köra? Och kör ni om ni måste fast ni har värkar?

För jag tycker att det börjar bli jobbigt att köra,
    samtidigt är vi beroende av bilen när vi ska handla etc..blir svårt att bära hem både mjölk och mat från affären ett par gånger i veckan, skulle bli allt för tungt

Endast jag som har körkort i detta hushållet ska jag kanske tillägga
    Här är det min man som har körkort,men jag övningskör iaf
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-16 08:56:13 följande:
    Grattis!
    Tack så mycket Önskar jag kunde varigt längre fram dock som ni...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10