Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

jo jag har gått upp 18 kg :)

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-16 11:24:53 följande:
    Hihi jag är asförbannad. Jag lånar inte ut en pryl till. Inte ens en gaffel!
    Min bm sa det med att förvärkarna blir starkare när man är omförderska.
    Vi har ju inte så långt till sjukhuset om det blir kris. Jag går hellre hemma lite till ;)

Fotbad är ett tips och lägg dem högt.
    Va?? jag har ju inga typ förvärkar alls...? inte ens Sd, haha bara när jag blir förbannad..hahaha
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-16 18:55:56 följande:
    Japp, första barnet... Hon va fixerad redan i v. 30,... Känns som om hon ska ploppa ut emellanåt..:)
    Min dotter var fixerad redan fr 5te månaden, men det betyder inget gumman, dom förberedde mig på att föda henne i 7de månaden med kuvös å kittet, men hon kom bara 8 dagar tidigare, Min son nu har INTE fixerat sig å det sa dom på förlossningen häromdan samt hos Bm igår att dom kan lika gärna fixera sig 5 min innan förlossning sätter igång. dock så har han huvudet neråt, idag har jag med kännt tryck neråt å skrek rakt ut då det kändes som om ngn tog en jättekniv å körde rakt upp i muttan, sen började jag må illa å blev riktigt yr....så jag packade BB väskan ida, lika bra....
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-16 19:30:47 följande:
    Jag kan skicka ngra till dig. ;)
    Packade oxå väskan idag. Min bebis hade sjunkit ner rätt mycket i bäckenet. så nu är det bara att vänta.

Förbannad är man fortfarande tack vare denna släkting! 
    jag har inte direkt backat å läst allt gumman, varför är du arg?
    haaha nej tack, du kan behålla dom..hahaha *ego här*
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-16 19:40:52 följande:
    ja jag känner igen hur det  känns ;) dock tror jag risken (chansen?) är rättså minimal för att det skulle hända

pregga: grattis till lyckat bm besök och bra värden. super bra järnvärde ju! 139!, äter du järntabletter? och grattis till +18 kg =)

det där med förvärkar har jag inte hört, däremot har jag hört att EFTERvärkarna oftast är starkare för omföderskor.
    tack så mkt, det kändes så gött att höra att värdena var så toppen :)
    jo jag äter en duroferon om dan men hon sa att jag kunde sluta, men det kommer jag inte ...det skadar ju inte så.. tackar för mina 18 kg, jag e överlycklig å hoppas på lite till :) haha
    jaså? eftervärkar? menar du efter själva bf?
    tetta skrev 2010-07-16 19:42:28 följande:
    Har inboxat dig

Kram
    såg det gumman å har svarat , kram
    elinnnnn skrev 2010-07-16 19:43:07 följande:
    ja just det BB-väskan... jag är ju i v.37 och tycker fortfarande att det är för tidigt att packa BB väskan.
     jag har ju inte ens handlat hem allt jag skulle handla....... känns som om jag har gott om tid. jag är INTE alls redo för att föda än, tänker framför allt att jag inte är redo psykiskt ännu

hur känner ni?
    jag tyckte åxå det var tidigt å packa den, MEN jag har haft lite konstiga känningar så det känns lika så bra nu...
    psykiskt redo....hm blir man det då? haha för nej, det e inte jag heller...hahahaa
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-16 20:11:28 följande:
    duroferon, aha okej :) jag tänker heller inte sluta ta mina, fast jag tar niferex.. jag planerar faktiskt att dubbla min dos 1 vecka innan BF och äta dubbel dos tills jag slutat blöda efter förlossningen.

ja eftervärkar alltså efter förlossningen när livmodern drar ihop sig...

nä det är nog så, man blir inte psykiskt redo... eller? jo men jag tror nog jag varit det dem andra gångerna. kan ju vara att jag vägrar (i tanken alltså) föda innan min make kommer. kanske känns annorlunda när han kommit hit =)
    ok, duroferon funkar bra :) ingen kass mage ist för hård så tjära typ...hahaha ok, ja jag ska inte dubbla ngn dos dock...
    ok, ja då kanske man får värre eftervärkar då, hm...hade jag inte en aning om..jag var nog mer redo med dottern än nu, men det har gått så många år att man inte tänkte på samma sätt då, å sen hade jag ju inte tänkt att skaffa fler...haha så redo ,mja inte riktigt...haha
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-16 20:20:54 följande:
    nu har lagt upp bilder på vagnen och lite kläder som man köpt. Vaggan är tyvärr inte färdigbäddad men la in den ändå. Det fattas ett örngott men sen ska det vara klart!
    hehe jag har dock INTE bäddat än..ska kika :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-16 20:23:27 följande:
    aha, ja jag kanske bör byta för min mage är liksom trög redan från början... men har dock för mig att niferex är den tablett som funkar bäst på mig :S ska ta upp detta med järntabletterna och trög mage på onsdag när jag är hos BM.
    vill ju liksom inte vara trög i magen efter förlossningen.... aj aj aj aj aj
    haha nej nej det vill man inte, fy sjutton å sitta efteråt å krysta på, haha asså jag e inte hård i magen alls...nada å det e skönt :)

Tetta-jättefin vagn å det set med nalle puh sängkläder va såå sött :)

Ngn som hört ngt fr nallepuhmamma?
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-16 20:27:10 följande:
    Tack!!
    Vagnen köpte jag från syrran. Det är små små nallar i den. Så söt.
    Älskar nalle puh...
    hihi så lite, jaa nalle puh e en av mina favoriter på saker till bebis med, samt laban, å mumin :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-16 20:31:33 följande:
    skallran över vagnen är laban och labolina. Hittade den på babyproffsen.
    jo jag såg det, tvär söt :) själv har jag köpt en skalman som hänger ovanför :) haha jo jag gillar ju bamsekläder med :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10