• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

Nu är LILLABAMBI på Rul...å hon va så nervös, hiihi men det e ju en blandad känsla av förtjusning å skräck typ.....håller tummarna för henne å tanken e HOS DIG GUMMAN! det kommer gå bra, nu ligger du där å ser ditt miraklel...hihi så spännande.
    skynda hem nu å skriv:)
    Kraam

• 060810

Pregga:
    Ja jag är inte lika ledsen längre nu. Ibland kan jag börja gråta, men jag är mestadels glad nu faktiskt. Gladare blir jag om/när jag får bra besked på fostervattensprovet.

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-30 11:35:29 följande:
    Men god morgon Pregga ;)
    hahaha godmorgon Darling :)
    asså jag hade jobbiga drömmar inatt...å låg å helspänn för att inte sträcka mig, det e då jag får ont i ligamenten. Drömde att jag satt på toa å blödde.....men sen var jag trots allt gravid å mitt x var med mig....men han hade ny fru sa han, å jag skulle inte störa dom. hm....

tänk vad mkt som hänt på vägen under vår tråd...när jag började skriva så var vi sambos...å skulle ha denna lille mkt efterlängtade...nu e man ensamstående...hm, lite blandade känslor..
  • Bubbis10
    060810 skrev 2010-03-30 11:39:27 följande:
    Pregga:Ja jag är inte lika ledsen längre nu. Ibland kan jag börja gråta, men jag är mestadels glad nu faktiskt. Gladare blir jag om/när jag får bra besked på fostervattensprovet.
    va skönt å höra att du ser det positiva i det hela :) förstår dock att du blir ledsen emellanåt, men vem hade inte blivit det.....nu hoppas vi på ett positivt fostervattenprov {#lang_emotions_smile}
  • 060810

Ja ibland när allt kommer över mig så kommer tårarna.
    Som igår när jag gick till ultraljudet så blev jag tvungen att gå förbi neonatalavdelningen och där lär ju min plutt hamna sen efter intensiven.. Då fick jag total panik och bara sprang mot hissen och åkte upp. Orkade verkligen inte se det just då.. Nackdelen är att jag måste gå förbi där varje gång jag ska på ul i Lund...

• Bubbis10
    060810 skrev 2010-03-30 11:46:29 följande:
    Ja ibland när allt kommer över mig så kommer tårarna.Som igår när jag gick till ultraljudet så blev jag tvungen att gå förbi neonatalavdelningen och där lär ju min plutt hamna sen efter intensiven.. Då fick jag total panik och bara sprang mot hissen och åkte upp. Orkade verkligen inte se det just då.. Nackdelen är att jag måste gå förbi där varje gång jag ska på ul i Lund...
    uch va jobbigt.......
  • 060810

Jupp, men bara att bita ihop.
    Jag har en underbar vän som ska följa med mig på studiebesök eller vad man ska kalla det för på neo och intensiven så jag får se ställena innan det är dags att va där. Hon har själv legat på neo med sin son för snart 3 år sen.

• puchelina88

sådär då har man vilat lite;)
    nu äter ja lite vart matlådan sen i går ris och köttgryta starkt och gott;)
    har ni förslag på middagar så får ni komma med förslag!!

• SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-03-30 11:58:00 följande:
    sådär då har man vilat lite;)nu äter ja lite vart matlådan sen i går ris och köttgryta starkt och gott;)har ni förslag på middagar så får ni komma med förslag!!
    oj, ja det där med mat har ju varit svårt på det sista, men ska tänka på vad vi ätit senaste veckan..
    Lasagne
    Chili con carne
    Pannkakor
    Böngryta med ris
    Baconlindad kycklingfile med quinoa
    Kycklingsallad
    Fiskgratäng med blomkål
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10

såå nu har jag kikat runt lite på amningskudde....e det ngt ngn här inne kommer köpa? hade inte det med lillan, å jag ser att dom e rätt så dyra...hm...är ju inget måste, men kanske kul...eller?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10