• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    SweetLilly skrev 2010-03-30 12:47:33 följande:
    funderar, finns på ullared vi ska ju dit om ett par veckor, kostar ett par hundra där.
    139 närmare bestämt..
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    funderar, finns på ullared vi ska ju dit om ett par veckor, kostar ett par hundra där.
    aha, min syster har bjudit med mig dit sen om ett par månader. kanske köper jag en iallafall då :) fast den kommer ju ta upp onödigt mycket plats i resväskan. hm vi får se. kanske köper jag en och använder den medans jag är där och ger den till syrran sen, förhoppningsvis har hon blivit gravid tills dess :)
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • den kära leken

Det var ju inte så farligt. Kanske man skulle at och investera i? Eller så ligger den aldrig där där man är och ska amma ändå. Hmmm

SweetLilly skrev 2010-03-30 12:49:20 följande:
    139 närmare bestämt..
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-30 12:49:20 följande:
    139 närmare bestämt..
    139 bara? det är ju bara en hundring och lite till!!! jättebilligt ju!! bra tips :) det tackar jag för <3
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    ok, men jo för dig som har problem med din ms så kan jag nog rekommendera det.....tror det skulle underlätta...
    den kära leken skrev 2010-03-30 12:48:19 följande:
    Pregga: Man kan ju köpa en om man börjar känna att man blir trött i armen.
    mjo sant..asså det har kommit såå mkt nytt, jag hade ju inget sånt till lillan å det har gått bra ändå ju...haha
    elinnnnn skrev 2010-03-30 12:49:06 följande:
    Godmorgon allihop!Pregga: skillnaden mellan duroferon och niferex iallafall enligt min gamla BM är att duroferon är snällare för magen men niferex ger bättre resultat. Om man har väldigt lågt brukar  man direkt bli rekommenderad niferex även om risken är stor att man får magproblem....Och ang amningskudde så ska det visst vara mycket billigare att göra det själv. Googla så hittar du säkert massa med tips :) Jag ska förmodligen inte köpa nån amningskudde. Har inte haft det vid mina 3 äldre barn och det är inget jag saknat speciellt utan jag har använt mig utav vanliga kuddar/täcke för att buffa upp. Det har funkat bra det med :)Schnappi!!! Härligt med positiva besked och härlig inställning du har. sänder massa kramar till dig och hoppas nu på fler positiva besked Lilla bambi: hoppas det går bra på RUL, håller tummarna för dig :) kramAngående lunch/middag: här blir det fisk igen, i tomatsås och sallad till det :) gott! jag älskar fisk, men bara fil'eer eller med ben som man lätt kan pilla bort, och en sallad med massa citron till. mmmmm
    godmorgon =)

jo asså jag hade lågt värde å blev rek duroferon 1 tab om dan. mitt värde låg på 100 tror jag det va..jo man kan ju göra en själv, men jag e inte vidare glad i att pyssla osv...vilket e konstigt då jag gått konstkurs i 4 år fr å till....men tröttnade. min dotter dock älskar att pyssla....hm , ska börja äta mer leverpastej som kompliment osv. sant som du säjer, man kan buffa upp med vanliga kuddar med eller täcke, funkar nog minst lika så bra..
    men jag funderar starkt på att köpa en gravid kudde...skulle nog vara skönt. Nu tar jag ju täcket å lägger som stöd mellan benen typ å lutar magen emot...
  • den kära leken

Jag är så himla lycklig idag! Hihi

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-03-30 12:53:24 följande:
    139 bara? det är ju bara en hundring och lite till!!! jättebilligt ju!! bra tips :) det tackar jag för <3
    Ja det är underbara priser på baby/barngrejer där ju.. bodsar kostar 29:90 har jag hört

Nu är jag mest sur över att jag budade på ett jättesött fleeceset på tradera,  och glömde bort tiden, så jag kom en minut för sent och missade att nån budat över.GRRR
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 12:53:24 följande:
    oj det va BILLIGT! dom jag kikat på kostar typ 400-500 kr vilken skillnad. jisses....
    vad det gäller järntabletter så ska jag ju ta en varje dag tills nästa besök som är den 6 maj så jag får la hoppas dom hjälpt ngt då, men som sagt det blir ayy äta extra mat med järn samtidigt..
  • mammailund85

Hej! Nu sitter jag med en kopp te och hallongrotta och pyret pirrar i magen :) Var ute och gick typ en timme innan, men får så ont i rumpbenet =/ Tur att jag har tid hos sjukgymnasten nästa vecka. Tråkigt om man inte ska kunna gå promenader i vårsolen!

Pratade med min bm nyss. mitt urinprov visade inte på nån uvi, skönt! Fast nån sa att man kunde ha det utan att det syntes? 
    Jag frågade också om järntillskott och om det inte borde räcka med mina aco kvinna. men enligt henne skulle alla gravida ta extra järn från v20 och hon rekommenderar niferex. Jag är lite orolig va min mage ska tycka om det bara, är ju hård redan innan...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-30 12:56:19 följande:
    Ja det är underbara priser på baby/barngrejer där ju.. bodsar kostar 29:90 har jag hört Nu är jag mest sur över att jag budade på ett jättesött fleeceset på tradera,  och glömde bort tiden, så jag kom en minut för sent och missade att nån budat över.GRRR
    åå va irriterande .....suck asså...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10