• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • t0va

Japp det blir någon form av babyvakt här, vi kommer ha en säng i gästrummet/kontoret där sambon kan sova dels för att få lite sömn men även för att kunna ha bebis så jag får lite sömn om jag behöver. Eftersom han har epilepsi som han får anfall av på nätterna, nu var det nog 2 månader sedan han hade ett men vi vet ju inte hur det kan ändras när bebis kommer och man sover sämre osv. Så blir det att ha larm när han ska ha bebis på natten själv, men även så bebisen kan sova i sovrummet när jag inte är där. Eftersom våra små pälsbollar ofta får skutta runt i lägenheten så blir det nog att stänga sovrummsdörren som vi har nu, annars så hoppar de upp och kissar på kuddarna ;)

Vi ska även försöka ta ett varv till med landstinget om kramplarm åt sambon som han kan ha i sängen när han sover själv, då larmar det om han får ett anfall. Inte för att jag kan ta mig upp i loftsängen men jag kan alltid ringa ambulans som han slutar andas. Sist vi försökte ta den fajten så fick han inte något sådant larm, men nu skulle det kännas tryggt om han kunde få det. Vi vill också ha ett som larmar om han faller och blir liggandes. Just för säkerheten för honom och bebis.

Fast om min datornörd får som han vill så bygger han nog ett eget larm med videoövervakning som jag kan komma åt via min ipod. Så har han ett projekt att syssla med i sommar ;)

• SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-04-06 14:15:40 följande:
    ja har oxå en ny bild!
    ja du  har också börjat få mage =P fin!
    Lilla pyret väntas 100806
  • puchelina88
    SweetLilly skrev 2010-04-06 14:41:49 följande:
    ja du  har också börjat få mage =P fin!
    haha jaa den växer;)
    din va oxå fin
  • den kära leken

Tova: Okej, jag förstår att ni behöver lite olika larm. Men ni vet inte vilket ni ska köpa? Har försökt kolla lite efter tester på nätet men hittar bara ett från 2006.

• den kära leken

Ohh herre jisses. Ja du den har verkligen exploderat. Min börjar med ta rejäl form. Fick en säck med kläder från syrrorna i helgen så nu kan den börja växa. Skönt att slippa ut och handla!

SweetLilly skrev 2010-04-06 14:09:58 följande:
    Hur stora är era magar tjejer? Min har fullkomligt EXPLODERAT senaste  veckorna, har en ny bild i galleriet.. Var ska detta sluta??
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-06 15:04:25 följande:
    Ohh herre jisses. Ja du den har verkligen exploderat. Min börjar med ta rejäl form. Fick en säck med kläder från syrrorna i helgen så nu kan den börja växa. Skönt att slippa ut och handla!
    ja jag fick en påse kläder av en vän också, det var skönt! Fast hon är lite större än mig, mig jag kunde ha en hel del iaf, och det är som sagt skönt att slippa köpa nytt!
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Ja och de var glada att bli av med det. De ska inte ha fler barn nu. Säger dom iaf :)

SweetLilly skrev 2010-04-06 15:24:48 följande:
    ja jag fick en påse kläder av en vän också, det var skönt! Fast hon är lite större än mig, mig jag kunde ha en hel del iaf, och det är som sagt skönt att slippa köpa nytt!
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-04-06 14:09:58 följande:
    Hur stora är era magar tjejer? Min har fullkomligt EXPLODERAT senaste  veckorna, har en ny bild i galleriet.. Var ska detta sluta??
    Vilken härlig mage! Jo man ser ju att den växt ordentligt senaste veckorna, men den är nog så det kan vara i dessa veckor. 
    puchelina88 skrev 2010-04-06 14:15:40 följande:
    ja har oxå en ny bild!
    Fin mage där med! 
    Min mage har också börjat växa rejält på siståne, men är nog förhållandevis ganska liten. Midjan har ökat 14cm, till 86cm och runt naveln är den nämre 90cm.      
  • carohl

Elinnnn: tack för fina blommorna!

Vad gulliga ni har varit tjejer de här dagarna, det värmer verkligen!

Nu är jag hemma och ska få sova hemma weeehooo!! Jag ska dock tillbaka imorgon bitti kl 8 för att ta blodprover och träffa doktorn men sen så skiter jag i sjukhuset. Nu får det vara nog. Fasiken jag hamnade i samma rum med en tant som hade blöja och hon bajsa diarré tre ggr!! Fruktansvärt var det och en till tant i rummet hon bara fes hela tiden.

Nu skiter vi i det där med sjukhuset och mitt blod! Jag har tröttnat på det {#lang_emotions_smile}

Nu pratar vi bebisar istället!
    I helgen handlade jag två superfina påslakanset och jag fick en hel kasse babykläder som svärmor hade köpt, superroligt! {#lang_emotions_heart}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10