Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jag kommer se till att det står både i min journal samt i mitt förlossningsbrev att jag vill ha sen avnavling och jag kommer även nämna detta för dom

• Nallepuhmamma

Om förlossnignen här går bra så åker vi hem så fort vi kan,MEN absolut inte innan dom gjort undersökningar på bebben som skall göras men med mina bägge andra banr s har jag blitt kvar 7 dagar till 4 dagar pga första damen kom med urakut snitt,var typ död vid förlossningen samt jag fick infektion efter snittet och sonen hade bajsat i fostervattnet så vi blev sagda att bli kvar.

Hmmm ja derför är man ju berädd på att få bli kvar denna gången också.

• Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-06-14 17:39:52 följande:
    jag tror inte ens man FÅR åka hem före läkarundersökningen så det är nog inga problem :)
    hoppas din förlossning går mycket smidigare än förra gången och att du kan åka hem när du vill
    Japp hoppas på det men bägge mina barn har bajsat i fostervattnet så ja jag blir ju inte förvånad om tösen här också gör det...
    Jag hoppas innerligt dock jag kan föda vaginalt utan problem.
  • Nallepuhmamma

Morn alla snyggingar.

Själv sover jag taskigt hela förbaskade tiden.
    Köpte igår sånna där urusla j*vla snarkplåster till min man men tror ni dom hjälpte???
    Pyttsan heller.
    Vafasen är det där?
    Ett billigt skit som dom försöker lura folk att köpa bara för att tjäna pengar på?
    Undrar omd et verkligen finns något seriöst mot snarkningar?
    Jag hatar ju att sova ensam i sängen men har ju inget val att "sparka ut" min man i vardagsrummet när han snarkar men då kan man inte sova iaf för man är ensam

• Nallepuhmamma
    Rottis77 skrev 2010-06-15 08:15:11 följande:
    Tack. Får väl säga att jag mår hyffsat bra jämfört med hur jag har mått, slutade kräka för ca 3 veckor sedan, illamåendet kommer och går lite, men man kan stå ut med den nu. Har mkt foglossningar och problem med ischiasnerven, men sånt kan man stå ut med oxå, man ska ju snart få en lite knodd, och det är värt det mesta.

Har ni andra fler barn? 
    Välkommen hit {#emotions_dlg.flower}
    Jag väntar mitt tredje barn dock brukar jag säja att jag snart har fyra barn då man får hålla reda på sin man med hihihi
    den kära leken skrev 2010-06-15 08:09:40 följande:
    Det är skitjobbigt när man inte får sova. Det som hjälper mot snarkningar är ju att inte dricka någon alkohol, sluta röka/snusa gå ner i vikt. Om inget av detta är ett problem så kan man göra en operation där man skär bort dallrnade hud i gommen och svaljet. Ganska plågsam operation men det kan det ju vaar värt. Själv tror jag inte ett dugg på näsklämmor påsar eller annat. Avsvullnande sparyer och dylikt tror jag kan vara skadligt i längden så det är ju inte heller en lösning. Lycka till!
    Ja näe asså jag ger upp detta nu. Får börja med öronpluggar istället men då kanske man inte hör barnen
    Allt e fasen bara för vissa företag ska tjäna pengar.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-15 08:36:09 följande:
    hahahaha vilken annons, men han lär ju få svar :)
    haha men den kan ju inte vara sann. Säkert någon som fyller år elelr så och vännerna jävlas lite
  • Nallepuhmamma

Tycker alla mina barn alltid legat så högt upp och dessutom sparkat högt uppe.
    Riktigt obehagligt många ggr.

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-15 10:45:09 följande:
    jo jag mår ju åxå toppen, tog samtalet här emellan nu :) Bm sa det att man ska INTE ligga på rygg nu när man e så långt gången för när vi får detta tryck med tung andning så påverkar det åxå bebisens hjärta å dom sjunker kraftigt så nu blir det att ligga på sidan vare sig han vill eller inte. sen att jag hade ont i mellangärdet kan bero på att jag åt precis innan jag la mig, violket leder till ökad magsyra..
    Det där med att inte ligga på rygg har jag inte hört men jag kan inte ligga på rygg utan sover på sidorna eller halvft på mage.
  • Nallepuhmamma

Tjejer vet ni om man kan få kräva en igångsättning??? VAD krävs för att få det? Jag gick över 12 dagar med dottern (Höll på att örlora henne = Urakut snitt). Jag gick över med sonen 10 dagar ,vattnet gick på midsommarafton förra året men värkarna startade inte så blev igångsatt dagen därpå och födde vaginalt. KAN jag begära/kräva en igångsättning denna gången??? NÄR brukar det ske isåfall i vilken vecka?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10