• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    t0va skrev 2010-03-30 13:45:21 följande:
    ha, ha... så säger många. Jag kände en ordentlig spark igår i sidan. min var igång hela kvällen och när jag skulle lägga mig så kuffades det runt länge där inne. Så svårt att försöka sova när något rör sig där inne. Är väl för att jag inte kan fatta att det är bebis. Än så länge så har jag inte känt något på utsidan.
    ja jag kan känna på utsidan, men mer som att det är nåt som rör runt där inne, inga direkta puffar sådär, nåt litet kanske.
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

förresten pregga: ta dina järntabletter i samband med något med mycket vitamin C. det underlättar upptagandet av järnet. undvik att ta järntabletten med mjölk eftersom det försvårar, eller vitamin C och kalcium tar ut varandra eller hur det nu var haha.

Vår lill* plutt väntas 100810
  • carohl

Hej hej tjejer!

Jag är hemma nu efter att jag jobbat, usch jag börjar tappa suget efter att jobba. Det ska bli skönt den 5:e juli! Då ska jag gå hem på hp, det ska bli underbart! För första gången i mitt liv ska jag få vara mammaledig på riktigt...
    Med min dotter var jag hemma till hon var 6 månader och då var det ständigt kaos då inte jag och hon fick vara ifred utan levde i en missär pga av hennes pappa. När hon blev ett halvår gammal fick jag börja plugga 16,5 mil bort hemifrån så jag pendlade 33 mil om dan tack och lov att jag hade mamma då.

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-30 14:47:58 följande:
    Hej hej tjejer!Jag är hemma nu efter att jag jobbat, usch jag börjar tappa suget efter att jobba. Det ska bli skönt den 5:e juli! Då ska jag gå hem på hp, det ska bli underbart! För första gången i mitt liv ska jag få vara mammaledig på riktigt...Med min dotter var jag hemma till hon var 6 månader och då var det ständigt kaos då inte jag och hon fick vara ifred utan levde i en missär pga av hennes pappa. När hon blev ett halvår gammal fick jag börja plugga 16,5 mil bort hemifrån så jag pendlade 33 mil om dan tack och lov att jag hade mamma då.
    Hej gumman! Vad skönt att du "går" hem så tidigt som redan i maj :) Låter jobbigt det där andra du skrev, så du har mycket att ta igen denna gången :)
    SweetLilly skrev 2010-03-30 13:48:34 följande:
    ja jag kan känna på utsidan, men mer som att det är nåt som rör runt där inne, inga direkta puffar sådär, nåt litet kanske.
    Min man fick sig några buffningar i torsdag när han hade handen på min mage. Och sen igen i hm när var det nu? i lördags tror jag... så himlans mysigt =)
  • elinnnnn

nä här verkar det vara tomt hihi, jag ska gå och lägga mig en stund. Ikväll ska vi iväg och handla lite mat, det ekar i kylskåpet typ, och kanske bara kanske ska vi på könsul :)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 14:43:42 följande:
    förresten pregga: ta dina järntabletter i samband med något med mycket vitamin C. det underlättar upptagandet av järnet. undvik att ta järntabletten med mjölk eftersom det försvårar, eller vitamin C och kalcium tar ut varandra eller hur det nu var haha.
    ok, tack ska jag tänka på då...=)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 15:07:18 följande:
    Hej gumman! Vad skönt att du "går" hem så tidigt som redan i maj :) Låter jobbigt det där andra du skrev, så du har mycket att ta igen denna gången :) Min man fick sig några buffningar i torsdag när han hade handen på min mage. Och sen igen i hm när var det nu? i lördags tror jag... så himlans mysigt =)
    haha vad det gäller puffar på magen så känner jag det kraftigt utanpå när han väl sätter igång, haha men varenda gng lillan lägger handen på magen så slutar han omgående...hm..tror han busar med storasyrran.....
  • Bubbis10

nu har jag kollat med magplasket ja, å det kostar ENDAST 1.899 kr ca för 8 gng
    då får man vettangympa å förbereder sig för förlossning mm. såå jag ska la anmäla mig snart =) kanske....

• Bubbis10

sitter å funderar lite på vad lilleman behöver å kommer på saker som jag helt glömt, typ barnvagns mobil, säng mobil samt speldosa i mjukis.....hm...leksaker å en hel del annat som jag inte tänkt på.....massa småplock typ....

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-30 15:52:02 följande:
    nu har jag kollat med magplasket ja, å det kostar ENDAST 1.899 kr ca för 8 gngdå får man vettangympa å förbereder sig för förlossning mm. såå jag ska la anmäla mig snart =) kanske....
    oj det var dyrt. enligt min plånbok iallafall :D men vattengympa låter väldigt härligt jag skulle mer än gärna gå. synd att inget är gratis :P
    Pregga skrev 2010-03-30 16:30:05 följande:
    sitter å funderar lite på vad lilleman behöver å kommer på saker som jag helt glömt, typ barnvagns mobil, säng mobil samt speldosa i mjukis.....hm...leksaker å en hel del annat som jag inte tänkt på.....massa småplock typ....
    leksaker behöver du nog inte tänka på än :) Ta det sen när grabben är här och du tar barnvagnspromenader :) barnvagnsmobil? jag brukar bara ha någon färgglad grej som jag hänger på chassit som bebben kan kolla på. sen när h*n kan sitta upp brukar jag ha en sån typ tygbok fastsatt nånstans så h*n kan pilla och kolla i den.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10