Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:04:16 följande:
    Då är vi två. har du mörkrött eller ljusrosa? Jag har själv ljusrosa med ibland liten ministrimma aningen mörkare.
    Har du kollat upp det???
    Man kan ju blöda så lite grann då man börjar öppna sig vilket man kan göra långt innan BF som omföderska.
    Skönt du kännt av din prins nu igen
    Känne rinte av tösen heller så mycket oftast men antar hon sover mera nu och har ju mindre plats att leva rövare på.
    elinnnnn skrev 2010-07-22 12:15:21 följande:
    om du tar xyloproct stolpiller så sluta med dem om dem inte hjälper dig. jag får blödningar när jag använder dem. på mig gör dem mer skada än nytta tyvärr.
    jag har också bara fått ut harpluttar och typ 1/3 av den avföringen som finns i tarmen, eftersom det inte funkar att trycka på ordentligt, dels för det gör ut och dels för minskad tarmfunktion nu under graviditeten.
    jag tog en microlax igår kväll, och ska ta en ikväll också.
    barnmorskan sa att lactulosen ska man ta 30 ml i 2-3 dagar och sen 15 ml varje dag.
    det står också i dosanvisningarna.
    jag får inga magkramper som tur är eftersom jag får tömt lite om dagen. men baken har jag ont i och lider mest av det onda i den ändan så att säga.
    Jag tar bara Salvan (Xyloproct). Hon på Apoteket sa det räckte om man har det utvändigt som jag har.
    ok, ja fr början så var det mer mörkt rött, men det var direkt efter undersökningen....nu e det mer som du säjer, lite rosa å dom sa det med som du säjer nu att det kan bli så när man börjar öppna sig lite. Men jag tror att i mitt fall så beror det på att dom var där inne å kände 3 gng typ...
    jo det e skönt å känna honom men han har lugnat sig mkt, kanske e lite dåligt om plats eller att han vilar upp sig inför den stora dagen, går ju in i v 37 ida....wiiiiiiii hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:07:04 följande:
    inte jag... kanske om pregga isåfall har hört något, tror dem har mobilkontakt också :P
    men först och främst så tror jag att knyzzel ligger och är lite dåsig fortfarande om hon fick KS tex kl.11 i förmiddags.
    tar nog lite tid att hämta andan så att säga.
    fast ja jag ska inte säga för mycket för jag har aldrig gått igenom ett kejsarsnitt så har ingen aning om hur det går till egentligen.
    men kan tänka mig att ifall bebisen nu är ute så har hon nog många andra att kontakta först innan oss ;)
    det är ju inte säkert heller hon kan smsa överhuvudtaget eftersom man inte får använda mobilen på förlossningen, kanske på BB jag vet inte...

men ja, jag hoppas vi får veta något snart :) är så nyfiken på hur allt har gått och hur dem mår och födelsevikt och allt sånt där :)
    Nej, vi har inte sms kontakt, hihi det har jag bara med sofie&laura å carohl, än sålänge, haha
    men som sagt, vi håller tummarna för henne å hoppas allt har gått såå bra. vilket det säkert har. tänk, nu ligger hon med sin lille hos sig...åååhhh va mys, det får ju inte en annan att längta mindre direkt, haha

vad menar du? ska hon kontakta andra före oss?? WHAT?! hennes medsystrar..hahaha
    hoppas hon hör av sig så snart hon kan, vi brukar ju inboxa varandra varje dag å jag tror om jag inte minns fel att hon skulle komma hem på lörd å försöka höra av sig då :)
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-22 13:08:24 följande:
    Precis, tror mer på det också. För skrika för skrikandet skulle eller för att det "bara" gör ont verkar ju bara ta onödigt på energin. Det märks väl framöver hur en själv låter. Haha.
    Pregga skrev 2010-07-22 13:03:38 följande:
    Jo det finns 2 låtar som han reagerar på, ska länka en strax som jag älskar, hihi jo han brukar reagera på storasysters röst åxå, vissa dagar när jag vart orolig så har hon lagt munnen emot magen å ropat, dominic...det e storasyster, jag älskar dig...å gissa vad? haha det har funkat varje gng, hahaha men nu har hon inte vart hemma på ett par dagar men kommer idag, sååå skönt asså. längtar så efter henne.
    jag har åxå hög smärtgräns må du tro, haha å sa innan lillan, guu va pinsamt å skrika, men man tänker inte ens så då i den stunden....men som sagt-jag skrek inte som hon hysteriskan, haha inte ens i närheten.
    det var mest när krystvärkarna kom å man skulle ta i så in i helsike..det gav kraftb på ngt vis..
    tack så mkt gumman...du vet vad man säjer-det som inte dödar det härdar..jag är stark, mkt...MEN jag har mina dagar då jag känner mig liten å vilsen jag med....
    Härligt att det fungerar. :D Det kan funka här med. :) Och det är ju riktigt mysigt när dom stoppar dit huvudet och pratar med dom små och får respons. :)
    Ja under krystvärkarna kan jag tänka mig att det ger effekt om man skriker lite. Men hon igår var ju helt hysterisk, nästan. Herregud.

Ja det som inte dödar, det härdar. :D Men det är väl klart att man har såna dagar med, det är ju bara mänskligt. Vad skulle man ta sig till om man inte fick vara vilsen någon gång ibland?
    jo men exakt, just under krystvärken, ja man behöver ju inte VRÅLA men det hjälper att mja..låta? haha
    jag skrek ngn gng med lillan å det var ju inte för att man skulle utan för att den lille vasen gjorde vansinnigt ont, haha  jo det e såå mys när han reagarer på sin syster å hon blir såå mallig varje gng :)

hahahahaah dööör av skratt, hon igår VAR hysterisk å det e lååångt ifrån alla som håller på sådär. Jag tror dock att många får sig en chock över hur det känns första gng, jag var ju åxå 20 år å jag blev helt chockad, MEN sådär var jag inte ens i närheten av..hahaha

hon skrämde ju livet ur mig som trots allt e omföderska...
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-22 13:11:04 följande:
    Eva Cassidy är ju såå bra :D
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:07:04 följande:
    inte jag... kanske om pregga isåfall har hört något, tror dem har mobilkontakt också :P
    men först och främst så tror jag att knyzzel ligger och är lite dåsig fortfarande om hon fick KS tex kl.11 i förmiddags.
    tar nog lite tid att hämta andan så att säga.
    fast ja jag ska inte säga för mycket för jag har aldrig gått igenom ett kejsarsnitt så har ingen aning om hur det går till egentligen.
    men kan tänka mig att ifall bebisen nu är ute så har hon nog många andra att kontakta först innan oss ;)
    det är ju inte säkert heller hon kan smsa överhuvudtaget eftersom man inte får använda mobilen på förlossningen, kanske på BB jag vet inte...

men ja, jag hoppas vi får veta något snart :) är så nyfiken på hur allt har gått och hur dem mår och födelsevikt och allt sånt där :)
    Ja det är klart det kan ta lite tid, och att man har massor av folk att berätta för. Men jag är sååå nyfiken ;)
    jaa, hon e såå underbar asså.:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:12:54 följande:
    aha okej. ja jag har ju både invändigt och utvändigt :S

angående fosterrörelser , jag är ju i v.38 nu och har lite drygt 2 veckor kvar till BF. min prinsessa är nu helt lugn från det att jag vaknar tills kanske runt 2 på eftermiddagen, då buffar hon en stund sen somnar hon igen och sover i flera timmar tills kanske 10 tiden på kvällen. då buffas det litegrann igen och sen somnar ju jag.
    så dem vilar nog upp sig för vad som väntar, det är ju bara bra så dem kan bli lite tjockare också, om dem rör på sig för mycket kanske dem förbränner allt :P. sen som du sa så finns det ju överhuvudtaget inte så mycket plats kvar hahaha.

angående det du skrev om färdknäppen, så hoppas jag att du kan övertala din man till att hjälpa till lite, herregud det är ju hans barn också :P:P:PP hahaha, skämt åsido så är jag faktiskt lite rädd för effekten av sperman osv. haha
    min man kommer ju hit på måndag kväll, vi har inte träffats på 2½ månad, och jag har INGEN som helst lust att åka in till förlossningen på måndag natt
    hahahahaha du e ju störtskön, ingen lust å åka in på mån...hahaha
    du, en annan har inte haft sex på mkt länge, 1 gng i början av graviditeten, kanske i v 6 typ. såå jag nämnde färdknäppen för mitt x, han tittade på mig med ögon som påminde om rädsla, hahahahaaha
    å det kunde jag tvärglömma, haha
    Min lille e åxå mkt mer lugn nu, som du säjer...lite puffar om jag puffar på honom, men jag tror åxå dom vilar upp sig inför den stora dagen då alla deras krafter behövs. Pratade med en väninna om detta igår å hon sa det-min dotter var mkt lugn innan det var dags..vilade upp sig. såå det stämmer nog..
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:17:00 följande:
    Ja säkert vilar han sig bara innan han kommer ut och ska leva rövare och gosa med dig

Grattis till ny vecka. Inte långt kvar nu vettu

Ja jag blödde mer när dom hade grävt i mig där nere för Kontroll.
    Ska dessutom på en ny den 2:e Aug nu så då har man fasen haft 4 st sånna jäkla konroller där dom grävt.
    Och även som du sa så tror jag det beror påa tt dom pillat där nere på mig med att jag blöder lite för första gången jag var på kontroll så var tappen opåvärkad och lång samt helt stängd.

Har du mycket sd/förvärkar med?

Antar din dotter klättrar på väggarna nu av förväntan ?
    Jo med våra gener så blir han väl en liten buse som svingar sig i gardinerna, hahaha
    tack så mkt gumman, nej nu e det inte lång tid kvar asså, å läkaren tror som jag att han kommer tidigare.
    ja asså jag blödde ju inget alls innan undersökningarna, det kom ju efteråt. Min tapp var visst 4 cm lång, jisses...min tapp e omogen men öppen för fingerblomma, typ 1 cm...

Sd/förvärkar har jag hjaft en massa det sista, å det kom som en överrasskning då jag inte kännt ngt alls innan till väldigt mkt nu sista veckan...japp min dotter väntar såå nu, som hon pratar om allt hon ska göra med honom....eller typ detta-

Är ngn dum emot han , då jäklar så blir det stryk!!!! hahahahaah
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:18:02 följande:
    jo men jag tror det är lite individuellt och att det beror på vilket skrik man pratar om ;)
    det som jag hörde på från tvn igår när programmet visades verkade inte som ett skrik som hjälper till... det kändes mer oroligt och skräckslaget från hon den tjejen vilken det nu var utav dem.

fast ja, lite ljud ger man ju iallafall ifrån sig hahaha man krystar ju inte så många gånger heller (förhoppningsvis)

catsa: jag tror inte du kommer minnas så mycket av det hela sen när det väl är klart hahaha. man är så inne i sig själv och vad som händer i ens kropp att allt annat lätt försvinner. gör så du känner det känns rätt, med skrik eller ej, tänk inte på vad som hörs ;) huvudsaken är att bebisen kommer ut hehe, och lyssna på barnmorskorna som leder dig under förlossningen
    hahahahaa men hon igår VAR hysterisk, å det är absolut inte ett sådant skrik jag menar, haha mer som om du är rejält skitnödig...haha typ så menar jag :)

TETTA-Tack för grattis till ny vecka, å grattis själv :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:23:45 följande:
    hihi okej, det var bara som jag trodde ;) jag vet ju du har det med carohl och sofie&laura.
    nä längtan blir ju knappast mindre nu hahaha sen blir den ju också desto större för varje dag :)
    hahaha nä klart hon måste kontakta oss först egentligen :P:P:P
    ja just det, jag har också ett svagt minne av att hon skulle komma hem på lördag..åååh det är ju inte förräns i övermorrn!!!! hahaha, ja som sagt hoppas allt gått bra
    tetta skrev 2010-07-22 13:17:58 följande:
    Ska försöka få hinnsvepning igen. Den nya bm som jag har är inte så pigg på det. Men det måste gå...
    Jag vill inte gå över igen. Det var ju tusen gånger jobbigare. Folk ringde och sa. Är du hemma?? Nähä...
    Så jag svarar inte i telefon efter v.39! ;)
    Maken är inte anti sex så nu jäklar!!!!!! Får attackera honom när han kommer hem ;)

Visst var det jobbigt att gå över. Varje dag var som en månad.....

Skål!!!!!!!!

Grattis gumman till en ny vecka!!!
    hihi näe nu när bebisar börjar födas i vår tråd så blir man ju lite otålig asså..hihi klaaaart hon måste kontakta oss först, jisses..hahaha

CATSA- det är som elinnn säjer, klart det känns att föda barn, MEN när dom lägger upp det lilla livet på din bröstkorg så kommer en överväldigande känsla av en kärlek som du inte kan föreställa dig å det enda du har i huvudet är-jag älskar dig så oerhört min skatt å jag skulle gå igenom detta för dig om å om igen....jag lovar.
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-22 13:27:11 följande:
    Haha, hon skrämde nog alla som satt och kollade på programmet. Haha.
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:18:02 följande:

catsa: jag tror inte du kommer minnas så mycket av det hela sen när det väl är klart hahaha. man är så inne i sig själv och vad som händer i ens kropp att allt annat lätt försvinner. gör så du känner det känns rätt, med skrik eller ej, tänk inte på vad som hörs ;) huvudsaken är att bebisen kommer ut hehe, och lyssna på barnmorskorna som leder dig under förlossningen
    Nej antagligen inte .:) Ja huvudsaken är ju att bebis kommer ut, med vrål eller inte. :)
    Känns väldigt tryggt att sambon ska vara med iallafall :)

Nej flickor, jag får ta och logga ut en stund. Kriverar av värmen, och har fullt upp med att tvätta bebiskläder och städa. Haha. Måste bli av med denna energin jag ligger inne med. Ska nog ta ett varv med snabeldraken (dammsugaren) innan det blir en sväl dusch :)

Kram på er sålänge. :)
    Ps. Grattis til ler som byter/bytt vecka också :D
    hahaha jaa hon gjorde nog det, *asg* tackar så mkt :)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:28:55 följande:
    Haha en liten skyddsflicka din dotter lär bli till sin lillebror

Min tapp var 5 cm sist och ej öppnad...
    Men kan det gå fort sen då den öppnas?
    Man kan inte sippra vatten/vattnet går innan man öppnat sig va?
    Tror inte man sipprar vatten innan man öppnat sig nej, jag har ju blivit kollad för det å jag läcker inte vatten. jo det kan gå mkt fort att tappen mognar å öppnar sig, speciellt när du är omföderska. :)

Haha söta gumsor, efter denna graviditet så tror jag vi alla e utbildade till Bm :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10