• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • mammailund85

Amningskudde har jag inte funderat på, men det är så svårt att veta vad man verklligen behöver bland alla dessa prylar....

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-30 12:59:22 följande:
    Amningskudde har jag inte funderat på, men det är så svårt att veta vad man verklligen behöver bland alla dessa prylar....
    sant hör å häpna, hahahah

när jag fick lillan så köpte jag i stort sett allt nytt, det dyraste å typ bara märkes saker. jag nöjde mig inte med en vagn utan det skulle vara 8 st!!!!!! innan jag va nöjd. helt sjukt, men jag va 20 år å första barnet, å nu idag kan jag tycka att man e bara korkad som köper vagn nytt för så många tusen, en begagnad vagn som en liten bebis legat i, vad ska ha hänt lixom......det var en baby björn potta som hon använde vid kanske 5 tillfällen max-400 kr eller om det va 450 kr då.
    ja asså jag la sjukt mkt pengar som egenteligen va helt onödigt.
    mittskötbord gav jag nog 1200 kr för, hahaha

MEN detta är andra barnet å man e äldre å inte lika hysterisk. vilket faktiskt är skönt.
  • elinnnnn

pregga: låt dottern sy en på slöjden vettja ;)

nu ska jag äta. ciao för en stund iaf :D

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 13:06:04 följande:
    pregga: låt dottern sy en på slöjden vettja ;)nu ska jag äta. ciao för en stund iaf :D
    hahahha det skulle ho med glädje göra :) bon apetit....
  • den kära leken

Haha, ja visst är det!

puchelina88 skrev 2010-03-30 13:22:07 följande:
    gud va härligt de är när man känner mini i magen hihi;)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-30 13:22:07 följande:
    gud va härligt de är när man känner mini i magen hihi;)
    jaa visst e det underbart, min lille var mkt aktiv i förigår...å kändes lite igår...men ida vilar han nog upp sig , hihihi
  • t0va
    Malten skrev 2010-03-30 12:58:08 följande:
     Pratade med min bm nyss. mitt urinprov visade inte på nån uvi, skönt! Fast nån sa att man kunde ha det utan att det syntes?  Jag frågade också om järntillskott och om det inte borde räcka med mina aco kvinna. men enligt henne skulle alla gravida ta extra järn från v20 och hon rekommenderar niferex. Jag är lite orolig va min mage ska tycka om det bara, är ju hård redan innan...
    Japp man kan ha det utan att det syns i provet, speciellt om man inte har kunnat hålla sig i 4 timmar eller gärna mer. Men det kanske är något helt normalt i ditt fall nu.

Jag har inte hört något om mitt prov men penicillinet verkar hjälpa för jag har inte alls lika ont och svärmor sa igår att jag såg mycket piggare ut, visserligen så var det efter RUL men jag är inte alls lika påverkad utan mår bättre. Så det var nog uvi i mitt fall.

Jag köpte hemofor igår, ska äta varannan dag sa bm trots att mina värden var bra, får se om det gör någon skillnad. Men det borde väl vara samma sak om jag tar halva dosen varje dag, annars lär jag missa flera gånger.

Jag ska antingen köpa eller be en släkting sy amningskudde, det kan tydligen vara guld värt sena nätter när man ska amma eller om man är trött. Nu är jag ju trött i mina muskler typ hela tiden så det blir en sån. Den ska även vara bra att ha när man flaskmatar för att bebis ska kunna ligga nära eller när man bara vill gosa lite. Det ska tydligen vara lite stabilare än att ha kuddar och palla upp med.
  • SweetLilly

jag kände just ett par riktiga stötar ut mot naveln! Första riktiga får jag säga! men som vanligt när man lägger dit handen så slutar det

Varenda gång det är lite mer livat så säger jag till maken att komma och känna, men då slutar det, haha.

Lilla pyret väntas 100806
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-30 13:34:23 följande:
    jag kände just ett par riktiga stötar ut mot naveln! Första riktiga får jag säga! men som vanligt när man lägger dit handen så slutar det Varenda gång det är lite mer livat så säger jag till maken att komma och känna, men då slutar det, haha.
    ha, ha... så säger många.
    Jag kände en ordentlig spark igår i sidan. min var igång hela kvällen och när jag skulle lägga mig så kuffades det runt länge där inne. Så svårt att försöka sova när något rör sig där inne. Är väl för att jag inte kan fatta att det är bebis. Än så länge så har jag inte känt något på utsidan.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10