• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • puchelina88
    SweetLilly skrev 2010-03-30 12:10:43 följande:
    oj, ja det där med mat har ju varit svårt på det sista, men ska tänka på vad vi ätit senaste veckan..LasagneChili con carnePannkakorBöngryta med risBaconlindad kycklingfile med quinoaKycklingsalladFiskgratäng med blomkål
    hmm jo ja tycker de är skit svårt med mat nu!!;)
    men i dag får de bli potatisgratäng med kryddkorv :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-30 12:15:07 följande:
    hmm jo ja tycker de är skit svårt med mat nu!!;)men i dag får de bli potatisgratäng med kryddkorv :)
    hihi å idag ska jag laga hemmagjorda köttfärsbiffar med potatismos, gräddsås mm....
  • puchelina88
    Pregga skrev 2010-03-30 12:25:40 följande:
    hihi å idag ska jag laga hemmagjorda köttfärsbiffar med potatismos, gräddsås mm....
    mmm de blir ju super gott:)
  • den kära leken

Hoppas du fick sova ut riktigt ordentligt nu! Ja det har verkligen hänt en del. Om mer förändringar kommer det att bli!

Pregga skrev 2010-03-30 11:41:00 följande:
    hahaha godmorgon Darling :) asså jag hade jobbiga drömmar inatt...å låg å helspänn för att inte sträcka mig, det e då jag får ont i ligamenten. Drömde att jag satt på toa å blödde.....men sen var jag trots allt gravid å mitt x var med mig....men han hade ny fru sa han, å jag skulle inte störa dom. hm.... tänk vad mkt som hänt på vägen under vår tråd...när jag började skriva så var vi sambos...å skulle ha denna lille mkt efterlängtade...nu e man ensamstående...hm, lite blandade känslor..
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-30 12:31:14 följande:
    mmm de blir ju super gott:)
    hihi jo det hoppas jag ;)

Ingen annan som funderat på amningskudde? asså känns lite onödigt då dom e så dyra men ...mja jag vet inte asså....
  • den kära leken

Nej jag har inte funderat på det. Vad är det för speciellt med dem då. Kan man inte ha en vanlig lite hårdare kudde?

Pregga skrev 2010-03-30 12:36:44 följande:
    hihi jo det hoppas jag ;) Ingen annan som funderat på amningskudde? asså känns lite onödigt då dom e så dyra men ...mja jag vet inte asså....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-30 12:36:37 följande:
    Hoppas du fick sova ut riktigt ordentligt nu! Ja det har verkligen hänt en del. Om mer förändringar kommer det att bli!
    haha asså jag e fortfarande skittrött....suck, men det e la tils järntabletterna kickar in med....jovisst kommer det säkert att hända mkt mer under tiden som e kvar...
    den kära leken skrev 2010-03-30 12:39:10 följande:
    Nej jag har inte funderat på det. Vad är det för speciellt med dem då. Kan man inte ha en vanlig lite hårdare kudde?
    mjo det kan man ju men hur ekvämt e det för liten då? asså en amningskudde e ju formad bak på ryggen med som stöd, å man anstränger inte armarna så mkt. men asså jag klarade å amma min dotter utmärkt utan...så det kanske e överflöd å köpa en....å dyra e dom.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-30 12:14:27 följande:
    såå nu har jag kikat runt lite på amningskudde....e det ngt ngn här inne kommer köpa? hade inte det med lillan, å jag ser att dom e rätt så dyra...hm...är ju inget måste, men kanske kul...eller?
    funderar, finns på ullared vi ska ju dit om ett par veckor, kostar ett par hundra där.
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Pregga: Man kan ju köpa en om man börjar känna att man blir trött i armen.

• elinnnnn

Godmorgon allihop!

Pregga: skillnaden mellan duroferon och niferex iallafall enligt min gamla BM är att duroferon är snällare för magen men niferex ger bättre resultat. Om man har väldigt lågt brukar  man direkt bli rekommenderad niferex även om risken är stor att man får magproblem....Och ang amningskudde så ska det visst vara mycket billigare att göra det själv. Googla så hittar du säkert massa med tips :) Jag ska förmodligen inte köpa nån amningskudde. Har inte haft det vid mina 3 äldre barn och det är inget jag saknat speciellt utan jag har använt mig utav vanliga kuddar/täcke för att buffa upp. Det har funkat bra det med :)

Schnappi!!! Härligt med positiva besked och härlig inställning du har. sänder massa kramar till dig och hoppas nu på fler positiva besked

Lilla bambi: hoppas det går bra på RUL, håller tummarna för dig :) kram

Angående lunch/middag: här blir det fisk igen, i tomatsås och sallad till det :) gott! jag älskar fisk, men bara fil'eer eller med ben som man lätt kan pilla bort, och en sallad med massa citron till. mmmmm

Vår lill* plutt väntas 100810
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10